Ga naar inhoud

Tijd voor een echte auto


Antera

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Het is langzaam zover. Ik ben overstag en me MK2 staat te koop en er moet een Passat V6 4-Motion voor terug komen. Wel een sedan uitvoering vermoedelijk als worden de Variant versies vele malen meer aangeboden.

 

Nu ken ik me MK2 dromen en weet daar zeker ook de problemen wel van te vinden maar dit is voor de passat een heel andere verhaal voor mij.

 

Waar op te letten bij aanschaf van een passat 3B 2.8 V6 4motion. Ik heb er namelijk 2 op het oog en lees van alles maar ben toch benieuwd waar jullie van zeggen dat je er eens goed op moet letten.

 

Ook wilde ik eens weten hoe betrouwbaar de V6 2.8 is. V6 motoren staan erom bekend hoge kilometers te kunnen draaien en was ook benieuwd of dit bij de passat niet anders zal zijn.

 

Ik laat me graag door jullie informeren.

 

deze heb ik beide op het oog:

 

http://link.marktplaats.nl/253827389

 

en

 

 

http://link.marktplaats.nl/257960295

 

 

 

meningen zijn welkom

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die bovenste is al weer weg.

 

Die onderste ziet er best goed uit, erg weinig kilometers trouwens. De stoelen die erin zitten zijn overigens volgens mij geen sportstoelen maar comfortline/highline stoelen.

De V6 is vanwege zijn benzineverbruik niet geschikt om erg veel km/jaar te rijden, de kilometerstanden zullen dan ook altijd relatief laag zijn. Check even op olielekkage aan de achterkant van de kleppendeksels, daar willen ze nog wel eens wat lekken. Sommigen gebruiken ook wat olie, maar dat valt lastig te controleren. Let wel op dat je tijdens de testrit geen rare geluiden uit de aandrijving hoort, als je daar iets mee hebt ben je gelijk aan de beurt.

Verder gelden de normale aandachtspunten voor de passat (in dit geval een 3B): viewtopic.php?f=141&p=264918

Link naar reactie
Delen op andere sites

er was er afgelopen zaterdag 1 die mij belde die een v6 syncro te koop had, of ik die als club niet wilde kopen.. :mrgreen:

 

Ik heb em gezegd, zet maar een topic in Auto aangeboden..

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden