Ga naar inhoud
  • 0

olieproblemen 1.8T


hobe

Vraag

hallo allemaal

 

ben laats op vakantie naar onze buurland gwest, waar je lekker kan planken, 240 km ging makkelijk,effe klein stukje uitgeprobeerd,daarna gwoon 140km---160km gereden.

kreeg na denk 50km later de melding, olie pressre motor engine stop motor, ik aan de kant blijkt achter tegen het schutbord olie te lekken.

heb de auto naar de dealer gebracht wil 700 euro.

heb iemand hier ervaring met storingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

je hebt het veel voorkomende oliepobleem met de 1.8T. Er is hierover zat te vinden als je even de zoekfunctie gebruikt.

 

Ik zou allereerst een motorflush doen, de juiste olie gebruiken maar GEEN LONGLIFE INTERVAL, dus netjes elke 10dkm verversen en een groter oliefilter monteren.

 

Evt bij opnieuw problemen, de olieleidingen richting turbo vervangen alsmede de oliepomp.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Kan ook zijn dat de carterventilatie verstopt zit en dat daardoor de druk in het blok te hoog wordt waardoor olie gaat lekken thv de kleppendeksel / nokkenaskettingspanner / schutbord. Nadere inspectie lijkt me wel nodig om het eea uit te sluiten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb hetzelfde probleem met de carterventilatie zag ik vandaag. Lekkage aan kettingspanner-pakking en door

te hoge druk is de kunststofbuis direct aan het blok gescheurd..Dat wordt aankomend weekend sleutelen.

Zal overigens een foto logje maken van hoe en wat.

_______

Maurice

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

heb eerst motorflush geprobeerd daarna 5/40w olie maar geen groter oliefilter gebruikt, ik heb laatste de vier bobines vernieuwd, dacht eerst dat de dealer het kleppendeksel niet goed had afgesloten,hoe groot is de kans dat het probleem de nokkenkettingspanner is.

 

denk toch dat ik dieper in mijn portemenee moet gaan kijken.

 

 

jongens bedankt voor jullie reacktie,

 

hobe

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ten eerste heb ik mijn olie lekkage gevonden blijkt vanuit kleppendeksel te komen, nieuwe rubbers besteld, maar het belangrijste is krijg nog steeds bij hoge toeren olie storing.

er wordt gefluisterd of de sensoren voor je olie druk zijn kapot of je moet een nieuwe oliepomp kopen, filter verstopt kan zijn.

 

ik ben nu de draad kwijt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik denk toch aan dat 1.8T-probleem met verkoolde olie waar Vdub het in zijn eerste post al over had. De symptomen zijn zo typisch daarvoor: Bij goed warmgereden motor krijg je bij wat lagere toerentallen een te lage oliedruk. Dat zou kunnen betekenen dat er dus 2 problemen zijn, want ook je carterontluchting lijkt niet goed te zijn waardoor je klepdekselpakking lek is geslagen. Maar ook dat zou met de verkoling te maken kunnen hebben.

De olie is te heet geworden, is verbrand en verkoold, en gaat allerlei oliekanalen, zeef, olieretourleiding enzovoort blokkeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hey ,

 

Ik heb die ellende ook gehad met mijn 1.8t is toen indd geheel gespoeld bij vw dealer is geen goedkoop gevalletje.

Filter en filter in carter zaten dicht dit kwam doordat de olie geen olie meer was maar rare dikke bagger.

Dure reviesie dus.

Zou dus zeker alle tips die hier gegeven werden checken om een dure reparatie te voorkomen

 

groeten Danny

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

echt waar: de enige echte manier is loshalen die oliepan. wel een hoop werk. blok moet omhoog subframe naar beneden.dan zeef eraf halen.Van de zeef (dat kommetje van ijzer) weg halen zodat je de zeef 100 procent kunt schoonmaken en alle gaatje kunt doorprikken. oliepan goed schoonmaken met schuurspons en kleppendeksel ook.daarna loctite op de pan voor de afdichting. niewe olie en oliefilter. wel veel werk maar dan is het klaar.

heb dit al 2 keer gedaan. je moet wel erg netjes werken en olie pan eerst licht tegen de bak vast draaien daarna tegen het blok en dan weer tegen de bak goed vast en dan weer goed vast tegen tegen het onderblok.

groeten jilco

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Een lekkende kleppendeksel is het gevolg van dat de overdruk in het blok niet wegkan agv een verstopte carterontluchting. Dit hoeft niks te maken te hebben met olieverkoling / sludge.

 

Het oliedruklampje gaat alleen branden als een bepaalde druk bij 2500 toeren niet wordt gehaald, werkt dus al een soort schakelaar. Ik weet niet zeker of het lampje te maken heeft met een verstopte carteronluchting maar sluit het zeker niet uit.

 

Zoals ik al eerder zei, zou het laten onderzoeken alvorens de boel schoon te laten maken en eventueel de carterpan te lichten. Met een verstopte carterontluchting heb je zo weer lekkage thv de kleppendeksel.

 

De nokkenaskettingspanner is pas versleten als je continue metaal schrapende geluid hoort thv de achterkant van de kleppendeksel EN de oliedruk is is orde. Als dat laatste niet het geval is kan de spanner (door oliedruk gevoed) niet goed spannen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

oliedruk heeft niets met verstopte carterontluchting te maken.

ik weet niet hoeveel km je auto gelopen heeft , maar je zeef gaat gewoon verstopt zitten. ook bij jou!

het is maar een klein rot zeefje wat er onder in de olie zit.

carterontluchting is wel heel belangrijk zodat de de vieze lucht weer op kan zuigen en geen druk kan opbouwen in het blok.

de dealer kan wel kundig overkomen , maar niet in je oliepan kijken.

veel succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De topicstarter heeft iig last van olielekkage, de rest is nog vaag. Olielekkage bij de kleppendeksel heeft mogelijk te maken met een verstopte carterontluchting. Een te lage oliedruk heeft iig niks met olielekkage te maken vandaar mijn eerste ingeving dat het wat anders is dan een verstopte zeef. Klint nl. niet logisch dat de kleppendeksel is gaan lekken EN de oliedruk is te laag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

auto heeft nu 183dz gelopen,olie lampje brand bij warme motor als je de toeren daad wekelijk nodig hebt, rijdt dagelijks naar mijn werk en daar zit een

stukje snelweg bij maar dan loop ie netjes en niks aan de hand, het is allemaal begonnen op de heenweg richting duitsland,effe uitproberen 245km haalde

 

het gemakkelijk had zelfs nog over, en toen brande het olie lampje je schrikt je eigen rot,stoppen kijken, niks aan de hand ,in duitsland na laten kijken

kleppendekselpaking moest inderdaad vernieuwd worden, laten veranderen. had net te weinig tijd anders in duitsland laten maken

op de terug weg zo`n 800km terug naar huis, paar keer echt toeren gemaakt in de bergen en daar ging lampje weer aan.

 

denk dat beste om motor te laten reinigen, is het zeefje ook afscheidbaar van de oliepomp,

effe alles op een rijtje cartepan eruit,

oliepomp eruit zeef schoon maken

motor reinigen,

moeten de lucht kanalen ook schoon gemaakt worden bijv naar de turbo,

als ik iets vergeten ben willen jullie mijn even helpen herrinneren.

 

 

voor onderzoek en reparatie dealer in delft wilt €700

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

jiles,

wat ben ik bij jouw garage kwijt, kan je mij garanderen dat het opgelost zal worden,de prijs die de dealer vraagt is niet redelijk maar je kan altijd terug voor de gemaakte fouten, als je mij dat kan garanderen, laat je prijs weten en hoelang zijn we de auto kwijt.

 

laat effe wat detail weten is wel 150 km richting jouw kant uit.

 

groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden