Ga naar inhoud
  • 0

Passat 2009 sturen en vering


Spaanto

Vraag

Wie heeft er ervaring met de laatste nieuwe Passat station Trendline inzake het sturen en de vering. Ik heb net 4 weken een nieuwe Passat en ik moet continu het stuur corrigeren bij het rijden op de snelweg. De auto loopt dan niet vanzelf rechtuit! Oorzaak zit waarschijnlijk in het nieuwe door Volkswagen zelf ontwikkelde elektronische stuurhuis.

Ook is de auto erg licht afgeveerd waardoor hij instabiel aanvoelt.

Zijn er mensen met gelijksoortige ervaringen???

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Voor de volledigeheid: Je hebt geen Bluemotion? Die hebben een iets ander onderstel.

En nee, ik herken de klacht zeker niet. Gisteren nog in Dld even het gas vol open gehad en hij lag als een blok op de weg, heerlijk gewoon.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wat voor merk banden en maat komt eronder?

 

Is zeker van invloed. Deze auto rijdt gewoon erg strak, dus wat jij zegt zou niet moeten kunnen.

Je kan altijd, zoals Vdub aangeeft, de bekrachtiging laten afzwakken.

 

Wacht eerst even op je nieuwe schoeisel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb inmiddels nieuwe banden, Michelin Promacy HP 215x55 R16. De auto is wel iets strakker geworden omdat hij minder over de banden rolt maar de slechte rechtuitloop en het continu moeten corrigeren blijft. Het geeft een beetje een gelijk gevoel als wanneer er een stuurkogel vastzit.

In de garage is zelfs de naloop van de wielophanging gewijzigd ook dit heeft geen verbetering gebracht.

Omdat in deze nieuwste Passat geen ZF-stuurhuis meer zit maar een door VW zelf ontwikkeld stuurhuis is de afstelling door VAG.COM volgens de garage niet mogelijk.

Hoe krijg ik mijn Passat aan het sturen zoals het zou moeten / Wie heeft er een idee over de mogelijke oorzaak.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Is de auto al eens 3D uitgelijnd? Het kan natuurlijk ook dat de achterzijde de auto naar een kant dirigeert.

Wat voor veren zitten eronder? Misschien helpt een verlagingsveer?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De auto is met de montage van de nieuwe wielen en banden rondom uitgelijnd, het linker achterwiel stond hierbij niet geheel recht. Dit is aangepast en heeft het naar recht trekken van de auto eruit gehaald maar het stuurprobleem niet.

Er zitten originele veren onder van het standaard pakket

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Gast Anonymous

Hé Toon,

 

Ik heb dan wel de 2008 versie Variant 140PK CR diesel. De mijn stuurt prima. (Dynamic pakket) Vond hem in het beginne wel wat zweverig in de kont, vooral met Caravan erachter. Ben nu een ander mening toe gedaan. Ben dik tevreden met de wegligging en super tevreden. Ook met de caravan erachter. Auto staat op Conti's, geven wat lawaai is mijn mening.

Wellicht is het voor jou handig om eens te rijden met één of meer gelijkwaardige auto's. Om de verschillen te ontdekken. Ongetwijfeld heb je dat al gedaan. Passat zou prima moeten rijden... toch

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden