Ga naar inhoud
  • 0

Cruisecontrol stuk!


JoJo

Vraag

Beste mede-leden,

 

Ik heb een passat variant 1.8T bj.'99 met het volgende probleem:

 

De cruisecontrol doet het de ene keer wel en de andere keer niet, hier is geen peil op te trekken. Hij is nu drie keer bij de garage geweest en die hebben alle elektrische onderdelen onderzocht c.q. vervangen. Het probleem doet zich nog steeds voor, nu gaat hij volgende week voor een grote beurt naar de garage en willen ze ook naar een pomp kijken die daar me te maken heeft. (geen idee hoe die pomp heet) Herkent iemand van jullie dit probleem?

Ik hoop enige reactie te krijgen voor de grote beurt volgende week, want bij de garage weten ze ook niet goed wat er aan de hand is.

 

Bij voorbaat dank,

Groet,

Johan

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Zou je het wat beter kunnen omschrijven?

Ene keer wel, andere keer niet. Bedoel je op het moment dat je 'm inschakelt / bedient?

Of staat de cruise control aan en stopt deze soms zomaar tijdens het rijden.

 

Dit systeem 1.8T van 99, is dacht ik met elektronisch gaspedaal, dus zonder pompje.

 

Een kapotte remlichtschakelaar kan voor storing zorgen, cruise control wil dan niet ingesteld worden of valt tijdens rijden spontaan uit.

Andere optie is een kapotte hendel, maar dan zal de cruise control tijdens het rijden niet uitvallen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Op het moment dat je hem inschakelt doet hij het soms wel en soms reageert hij niet. De hendel is al vernieuwd, remlicht schakelaar is ook vernieuwd. De garage heeft het wel over een pomp die ze volgende week willen vernieuwen.

Bedankt voor de snelle reactie.

 

Groet,

Johan

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb zelfde aan de hand --> zie topic viewtopic.php?f=111&t=27356

 

Gaat dus effectief zoals Jojo zegt het inschakelen dat het soms niet doet: je ziet wel snelheid in kleine cijfertjes staan, maar als je dan snelheid wilt "vastzetten", dan gebeurt dit niet...

 

En mijn hele probleem bestaat er nu net uit dat probleem zich zeer willekeurig manifesteert, en ik het moeilijk vind om naar een garage te stappen: ik weet dat er ergens iets fout zit zo nu en dan, maar ben bang door vb langs te gaan dat ik krijg te horen "nou meneer, volgens ons werkt die perfect, want we zijn er even mee gaan rijden en hebben niets gemerkt"... en dat het dan einde verhaal is...

Bijkomend probleem: mijn garantie (VW) loopt nog maar slechts enkele maanden, dus moet wel iets doen, maar wat? Iemand suggesties?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

klinkt misschien raar maar ik heb er geen verstand van. Ik zie wel dat je remlichtschakelaar al vervangen hebt maar bij mij ( andere ook ) reageert de cruisecontrol ook op de koppeling. Wie weet kan het daar aan liggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@ Domi84: begrijp ik het goed dat als je cruisecontrol geactiveerd is én actief (dus snelheid ingesteld is en dus snelheid in grote cijfers staat), dat jij gewoon kan schakelen?

 

Zodra ik aan koppeling komt, valt cruisecontrol naar inactief (dus snelheid in kleine cijfertjes) en wordt snelheid niet meer vastgehouden. Dan moet je terug activeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
@ Domi84: begrijp ik het goed dat als je cruisecontrol geactiveerd is én actief (dus snelheid ingesteld is en dus snelheid in grote cijfers staat), dat jij gewoon kan schakelen?

 

Zodra ik aan koppeling komt, valt cruisecontrol naar inactief (dus snelheid in kleine cijfertjes) en wordt snelheid niet meer vastgehouden. Dan moet je terug activeren.

 

:lol: was meer n grap. Heb namelijk een automaat en daarmee kun je wel schakelen ;) Tenzij ik hem de Nautraal in duw, dan valt ie uit(denk ik..)

Maar heb wel t zelfde probleem en ben benieuwd of er al n oplossing is. Wilde zelf de remlichtschakelaar vervangen maar zie dat dat niet werkt.

 

Vandaar mijn vraag, is de auto van Johan al eens uitgelezen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hallo,

 

Allereerst bedankt voor jullie reactie's,het heeft een tijdje geduurd voor ik reageer maar ik wilde de cruise control eerst goed testen nadat de garage een vacuum pomp heeft vernieuwd.

Op weg naar huis vanaf de garage deed hij het,maar ik was nog niet overtuigd.

In de dagen erna bleek hetzelfde probleem er nog steeds te zitten n.l. de ene keer doet hij het wel en de andere keer niet , tijdens dezelfde rit of de volgende dag je kan er geen peil op trekken.

Dus als iemand van jullie nog de gouden tip heeft? Want volgens mij is alles nu al nagekeken of vernieuwd,ben benieuwd naar de rekening trouwens.

De planning voor de komende tijd is : a.s.maandag weer naar de spuiter via de garage voor een loslatende blanke lak.(garantie)

 

7 mei voor de 5e keer naar de garage voor de cruise control want hij zal het doen.

 

16 mei gaat tenminste een leuke dag worden hoop ik want dan ga ik samen met mijn zoon naar JD voor een chip op maat.

Ik zal jullie hier ook van op de hoogte houden .

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik hoop dat alles onder garantie is, en als dat zo is laat ze dan ook alles op papier zetten voordat je straks problemen krijgt als de garantie verlopen is!!!

als je alles op papier hebt dan sta je nog sterk als de garage moeilijk begint te doen als de garantie periode voorbij is.

 

succes... blijf dit nog wel volgen :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden