Ga naar inhoud
  • 0

3BG: Inbouwen regensensor


markiedam

Vraag

14 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Als je het origineel wilt doen:

-zorg voor een goede autoverzekering, incl. ruitschade

-sla je voorruit aan gruzelementen

-laat carglass een voorruit plaatsen INCL regensensor + autom. dimmende binnenspiegel aansluitingen

-sluit alle bijbehorende electronica aan (een relais vervangen geloof ik).

 

Als je de zoekfunctie gebruikt op 'inbouwen regensensor' vind je een paar topics met links en informatie, er wordt dan o.a. naar een Beetle sensor verwezen die je zo kunt inbouwen. EN misschien functioneert bv dit ding ook wel goed? Ik heb er geen ervaringen mee (wel over nagedacht maar uiteindelijk niet gedaan).

Succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat is ook een idee ;)

 

http://cgi.ebay.nl/VW-Bus-T5-Multivan-P ... 240%3A1318

 

Is het niet gewoon mogelijk deze te plaatsen (ga er vanuit dat de gaten voor het monteren standaard al aanwezig zijn) en aan te sluiten op de module? Waarom moet het hele ruit vervangen worden? Zit dat in het ruit verwerkt?

 

 

Ah.... ik snap het... sensor zit in de achteruitkijkspiegel... :embarassed:

Ik dacht ergens onder de motorkap, die gewoon de hoeveelheid regen registreerde..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Als je het origineel wilt doen:

-zorg voor een goede autoverzekering, incl. ruitschade

-sla je voorruit aan gruzelementen

-laat carglass een voorruit plaatsen INCL regensensor + autom. dimmende binnenspiegel aansluitingen

-sluit alle bijbehorende electronica aan (een relais vervangen geloof ik).

 

Als je de zoekfunctie gebruikt op 'inbouwen regensensor' vind je een paar topics met links en informatie, er wordt dan o.a. naar een Beetle sensor verwezen die je zo kunt inbouwen. EN misschien functioneert bv dit ding ook wel goed? Ik heb er geen ervaringen mee (wel over nagedacht maar uiteindelijk niet gedaan).

Succes

 

Sorry, maar van deze oplossing vind ik nou niet bepaald dat die de schoonheidsprijs verdient... weten we in ieder geval wel waarom we allemaal zo veel premie moeten betalen :cry:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Als je het origineel wilt doen:

-zorg voor een goede autoverzekering, incl. ruitschade

-sla je voorruit aan gruzelementen

-laat carglass een voorruit plaatsen INCL regensensor + autom. dimmende binnenspiegel aansluitingen

-sluit alle bijbehorende electronica aan (een relais vervangen geloof ik).

 

Als je de zoekfunctie gebruikt op 'inbouwen regensensor' vind je een paar topics met links en informatie, er wordt dan o.a. naar een Beetle sensor verwezen die je zo kunt inbouwen. EN misschien functioneert bv dit ding ook wel goed? Ik heb er geen ervaringen mee (wel over nagedacht maar uiteindelijk niet gedaan).

Succes

 

Sorry, maar van deze oplossing vind ik nou niet bepaald dat die de schoonheidsprijs verdient... weten we in ieder geval wel waarom we allemaal zo veel premie moeten betalen :cry:

 

Soms moet je ook door een reactie heen kunnen kijken he. Maar die premie's lopen volgens mij hoger op doordat ze een bult winst willen maken, dan door de hoeveelheid fraude. Zeg niet dat het de schoonheidsprijs verdient maar als je jarenlang premie hebt betaald en nooit iets heb geclaimd heb ik er geen moeite met een leugentje om bestwil

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
ik denk dat ie het idee al uit zn hoofd gezet heeft, zou precies hetzelfde doen als je weet hoeveel werk je hebt voor een kleine optie :wink:

Nou idd, de optie weegt zeker niet op tegen het werk en de kosten....

Mits iemand dit voor een prikkie in kan bouwen natuurlijk ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
ik denk dat ie het idee al uit zn hoofd gezet heeft, zou precies hetzelfde doen als je weet hoeveel werk je hebt voor een kleine optie :wink:

Nou idd, de optie weegt zeker niet op tegen het werk en de kosten....

Mits iemand dit voor een prikkie in kan bouwen natuurlijk ;)

 

zou ik even niet van uit gaan :wink:

 

en over het idee om de ruit in te slaan, daar geef ik boelie1977 wel gelijk in,

heb 2 jaar lang 10 euro in de maand aan verzekering voor mn gsm betaald

en nog nooit iets aan gehad...

wel 1 keer mn software moeten vervangen maar dat is bij de nokia service point gebeurd,

dus buiten de verzekering om.. :?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik zou er niet aan beginnen.

 

Ik heb wel een regensensor maar zit er aan te denken om hem om te bouwen naar een variabele intervalschakelaar.

Wordt ziek van dat ding dat wel wist als ik het niet wil en niet wist als ik het wel wil. Zit bijna altijd aan die gevoeligheidsschakelaar te draaien. Waardeloos :angry: systeem en voor mij geen meerwaarde.

 

Mijn advies: gewoon niet doen

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden