Ga naar inhoud

Welke banden, velgen en trim spullen gebruiken jullie?


jstruijk

Aanbevolen berichten

Op dit moment heb ik de volgend spullen reeds in huis:

Meguairs NXT car wash

Meguairs Quick Detailer + 2x Meguairs Clay bar samen in pakket

Meguairs NXT Tech Wax 2.0 + applicator pad

 

Ik wil dit weekend mijn passie weer eens laten glimmen en wil eigenlijk de lijn iets uitbreiden.

Hebben jullie nog tips over welke spullen ik zou kunnen aanschaffen die goed aansluiten op deze lijn? Ik heb geen machine, het zal dus handmatig aangebracht moeten worden (aanschaffen van machine staat op de planning, maar niet voor nu ;) ).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 105
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

stap2 , polish mag niet ontbreken in je rijtje

met natuurlijk aantal microvezeldoeken en microvezel applicator pads

Welke polisch zou ik het beste kunnen gebruiken?

Ik zat zelf te twijfelen of ik ook nog M16 zou aanschaffen.

 

De doeken heb ik al meerdere, en pads heb ik 1 nu. Wil ik eigenlijk ook nog een aantal hebben ja.

Verder een grote droogdoek.

 

Zoek eigenlijk ook nog een adresje in eindhoven die die spullen heeft liggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Joris,

 

Pads heb je nooit genoeg. Ik heb er 6 in gebruik. Voor elk doel eentje. En altijd 4 op voorraad. Een hoop mensen zweren bij M16. Daar wil ik eerst eens les in hebben. Voor drogen heb ik de miracle dryer van ik geloof Chemical guys. Werkt goed.

 

De NXT 2 schijnt universeel te zijn. Maar er kan nog een wax overheen heb ik pas geleerd.

Als je op de site van carclean kijkt zie je zat spul staan hoor. Ook daar door het forum heen kan geen kwaad.

 

Succes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

stap2 , polish mag niet ontbreken in je rijtje

met natuurlijk aantal microvezeldoeken en microvezel applicator pads

Welke polisch zou ik het beste kunnen gebruiken?

Ik zat zelf te twijfelen of ik ook nog M16 zou aanschaffen.

 

De doeken heb ik al meerdere, en pads heb ik 1 nu. Wil ik eigenlijk ook nog een aantal hebben ja.

Verder een grote droogdoek.

 

Zoek eigenlijk ook nog een adresje in eindhoven die die spullen heeft liggen.

 

Als je met een DA aan de gang gaat (gaat echt 1000x beter dan met de hand) is de M80 ook heel fijn om mee te werken.

Geen stofzooi en wrijft makkelijk uit.

 

Als wax gebruik ik zelf GC Pete's 53, heerlijk spul om mee te werken en geeft een mooie natte glans.

 

En waar te kopen: Kocht ook altijd bij de bekende auto schoon website, dit is prijs technisch ook heel interesant: http://www.shinearama.co.uk , prijzen daar liggen aanmerkelijk lager en voor 8 gpb, max. 30kg, verzendkosten heb je zo terug verdient, meestal als je meer als 1 produkt koopt.

 

Voor een goede en leuk geprijsde DA machine (DAP500) is CarClean.nl een optie en nog een andere vergelijkbare. (ben ff de naam kwijt)

Die van meq. zelf is veel te duur.

 

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Nitro68: hoe lang duurde het voordat je bestelling van shinearama binnen was? Prijzen zien er inderdaad interessant uit.

 

Weet ik niet, ga mijn eerste bestelling ook nog doen, maar binnen een dag of 3-4 is het er wel.

Wacht op paypal goedkeuring van m'n nieuwe paypal account..

 

Heb op het detailer forum positive reacties gelezen en de prijzen zijn zeeeer interesant.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed nieuws. Ik heb de bank zo ver dat ik een DAP500 mag aanschaffen :mrgreen::mrgreen::mrgreen::shock: . Ik heb hier nog uiteraard wel eea bij nodig.

 

Wellicht dat er personen zijn die de auto gezien hebben op een meeting oid en mij kunnen adviseren over de aan te schaffen pads, polijst materialen en overigen zaken aan de hand van de huidige krassen/swirls en hologrammen (goed zichtbaar op motorkap).

 

Hier zit one happy dude :wink::P

Was het overigens ook zo dat als ik bij carclean aangaf van het vwpassat forum af te komen dat er dan korting was oid? Ik dacht ergens zoiets gelezen te hebben. Ben en blijf een Nederlander :angel:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed nieuws. Ik heb de bank zo ver dat ik een DAP500 mag aanschaffen :mrgreen::mrgreen::mrgreen::shock: . Ik heb hier nog uiteraard wel eea bij nodig.

 

Wellicht dat er personen zijn die de auto gezien hebben op een meeting oid en mij kunnen adviseren over de aan te schaffen pads, polijst materialen en overigen zaken aan de hand van de huidige krassen/swirls en hologrammen (goed zichtbaar op motorkap).

 

Hier zit one happy dude :wink::P

Was het overigens ook zo dat als ik bij carclean aangaf van het vwpassat forum af te komen dat er dan korting was oid? Ik dacht ergens zoiets gelezen te hebben. Ben en blijf een Nederlander :angel:

 

Ey Joris,

 

Bij carclean krijg je altijd gratis goodies bij je bestelling. Prijzen zijn netjes, verzending gratis.

 

Als je ff bij mijn verhaal kijkt dan zie je welke middelen ik heb besteld. Denk dat dat op jouw swirls op je motorkap ook wel werkt. en nogmaals: kijk ook op het forum van carclean. meer info over poetsen is er bijna niet te vinden denk ik. :)

 

Maar ik waarschuw je....... verberg het voor je vrouwtje...... je raakt eraan verslaafd :)

 

Ik heb mijn apparaat in de B&D outlet in Roermond gehaald, 65 ipv 150 euro. TIP!! (weet niet of ie nog te krijgen is daar btw)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Albert: Heeft Leko ook de DAP500 dan, net als carclean? Kom em zo snel niet vinden op de site.

 

@Johan: "B&D outlet in Roermond", wat moet ik me daar bij voorstellen? Soort Beverwijk oid? Heb geen zin om een tochie van een uur te maken en em dan niet kunnen kopen :evil:

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Johan: "B&D outlet in Roermond", wat moet ik me daar bij voorstellen? Soort Beverwijk oid? Heb geen zin om een tochie van een uur te maken en em dan niet kunnen kopen :evil:

 

De grote outlet in Roermond, Daar zit een Black&Decker shop. En B&D is naast de DAP en de AEG een van de weinige apparaten met genoeg excentrische uitslag. Maar nogmaals. Wil je zekerheid, dan de DAP500 van Carclean kopen. Werkt als een trein......eeeh poetsmasjien. :mrgreen::mrgreen:

 

http://www.designeroutletroermond.com/start.php?lang=nl

 

Trouwens........... als je daar heen gaat, kun je er een sausje over heen gieten dat je je vrouw een plezier wil doen. ook veel kleding zaken daar :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is een andere. Hij staat onder: LEKO accessoires en dan naar de volgende pagina. Hieronder de beschrijving. Ik heb er absoluut geen verstand van dus kijk en oordeel zelf.

 

DAS-6 2.0

De laatste en verbeterde versie van onze vertrouwde 500 Watt polijstmachine Deze machine is uitermate geschikt voor het polijsten van autolakken en gelcoat van boten en caravans.

1 jaar fabrieksgarantie

 

Eigenschappen:

De elektrische zekering, die de motor ook op de laagste stand tegen overhitting beschermt, maakt deze machine uiterst betrouwbaar.

De aanwezige elektronica zorgt voor constante snelheid, ook tijdens zwaar werk.

De 4.0 m lange voedingskabel geeft u veel gebruiksvrijheid.

Werkt geluidsarm en nagenoeg trillingsvrij.

Ergonomisch vormgegeven.

 

 

Bij levering ontvangt u:

1 x 500 Watt Dual Action Polijstmachine in handige schoudertas

1 x Handvat

1 x Handleiding

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij ziet er verdacht hetzelfde uit als de DAP500.........maar als ik jouw was zou ik de machine in NL kopen ivm garantie of als er iets mee is of gewoon de gok nemen.............je hebt er bijna 2 voor die prijs in vergelijk met de DAP500.

 

Ik heb zelf de DAP500 van carclean.nl en de Lakecountry pads haal ik daar ook vandaan, prima apparaat.

Bij Shinearama hebben ze alleen maar 6.5" pads en geen 5.5" pads, vandaar.

Past ook, maar ik vindt ze wel erg groot voor de steunplaat.

 

Voor de rest is het een prima keus deze set.

Je zou als wax de Pete's 53 van Chemical Guys kunnen nemen, heerlijk spul om met een schuimpadje aan te brengen en poetst makkelijk weer uit. (en het ruikt heerlijk, zelfs vrouwen willen ermee ingesmeerd worden! :mrgreen: )

 

Vergelijk de prijzen van de rest van de poetsspullen maar eens.....

 

Microfiber doeken

3M Afplaktape

M80

etc.

 

Succes met je keuze!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb op aan Carclean advies gevraagd mbt de aanschaf van een DAP500. Tevens heb ik vermeld wat ik reeds in bezit heb. Het volgende is het advies van Carclean, wat vinden jullie hiervan. De opmerking mbt de NXT wax vind ik vreemd en jammer. Nu kan ik geen glaze gebruiken. Wellicht vervangen door M16??

 

Hallo Joris,

 

Ik zou het volgende adviseren.

 

1. Polijsten met een Oranje Light Cutting pad en Poorboy's SSR2.5 (stand

5) 2. Polijsten met een Witte polishing pad en Poorboy's Menzerna Super Finish(stand 5)

 

Pads:

http://www.carclean.nl/products.aspx?search=5.5

 

SSR 2.5:

http://www.carclean.nl/product/Poorboys ... 00721.aspx

 

Menzerna Super Finish:

http://www.carclean.nl/product/Menzerna ... 01420.aspx

 

Daarna de NXT Wax aanbrengen met de hand of een blauwe finishing pad.

Omdat er in de NXT een cleanertje in zit heeft het geen zin om eerst een glaze aan te brengen, die haalt de NXT weer weg.

 

Gebruik goede doeken voor het uitpoetsen, bijvoorbeeld de Deluxe Mega Towels van Poorboy's: (39x39cm) http://www.carclean.nl/products.aspx?se ... ga%20towel

 

 

Met vriendelijke groet,

 

Namens het Carclean.nl Team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ehh, ja, je hebt eigelijk een verkeerde wax aan geschaft..........als je eerst nog een glaze wilt gebruiken dan moet je toch een ander soort wax gaan gebruiken.

Probeer de combinatie van CC eerst eens, mischien heb je geen glaze nodig voor een goed resultaat.

Heb zelf de combi:

 

Kleien meq.

Poorboys SSR2,5 icm oranje pad

M80 speed glaze op witte pad

Chemical Guys Pete's 53 wax met het handje. (Meq. foam pad)

Uitpoetsdoeken zoals voorgesteld zijn super, koop er een stuk of 6.

Plak kunstof delen en delen die je niet wilt polijsten ed af met de blauwe 3M tape.

 

Heb hier een mooi resultaat mee.............. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ehh, ja, je hebt eigelijk een verkeerde wax aan geschaft..........als je eerst nog een glaze wilt gebruiken dan moet je toch een ander soort wax gaan gebruiken.

Probeer de combinatie van CC eerst eens, mischien heb je geen glaze nodig voor een goed resultaat.

Heb zelf de combi:

 

Kleien meq.

Poorboys SSR2,5 icm oranje pad

M80 speed glaze op witte pad

Chemical Guys Pete's 53 wax met het handje. (Meq. foam pad)

Uitpoetsdoeken zoals voorgesteld zijn super, koop er een stuk of 6.

Plak kunstof delen en delen die je niet wilt polijsten ed af met de blauwe 3M tape.

 

Heb hier een mooi resultaat mee.............. :D

 

Tja, ik heb er geen probleem mee om de NXT te vervangen door M16 als ik hiermee mooie resultaten zal krijgen. Dat is namelijk waar het mij om gaat.

Wat doet een glaze precies, waar heb ik het voor nodig?

Link naar reactie
Delen op andere sites

uitpoetsdoeken heb je ook bij Action. Grote microvezeldoeken. Scheelt per doek 5 euro.

 

Werken net zo goed.

 

Had ik ook gezien ja. Vraag me toch af wat de verschillen zijn behalve de prijs.

 

Als je het mij vraagt weinig verschil, werken net zo goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden