Ga naar inhoud
  • 0

tankontluchting

Vraag

Geplaatst

hallo allemaal,

Ik heb pas sinds 2 maanden mijn eerste VW, ik weet dus niet of dit normaal is. Ik vind dat tijdens het tanken het vulpistool snel afslaat.

Is dit normaal bij een passat 1.9 tdi variant bj 2000 ?

Of komt dit door de tankontluchting ?

groeten Ben

14 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0
Geplaatst

Kan het niet zo zijn dat je hem er te ver in duwt zegmaar?

Je hebt toch van die richels op de pijp zitten ik hou hem vaak bij de 1e of 2e richel in de tank

• 0
Geplaatst

Je kunt inderdaad proberen het vulpistool te draaien om de goede positie te vinden. Verder kan het ook aan de brandstof liggen, is de tank van de pomp bv. net gevuld (vooral bij diesel) dan heb je meer schuimvorming waardoor het pistool ook weer afslaat.

• 0
Geplaatst

Ik denk ook dat het aan het vulpistool, maar waar tank jij eigenlijk? Misschien een idee, vermijd de vrachtwagenpomp je weet wel waar staat dat er 130 l. p/m getankt wordt :D

• 0
Geplaatst

Ik heb het weleens uitgeprobeerd hoeveel liter er nog bij kan nadat hij voor de 1e keer aflslaat. Dit was 4 liter (bij Peugeot 406). Komt gewoon door schuimvorming. Kan uiteraard per automerk iets verschillen.

• 0
Geplaatst

Ik wel, ik tank meestal nog een liter of 10 erbij voordattie echt nokkie-nokkie vol zit. (steeds ondertussen ontluchten...)

• 0
Geplaatst

Misschien een hele stomme vraag... maar eh heeft de benzine dit ook ?

Want als bij mij het lampje van reserve aan gaat dan krijg ik er net nog 40 a 45 liter in en dan blijft hij uitslaan...

Terwijl als ik start ik het metertje zie oplopen tot net voor het laatste streepje (niet nokkie vol dus volgens het metertje)

• 0
Geplaatst

Het ontluchting palletje zit als je er recht voor zit/staat aan je linkerkant van de vulopening, bij mij is die zwart als je die indrukt (ik doe dat altijd met de "nozzel") dan ontlucht je je tank, en de eerste keer als je dit doet dan gaat dat best snel, daarna steeds moeilijker, maar je kan hem echt nockie, nockie vol tanken.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden