Ga naar inhoud
  • 0

verlagen met niveauregeling


125kwTDI

Vraag

hallo allemaal

 

ik heb een passat variant 3c uit '06

pas een paar nieuwe velgen gemonteerd en daarbij hoort natuurlijk een verlaging van 20mm.

 

nu ben ik al bij een vw-dealer geweest omte vragen hoe het zit met verlagen

bij een wagen met niveauregeling.(schokbrekers en veren)

 

die vertelde mij dat het mogelijk is,maar alleen met orginele lage-schokbrekers met niveauregeling-optie.

die kosten bij hun nogal duur de achterste schokbrekers alleen al €650,- pfft niet normaal.

ik heb ook gelijk gevraagd wat een R36 spoilerset kost bij hun...ook veel te duur

 

weet iemand van jullie waar ik een verlaging goedkoper kan kopen enof het mogelijk is met een ander merk??

ik wil de niveauregeling wel behouden, is zonde van de optie als ik het eraf zou halen,

ik heb al wat gezocht op internet maar kan er niets over vinden

 

alvast bedankt..gr henk

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

@arjen

niveauregeling werk idd via de schokbrekers,

die brengen de auto wat omhoog als die beladen is.

 

@vdub

das is goed nieuws...als ik kan verlagen met alleen veren voor de achteras

vooras wil ik dan wel veren + schokbrekers vervangen.

 

welk merk zou een goede keus zijn?

alleen eibach??

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De Nivomat van Sachs pompt zichzelf op als de wagen te laag staat en omgekeerd als de wagen te hoog staat. Het in- en uitveren van de auto zorgt voor de pompwerking. Het is een stand-alone systeem wat niet op de CAN-BUS is aangesloten, dus de gewenste wagenhoogte zou niet in te stellen zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het zal er vanaf hangen hoe hij aan zijn signaal voor de normale rijstand komt. In het verleden had ik een omega die ook zo'n niveauregeling had. Die werkte met behulp van een soort stangenmechanisme die dan weer een schakelaar activeerde. Als het bij een 3C vergelijkbaar is, kun je misschien volstaan met het opnieuw afstellen van de stangetjes.

Een ander probleem dat je dan zeker moet controleren is of de kortere achterveren wel altijd onder voorspanning worden gehouden. Als de auto bijvoorbeeld wordt opgekrikt zodat de wielen helemaal vrijhangen, moeten de veren nog steeds klem zitten tussen de bevestigingspunten. Ik kan me voorstellen dat juist in combinatie met de niveaumat dit fout gaat bij het monteren van kortere veren. De lengte van de schokdempers bepaalt immers de uitslag van de draagarmen.

 

Ik zou al met al gewoon op zeker gaan en ook de kortere dempers laten monteren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden