Ga naar inhoud

  • 0

Comfort knipperlicht


ReneR

Vraag

Zat ik thuis alle nummers van de comfort knipper lichten bij elkaar te zoeken kom ik er ineens achter dat ze de hele schakeling compleet inbouwen in Duitsland voor %u20AC 49,90

 

Daar kan ik het zelf niet voor doen :)

 

Originele advertentie Duitse dealer:

===================

Komfortblinken heißt bei Volkswagen:

1 x den Blinkerhebel antippen - 3 x wird geblinkt. Das ist komfortabel und sicher bei Fahrspurwechsel sowie Richtungsänderung.

 

Volkswagen Original Nachrüstlösung

Golf IV, Passat B5

000 998 229 A

Komplettpreis inkl. Einbau 49,90%u20AC

 

Alle weiteren Volkswagen Modelle

000 998 229

Komplettpreis inkl. Einbau 49,90%u20AC

===================

Dus iedereen die bij de Duitse grens woont... scheuren maar :)

 

Andere leuke prijzen:

Cruise controle

Golf IV, Bora TDI,

Mj. 1998 - 2003

Komplettpreis inkl. Einbau %u20AC99,90

 

Ligt het nu aan mij of zijn dit goedkope prijzen voor inbouw en al ?

 

(edit omdat ik weer te lomp aan het copy/pasten was)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Antwoorden 66
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik ga er zaterdag langs (als er niet weer eens iets tussen komt)

 

En dan maak ik een afspraak om het in te laten bouwen... maar als ik zo naar de prijs kijk kan het niet langer dan 1 uurtje duren (als ze dat al vol maken)

En dan ga ik natuurlijk foto's maken :D

(m.a.w. ik vraag die monteur weer zoveel tot hij het uurtje wel vol krijgt) :twisted:

 

Ik ben eens benieuwd

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ach zoals altijd kwam er zaterdag weer iets tussen en heb ik geen tijd meer gehad om langs die Deutche Dealer te gaan jaah (super toll klasse) :(

Misschien dat ik deze week nog door de week even tijd heb... maarjah de vraag is dan of ze bij de dealer er dan tijd voor hebben...

 

Maar als ik er tijd voor heb zal ik zeker een how to proberen te schrijven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb mezelf gisteren gedwongen om bij de Duitse dealer langs te gaan en gewoon de hele middag mijn GSM uitgezet :)

 

Nou bij die Dealer aangekomen merkte ik meteen dat ze daar heel anders tegen autorijden aankijken.

Als hier in NL een onderdelen afhaal balie vaak niet meer is als letterlijk een afhaal balie is dat bij die dealer in Duitsland meer een apparte winkel dan echt afhaal balie.

Er stonden meerdere vitrines met allemaal VW en Audi gadgets erin...

Horloges, schaal modelletjes, wand klokken, enz enz...

 

Toen hun magazijn meneertje de hoek om kwam flitsen heb ik hem maar meteen ff de ETKA onderdelen lijst onder de neus gehouden.

En hij kreeg meteen een smile op zijn gezicht...

En tot mijn verbazing waren de meeste prijzen die ik had exact de prijzen die hij op zijn scherm kreeg exclusief btw.

 

Die gast vond het wel heel makkelijk dat ik hem alle onderdelen met nummer en omschrijving zo op een presenteer blaadje gaf dat hij spontaan

Het betel systeem weer opstarte (ik was er eigenlijk net te laat) en er nog een bestelling voor mij uit gedrukt heeft zodat ik strax mijn onderdelen al binnen heb :)

 

Daarna ben ik naar de werkplaats gelopen om eens te vragen hoe dat met die comfortblinker zat.

Aangezien ik dus eigenlijk te laat was was er geen "Meister Monteur" meer dus zouden ze me vandaag op mijn GSM terug bellen...

En dat hebben ze heel braaf om 9:30 uur gedaan :)

Balie mevrouw heeft me gebeld en gaf aan dat wat er bij hun op de site stond niet helemaal eerlijk was omdat het te onduidelijk was dat het alleen om de onderdelen ging.

En dat het dan ook nog eens om een richt prijs ging.

 

Ze gaf aan dat het bij een 3B van 1998 met inbouw en btw ongeveer 150,- euro zou gaan kosten.

Met andere woorden...

Ik ga braaf de onderdelen halen en probeer het er zelf dan wel eens met de tijd in te bouwen.

 

Rest me nu alleen nog even de onderdelen lijst die ik opgegeven heb:

Deze heb ik meteen besteld:

3BD 853 651 LBS Highline Kuehlergrill € 79,60

1J1 857 521 D Blauw spiegel glas links € 18,90

1J1 857 522 J Blauw spiegel glas rechts € 15,85

Totaal excl. €114,30

 

Totaal incl. 16% MwSt (das dus btw) €132,65

 

Andere delen waar ik prijs aanvraag voor gedaan heb:

3B1 955 409 C Aero-wisser arm € 20,95

3B1 955 409 C Aero-wisser arm € 20,95

1J1 955 425 B Aero-wisserblad € 14,-

1J1 955 426 B Aero-wisserblad € 15,-

3B0 857 465 B 89H Brillenvak Zonnebeige € 17,75

Totaal excl. € 88,65

 

Totaal incl. 16% MwSt (das dus btw) €102,83

 

Misschien kunnen we daar een soort dada base-je voor opzetten ofzo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Is wat anders als we gewend zijn, toch Rene?

 

Mijn ervaring bij Piper was ook zeer positief, toen ik daar onlangs delen ging bestellen. Je komt inderdaad een soort fan-shop binnen, alwaar je zeer vriendelijk geholpen wordt. De man achter de balie zocht mij ook alle Sletka nummers even op die ik hem gegeven had, en zei tevens dat hij zijn twijfels had over het monteren van een N75K-klep bij een Passat 1.8T. Hij twijfelde of dat iets zou brengen, maar wilde hem met alle plezier wel bestellen als we dat wilden. Hij gaf ook andere tips die we zouden kunnen doen voor meer power.

 

Prijzen zien er ook niet slecht uit trouwens!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nee idd service is heel goed daaro.

 

Alleen jammer dat het onduidelijk op de site staat

 

Maar ik moet er strax toch heen dus ik zal ze er zeker daar even mee confronteren omdat er toch echt staat

 

Komplettpreis inkl. Einbau € 49,90

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Juh dat ben ik dan ook maar even gaan doen en met effect :)

 

De Deutche Gründlichkeit was ff weg... maar ze hebben het heel netjes opgelost...

Na eerst een verhaal over jah dat dit onderdeel geen Passat only onderdeel was maar een universeel VW onderdeel kwam bij de kassa balie de waarheid al snel boven.

Het was nl een aanbieding voor de maand maart 2006... en dus was deze aanbieding eigenlijk niet meer geldig.

Maar omdat ik er nu toch stond (met mijn zielige puppy gezicht op zeg maar :D )en dat ik het mee geholpen had op te lossen bouwen ze het komende dinsdag om 11:00 uur voor de aanbiedings prijs speciaal voor mij nog in :)

 

Verder ware de onderdelen binnen en heb ik meteen de grill er in gezet :)

Tis trouwens een andere grill dan die van Mathijs.

Volgens de Magazijn medewerker bij de Duitse dealer was de grill van Mathijs geen highline grill maar een normale grill maar dan met metalen lamellen of zoiets.

Dit was aan het logo te zien... highline grill heeft een groter logo met een dikke chrome rand erom heen.

(hieronder foto...boven oud en onder nieuw)

 

t02dyb.jpg

 

Nadeel is dat ik weer eens flink de dremel in de grill heb moeten zetten om het ding passend te krijgen :) (een how to fix ik later )

(veel on nodig weg gehaald bleek later :( maar niks zichtbaar :)

En nog een nadeeltje... maar das een kwestie van smaak...

Mathijs heeft ook chroom/metaal boven op de lamellen... dat heb ik dus niet.

Bij de grill van mij zit alleen chroom aan de voorkant.

 

Verder waren ook de 2 blauwe grote spiegel glazen binnen....

Ik zag alleen vanmorgen dat ik voor de linker een verkeerde blauwe spiegel heb besteld.

Is mijn eigen fout heb verkeerde nummer opgegeven :(

Ik heb de linker spiegel blauw zonder dode hoek besteld en dus ook gekregen.

(mijn fout... das het risico als je zelf nummertjes uitzoekt)

Ik zal dinsdag vragen of ik dat nog kan ruilen... en anders heb ik een spiegel glas te koop :)

 

En dan nu de voor en na foto's

 

VOOR :

t02ed3.jpg

 

NA:

t02eeo.jpg

 

 

(sorry voor weer de zoveelste grote post van mij... maar ik kan het niet laten :) )

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Op zich netjes......

 

Jammer dat je zo veel hebt uitgegeven voor de grille..... ik ben bezig om wat spul uit Hong Kong te laten komen.... en daar kunnen ook wat grille's bij.

Denk dat t minstens voor de helft moet kunnen.

En, omdat die van de 3B afkomen.... moeten ze volgens mij altijd 100% passen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

weer ff on-topic

 

ik heb comfortblinker gemonteerd

 

www.ahw-shop.de

 

Is een plug & Play setje, kwestie van paar pinnetjes uit bestaande stekkerblok van de paniekschakelaar halen en overzetten in bijgeleverd blokje.

 

Ik heb het relais achter dashboardkastje weggewerkt.

 

karweitje van half uurtje:

radio eruit, knipperlicht schakelaar eruit

dashboard kasje eruit

 

eerst pinnetjes eruit halen (voor zekerheid isolatie-tape om gedaan)

dit gaat t makkelijkst met speciaal gereedschap, helaas heb ik dat niet dus met minischroevedraaier gaat t ook.

 

dan stekkertjes volgens bijgeleverd schema aansluiten, stekker erin, schakelaar er weer op, relais erop duwen. dan ff testen. Hierna relais met tyrip vastgezet ergens achter dashboardkastje, omdat anders radio niet meer past.

 

1x tippen is 3 x knipperen, best leuk

 

gr Jee

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik zit echt krap in mijn tijd de laatste tijd... maar ik denk dat ik eerst daags maar weer eens langs moet gaan bij die Piper VW Dealer in Duitsland...

Die zogenaamde onderdelen die niet binnen waren zullen er nu (3 #!$#$@# weken later) toch wel zijn...

 

 

btw... ik kreeg laats een goede tip van een VW monteur die zei dat je als je de klem van de accu loshaalt dit met de lichten aan moet doen... dit om rare piek spanningen te voorkomen op de elektronica.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zit ik daarnet nog heel hard te werken...

Gaat me GSM af... schrik ik helemaal wakker... uhm.. ik bedoel uit mijn concentratie.

Begint er iemand Duits tegen me te praten aan de andere kant van de verbinding.

 

Blijkt het dus de Duitse autodealer te zijn.

Ze hadden eindelijk de onderdelen binnen voor de komfort knipperlichten

En konden ze pas zaterdag 3 juni inbouwen (was de eerste zaterdag dat ze tijd hadden)

Ze konden geen goede verklaring geven waarom dat de onderdelen zo lang op zich hebben laten wachten.

De meneer aan de andere kant vermoede dat er een originele kabelboom gemaakt is.

Die dan speciaal gemaakt is...

 

Noujah het zal mij eigenlijk een worst wezen als ze het er maar voor die 50 euries erin hangen. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden