Ga naar inhoud
  • 0

Automatische elektronica werkt niet meer!!!


Sam

Vraag

Hallo beste techneuten,

 

Ik ben Sam en rijd sinds vrijdag een VW passat 74kw diesel uit 2002. Nadat ik met de auto een test rit heb gedaan werkte alles op en top.

Op de een of ander manier nadat gister uit de auto stapte wouden de deuren niet meer vergrendelen. Dat lukt alleen als ik het handmatig doe met de sleutel in het contactslot. Dan vergrendelen alleen de twee voorste poriteren. de achterste deuren werken niet mee.

Daarna kwam ik erachter dat niet alleen de AB het deed maar ook het volgende:

 

- Elektirsche ramen werken ook niet meer.

- Intrieurverlichting werkt ook niet meer.

- tankdop kan ik ook niet meer ontgrendelen/vergrendelen.

- De kofferbak kan ik alleen handmatig met de sleutel openen.

 

Ik heb de batterijen nagekeken maar die zijn gewoon nog goed. Ook de reservesleutel kan ik niets mee.

En als ik de auto start of uit doe... dan lijkt het erop alsof de auto zichzelf reset. Hij slaat namelijk de laatste gereden kilometers niet op en de klok komt dan te staan op 00.00 uren.

 

Het is allemaal vanuit het niets gebeurt. ik heb geen flauwiedee hoe dit is gekomen. Mischien dat ik iets per ongeluks heb gedrukt ofzo. Ik heb geen verstand van auto's enz enz.

Graag als jullie me kunnen helpen, leg het alsjeblieft dan uit in kindertaal. met moeilijk worden kom ik zelf in de knoop denk ik.

 

Alvast bedankt voor de moeite!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Oftewel, een kastje met allerlei electronica (comfortmodule) die bij je linkervoet (weggestopt) zit in de auto kan nat zijn geworden door een bekend maar simpel probleem waarbij er water vanuit de motorruimte (net onder de ruit, waar ook je accu in zit) naar binnen komt zetten.

 

Kijk even bij je accu of daar onder water staat ; zoja dan is de afvoer daar verstopt. Dan krijg je steeds meer water daar en dan kan 't naar binnen lopen via wat pijpjes ; voor betere uitleg zoek even op 't forum ; het is een bekend probleem maar goed op te lossen. De comfortmodule is daardoor verzopen, die moet minimaal gedroogd worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dit klinkt als de comfortmodule. Vrees voor je dat die onder water staat als gevolg van verstopte afvoerpluggen in je parafaan (waar de accu inzit). Het water komt via je ventilatiekanaal in de auto en zet de comfortmodule onder water.

 

Zou maar eens voelen aan je tapijt bestuurderszijde.

 

Mocht je in de buurt van Zwolle komen, dan wil ik je wel even helpen.

 

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dit had ik dus ook vanmiddag toen ik de auto ging wassen met radio aan.

Auto net helemaal schoon wil ik hem starten maar nee hoor, accu leeg.

Ik dat accu klepje er af halen allemaal water!

Onder de accu zit een afvoer putje die was verstopt geraakt.

Bij mij was de auto van binnen ook nat alleen dan rechts achter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Dit had ik dus ook vanmiddag toen ik de auto ging wassen met radio aan.

Auto net helemaal schoon wil ik hem starten maar nee hoor, accu leeg.

Ik dat accu klepje er af halen allemaal water!

Onder de accu zit een afvoer putje die was verstopt geraakt.

Bij mij was de auto van binnen ook nat alleen dan rechts achter.

Dat is dan waarschijnlijk het pollenfilterbakje,zou ik ook effe nakijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Waar kan ik deze vinden?

Onder de afdekkap links naast de accu(als je voor de auto staat).

Aan de rechterkant zit een zwarte doos met zekeringen en electronica en daar zit ook vaak bladrommel en vuil.

Alles goed schoonmaken,

zodat het regenwater vlotjes afgevoerd kan worden naar de gaten onder de accu en het gat onder de rembekrachtiger.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ja daar zit een witte filter die is wel droog.

Ik heb dat gat onder de accu schoon gespoten, maar als er ook 1 onder de rembekrachtiger zit ga ik daar ook even kijken.

Trouwens laatst had ik het onderhouds boekje in het (gekoeld) dashboard vakje, deze was ook nat.

Mijn ramen zijn ook heel snel beslagen, hoop dat dit allemaal ook over gaat nu.

Mijn interieur was gestoomd dacht eerst dat het daar aan lag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ja klopt en onder die plaat zit de accu.

Als je dan de accu eruit haalt zit onder de accu een gaatje, die zat bij mij verstopt.

Even met de vinger dat troep er uit gehaald en toen had ik de niagara falls onder me auto :P

Daarna alles nog even met de tuin slang schoon gespoten.

 

Eigenlijk heb ik het net zo gedaan als die link van Jeroen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij de portier was juist alles droog, daar dachten wij dus ook aan.

Maar als je bij de rechter voorstoel op de vloer vloelt en dan bij de versnellingsbak voelt is het daar ook beetje vochtig.

Volgens mij stroomt het water van daar naar achteren.

Maar morgen ga ik even met de waterstofzuiger er door en kijken of het droog blijft.

Zo niet dan mag de dealer het oplossen.

In elk geval wel bedank voor het mee denken allemaal.

Er staan een hoop tips op dit forum, heb al 2 zeer berlangrijke dingen op tijd kunnen laten maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden