Ga naar inhoud
  • 0

Passat 2003 variant stugger maken?


Expedition

Vraag

Weten jullie hoe ik mijn Passat 1.9 TDI Highline van 2003 stugger kan krijgen qua vering.

Er zitten nu de orginele veren onder en de hoogt van de auto vindt ik goed zo. Ik wil alleen dat de auto niet zo snel met "zijn buik aan de grond komt" na een drempel. Verder als ik de caravan erachter hang en er zitten twee personen op de achterbank plus wat bagage achterin dan ligt de auto meteen "met de kont op de grond".

 

Wat is goede en makkelijke manier om dit te corrigeren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Het is wel een bekend kwaaltje dat de stekkerdoos van de trekhaak nogal laag hangt, althans de mijne wel, en ik heb het al meer gehoord. Oplossingen weet ik zo niet, behalve langzamer rijden ;-)

Mijn auto had ook last van doorveren van de neus op verkeersdrempels. Is toen opgelost met nieuwe schokdempers + het opnieuw vastzetten van de beschermplaat onder de motor, hier ontbraken wat schroeven waardoor deze wat naar beneden hing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb zaterdag nieuwe schokdempers geplaatst, het ver doorveren bij het nemen van drempels is volledig over. Niet te geloven wat een verschil dit is. Dit had ik echt niet verwacht.

 

In jouw geval zou ik, afhankelijk van de kwaliteit van de achterste dempers, gaan voor nieuwe schokdempers voor en hulpveren achter. Dan heb je je problemen in ieder geval getackeld. Mocht je besluiten om de achterste dempers alsnog te vervangen: dit is heel makkelijk zelf te doen. Een kwestie van drie bouten losthalen (en natuurlijke weer vastzetten) en klaar ben je......

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Het doorveren na drempels heeft te maken met je schokdempers, het doorzakken met de caravan met je veren. Dus een complete set dempers en veren is dan de enige oplossing.

Lees nu pas dat je niet omlaag wilt :embarassed:

Dan is wat strui901 schrijft idd de enige oplossing: stuggere dempers en hulpveren :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Voor zulke tijdelijke acties kun je ook veerdempers kopen. Dit zijn dikke rubberen blokken welke je tussen de veren kunt plaatsen waardoor de veergang niet verder wil. Goede oplossing vind ik zelf. Kosten 4.50 per blokje je hebt er zo´n 4 nodig voor achter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Voor zulke tijdelijke acties kun je ook veerdempers kopen. Dit zijn dikke rubberen blokken welke je tussen de veren kunt plaatsen waardoor de veergang niet verder wil. Goede oplossing vind ik zelf. Kosten 4.50 per blokje je hebt er zo´n 4 nodig voor achter.

Weet jij een adres waar ik die blokjes kan kopen??

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Voor zulke tijdelijke acties kun je ook veerdempers kopen. Dit zijn dikke rubberen blokken welke je tussen de veren kunt plaatsen waardoor de veergang niet verder wil. Goede oplossing vind ik zelf. Kosten 4.50 per blokje je hebt er zo´n 4 nodig voor achter.

Dat wil ik ook wel weten!!!

MVG R.Nijhof.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden