Jasper Geplaatst 17 juni, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 17 juni, 2009 De VW 1.4TSI heeft dit jaar de prijs gewonnen voor internationale motor van het jaar. Met een totaal van 354 punten van 65 juryleden net boven de 3.0 liter twinturbo van BMW. Geweldige prestaties, met een laag verbruik en weinig uitstoot aldus een van de juryleden. Daarbij is ook nog de prijs in de wacht gesleept voor de meest groene motor van het jaar. Zie: http://www.ukipme.com/engineoftheyear/w ... inner.html Volledige verslag: http://www.ukipme.com/engineoftheyear/categories.html 0 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
MennoTDI Geplaatst 17 juni, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 17 juni, 2009 Power van een 2.0 Verbruik van een 1.2 Wat wil je nog meer? 0 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
DennisvdStelt Geplaatst 12 juli, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 12 juli, 2009 Neem bijvoorbeeld de nieuwe polo, 1.4tfsi met 170 pk, in Duitsland 210 pk, alleen hebben ze daar hier nog geen goedkeuring voor. 0 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Groovejunk Geplaatst 14 juli, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 14 juli, 2009 Power van een 2.0Verbruik van een 1.2 Wat wil je nog meer? Een diesel. Heb een aantal keer mogen rijden in 1.4 van 140/170 Pk en leuk hoor al die PK's, maar het trekt voor geen ruQue! Spul komt best wat Nm's te kort. 0 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
hutspot Geplaatst 14 juli, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 14 juli, 2009 De verkozen motor is de 1,4TSI Twincharger die onder andere in de Golf en de Scirocco terug te vinden is. De 1.4 TSI Turbo uit o.a. de Passat werd tweede bij de 1.0 tot 1.4 liter motoren en komt in de totaalwaardering niet bij de eerste 8. Hoe dan ook, het blijft een hele mooie motor. Ik rijd hem nu een tijdje als opvolger van mijn 1.9 TDI. De trekkracht bij lage toeren is fenomenaal voor een benzine en het verbruik lijkt op dat van een diesel. Kortom, ik heb er de souplesse van een benzinemotor en de lagere wegenbelasting bijgekregen. In de artikelen wordt ook de DSG nog even geprezen als bedwinger van het CO2 spook. Elders is die bak (maar waar was dat ook al weer?) verkozen tot versnellingsbak van het jaar. 0 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
jstruijk Geplaatst 14 juli, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 14 juli, 2009 Power van een 2.0Verbruik van een 1.2 Wat wil je nog meer? Een diesel. Heb een aantal keer mogen rijden in 1.4 van 140/170 Pk en leuk hoor al die PK's, maar het trekt voor geen ruQue! Spul komt best wat Nm's te kort. Inderdaad ja. Wat veel mensen vergeten is dat een auto pas echt lekker rijd als de motor naast al die leuke PKs ook voldoende koppel heeft. Er wordt mijn inziens teveel gehangen aan PK's en de NM's wordt vergeten. Hier op mijn werk staat toevallig zn 1.4 TSI Scirocco. Gisteren stond ik er naast toen deze starten, en vroeg ik mij af of alles wel lekker was met dat ding. Zelfs mijn passat met zijn versleten kettingspanner klinkt beter tijdens starten. 0 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
hutspot Geplaatst 14 juli, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 14 juli, 2009 Inderdaad ja. Wat veel mensen vergeten is dat een auto pas echt lekker rijd als de motor naast al die leuke PKs ook voldoende koppel heeft. Er wordt mijn inziens teveel gehangen aan PK's en de NM's wordt vergeten. Hier op mijn werk staat toevallig zn 1.4 TSI Scirocco. Gisteren stond ik er naast toen deze starten, en vroeg ik mij af of alles wel lekker was met dat ding. Zelfs mijn passat met zijn versleten kettingspanner klinkt beter tijdens starten. Wat is daar mis mee? 1,4 TSI Turbo koppel 180 Nm bij 1500-4500 toeren 1,4 TSI Twincharger 240 Nm bij 1500-4500 toeren En ja, als je zo'n 1,4 start is het motorgeluid nogal iel. Het is wel wat anders dan een 5 liter V8 0 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
jstruijk Geplaatst 14 juli, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 14 juli, 2009 Inderdaad ja. Wat veel mensen vergeten is dat een auto pas echt lekker rijd als de motor naast al die leuke PKs ook voldoende koppel heeft. Er wordt mijn inziens teveel gehangen aan PK's en de NM's wordt vergeten. Hier op mijn werk staat toevallig zn 1.4 TSI Scirocco. Gisteren stond ik er naast toen deze starten, en vroeg ik mij af of alles wel lekker was met dat ding. Zelfs mijn passat met zijn versleten kettingspanner klinkt beter tijdens starten. Wat is daar mis mee? 1,4 TSI Turbo koppel 180 Nm bij 1500-4500 toeren 1,4 TSI Twincharger 240 Nm bij 1500-4500 toeren En ja, als je zo'n 1,4 start is het motorgeluid nogal iel. Het is wel wat anders dan een 5 liter V8 Oooo, begrijp me niet verkeerd. Daar is helemaal niks mis mee. De cijfers van die 1.4 zijn zekers er lekker hoor. Wil enkel aangeven dat veel personen enkel kijken naar de vermelding van het aantal PK's maar dat de NM's vergeten worden. En ja, het klonk bij lange na niet als een V8 nee Eerder een als een gare eend. 0 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
3V Geplaatst 14 juli, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 14 juli, 2009 Toch vind ik die koppelcijfers ook absoluut niet verkeerd, zouden een 2.0 benzine niet verkeerd staan. Alleen moet je die op toeren houden om dat te halen terwijl de TSI dat al vanaf 1500 rpm beschikbaar heeft. Qua cijfers dus een perfect blok naar mijn idee, je moet het natuurlijk niet gaan vergelijken met een diesel, dan verliest ook mijn passat het direct Maar toch, een Duitse jaren '80 kreet spreekt mij nog steeds erg aan: Hubraum statt 16V, oftewel, liever een big block dan allerlei technische foefjes. Maar dat is puur gevoel 0 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Groovejunk Geplaatst 14 juli, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 14 juli, 2009 Wat is daar mis mee? 1,4 TSI Turbo koppel 180 Nm bij 1500-4500 toeren 1,4 TSI Twincharger 240 Nm bij 1500-4500 toeren En ja, als je zo'n 1,4 start is het motorgeluid nogal iel. Het is wel wat anders dan een 5 liter V8 dat zeg ik... ik stap uit een 180PK / 420Nm... dan is die 240Nm een beetje lafjes. Hele mooie waarden voor een 1,4 benzine hoor, maar laten we vooral een beetje blijven relativeren : Als je een beetje lekker (door) wil rijden dan komt dat spul echt iets tekort aan Nm's. 0 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
MennoTDI Geplaatst 15 juli, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 15 juli, 2009 Ik vind het geweldig dat met uit een relatief kleine motor zoveel pk's kan persen, en vooral in deze tijden mag dat worden geprezen. Onze overheid wil ASAP van de diesel af, hoe jammer het ook is natuurlijk. Dus ik vind dit erg goede alternatieven. Natuurlijk is een dikke krachtige diesel heerlijk om te berijden, maar ook ik heb de ervaring met een soortgelijke gedownsizede motor, weliswaar in het Renault concern, en was echt onder de indruk van de souplesse van die motor. 70 in de 6de versnelling, en met wat meer gasgeven zat hij zomaar op de 100. En Menno, jij bent ook wel een beetje verwend wat dat betreft.. 0 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Dennis tdi Geplaatst 16 juli, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 16 juli, 2009 En benzine moet je aansteken....... 0 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
hutspot Geplaatst 16 juli, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 16 juli, 2009 En benzine moet je aansteken....... Ik zou zeggen, dat hier al genoeg vonkt 0 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.