Ga naar inhoud
  • 0

GPS Antenne voor WD6050: waar(langs)?


us1111

Vraag

Hallo,

 

Ik heb in mijn nieuwe Passat (3C Bluemotion) een chinese navigatie geplaatst (WD6050) en deze bevalt erg goed. Het systeem doet precies wat het zou moeten doen (da's veel) en plaatsing was een appeltje eitje, zelfs voor een technische no-no als ik :)

 

Het enige waar ik qua navigatie niet helemaal tevreden over ben is de plaatsing van de GPS antenne.

 

Op dit moment heb ik deze geplaatst in een ruimte, direct achter het knopje voor het gevaren licht (midden dashboard), boven de dubbeldin ruimte.

 

De ontvangst is redelijk goed, ik ontvang iets van 5 sattelieten, echter heb ik het gevoel dat dit nóg beter moet kunnen als ik de ontvanger direct achter de voorruit plak.

 

Probleem is echter dat ik geen flauw idee heb waar ik de kabel langs kan trekken. Ik durf niet zomaar zaken los te halen, want voor ik het weet heb ik een paar schroefjes over zal ik maar zeggen :(

 

Ik zou dus het liefst de kabel ergens via het dashboard direct tegen de voorruit plakken, dit mag wat mij betreft ook onderaan (bij de chasiscode in de buurt) ofzo.. Maar als er iemand een goede tip heeft sta ik hier helemaal voor open..

 

Oh jah.. Dit is het apparaat wat ik heb gekocht: http://www.golfmkv.com/forums/showthread.php?t=74989

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik heb de antenne op dezelfde plaats liggen, in een laatje naast de alarmlichten-schakelaar en heb een prima ontvangst en nooit problemen met de plaatsbepaling oid. Ik ontvang meestal tussen 4 en 9 satellieten.

 

Mooie radio, maar hij lijkt wel heel erg op de RNS510. Nu maar hopen dat het dievengilde die denkfout ook niet maakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

5 sattelieten is opzich voldoende, met 4 heb je al plaatsbepaling.

probeer het anders eens met je antenne LOS op 't dashboard, als je dan inderdaad veel verschil hebt kun je het overwegen, anders lekker laten zitten op de huidige plek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hmm.. Thanks. Ik ga het er inderdaad op gokken. Ik heb het aantal sattelieten in de gaten gehouden en ik heb er minimaal 5 en regelmatig 8. Dat zou dus los moeten lopen. Betekend het overigens altijd dat als je 8 satelieten hebt, het signaal ook daadwerkelijk klopt? Ik heb namelijk het gevoel dat hij soms toch nog even de weg kwijt is..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

als je 8 sat's hebt kan de plaats zeker goed bepaald worden. Het stukje software wat bepaald waar hij je op de kaart zet kan dan nog wel door rekenwerk een beetje vertraging geven. Daarbij, plaatsbepaling via satteliet heeft altijd een onnauwkeurigheid van 'n 3 tot 10 meter. (nog best knap als je kijkt hoever weg de satellieten staan)

Ander bijkomend punt, als je systeem een satteliet voor het eerst ziet duurt het ook nog even eer die volledig geïdentificeerd heeft (locatie, tijd enz.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik heb een gps ontvanger op de stootbalk liggen bij de zekeringenkast (3BG), perfecte ontvangst, nu met verwarmde voorruit ook geen hinder

 

een 3c heeft toch normale voorruit ? (niet met werende folie oid ?)

ik vermoed dat er niet meer satelieten gevonden worden als je m direct op dashboard legt

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mooie radio! Ik overweeg ook mijn dubbeldin radio te vervangen voor een rns510 look a like.

Ik zie goed dat je ook door je telefoonboek in je telefoon kan bladeren?? (kan die van mij nu niet)

En kun je er ook andere navigatiesoftware op zetten??

 

en laatste vraag, Waar heb je deze vandaan als ik vragen mag?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Mooie radio! Ik overweeg ook mijn dubbeldin radio te vervangen voor een rns510 look a like.

Ik zie goed dat je ook door je telefoonboek in je telefoon kan bladeren?? (kan die van mij nu niet)

En kun je er ook andere navigatiesoftware op zetten??

 

en laatste vraag, Waar heb je deze vandaan als ik vragen mag?

 

Het telefoonboek is nagenoeg onwerkbaar.. Veels te traag en niet gesorteerd. En ja, je kan je navigatie software zelf installeren. Het moet enkel 480x234 resolutie ondersteunen en is gewoon een PDA programma (Windows CE). Route66 werkt bijvoorbeeld ook gewoon.

 

Je kan het systeem zien als 2 losse apparaten: een Windows CE omgeving en je Audio/Video omgeving.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Thx, en hoe is het antenne ontvangst?? hoop dat die wel goed is.

 

Ontvangst is op dit moment al vrij redelijk. Ik heb echter een dual Fakra->DIN converter besteld op EBay aangezien ik nu maar één antenne gebruik. Zodra die binnen is, laat ik je weten wat mijn definitieve antwoord is ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heren,

 

Ik heb momenteel ook een Chinese radio WD6050 ingebouwd. Bevalt goed/ telefoon/dvd/cd en radio ok. Navi IGO8 helemaal super na VDO dayton -> tomtom -> nu Igo8 is zeer prettig. Het dingetje wat nog verbeterd kan worden is dat de radio aan gezet kan worden als contact uit is. Dit moet ik nog ergens wijzigen. Ik heb al via wat schakelingen het een en ander geprobeerd maar dat werkt niet...

 

GPS antenne heb ik onder het uitblaasrooster voor de passagier geplaatst. Perfecte ontvangst..

 

Ik heb mn unit bij www.autodinges.nl vandaan gehaald.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De radio ontvangst van de wd6050(waywell en anderen) is ronduit gewoon slecht!! met een dual fakra adapter gaat het wat beter, en in nederland gaat het nog maar in duitsland is het zo slecht dat ik mn wd6050 heb vervangen voor een ander merk exemplaar, wat ook dezelfde slechte ontvangst gaf!!

 

Ik was voor de chinees gegaan vanwege de aantrekkelijke prijs, en omdat mn rns510 was gesloten

 

De rns510 is superieur aan al deze bovenstaande dubbeldin dingen, wat een heel belangrijke optie is, welke veel van de chinesen niet hebben is TMC, dit werkt perfect met de rns510 , in duitsland dan althans.

 

Verder het scherm van de meeste dubbeldin systemen is in gewoon licht goed maar met veel direct zonlicht erg slecht je ziet helemaal niks meer!! bij de rns heb ik dit nooit gehad

 

De stuurwielbediening laat te wensen over bij de klonen, of werkt int geheel niet!!

 

akku problemen, bij een aantal dagen niet gebruik van de auto is de akku leeg

 

bluetooth mic intern is slecht en telefoonboek is niet werkbaar zo traag

 

navigatie werkt verder goed met igo 8.3.... heb het met de nieuwste geprobeerd en ook tts werkt prima, dus dat is verder wel goed met deze navi,s

 

wat betreft de zenec en pioneer enz dat schijnt verder goed te zijn, daar kan ik niet van spreken

 

ik heb dit weekend toch weer een rns510 gekocht ik baalde zo van de radio ontvangst!! ik heb mn lesje wel geleerd!

 

Ik heb niet een nieuw rns510 systeem gekocht wel de nieuwste uitvoering de c versie met versie 5 kaart en de nieuwste rom software, heb een gerepareerde uitvoering gekocht via ebay bij een handelaar welke en goeie reputatie heeft, en betaald met paypal zodat bij problemen ik binnen 45dagen toch wat zekerheid heb, nadien is dus een gok.

 

mochten jullie vragen hebben aan de hand van navigatie van de waywell klonen dan hoor ik het graag, heb me dr erg in verdiept en heb het goed werkend

 

groet

 

bart

 

trouwens de duitse forums staan vol met kloonverhalen van de rns kloon veelal tranen met tuiten

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden