Ga naar inhoud

advies nodig 2.5 TDI automaat V6


Buster

Aanbevolen berichten

Hallo Paul,

 

Welkom op de site.

Ik heb tot nu toe weinig vernomen over vaak voorkomende problemen met een TT5 bak in combinatie met een V6 TDI.

Eerde een aantal typen V6 TDI motoren die problemen heeft dan de automaatbak.

Dimitri-turbo heeft met zijn V6-TDI automaat wel een revisie gehad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Paul,

 

Welkom op de site.

Ik heb tot nu toe weinig vernomen over vaak voorkomende problemen met een TT5 bak in combinatie met een V6 TDI.

Eerde een aantal typen V6 TDI motoren die problemen heeft dan de automaatbak.

Dimitri-turbo heeft met zijn V6-TDI automaat wel een revisie gehad.

 

Bedankt voor je reactie. Ik moet dus meer rekening houden met motor problemen?

gr. Paul

Link naar reactie
Delen op andere sites

je zou even moeten nagaan welke motorcode de motor heeft, AFB en AKN zijn de probleemmotoren geloof ik.. deze hebben problemen met extreme slijtage aan de nokkenassen, ook de brandstofpompen zijn niet altijd geheel vrij van problemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Staat de betreffende auto te koop op internet? Geef er ff een linkje van.

Ik ben laatst ook nog te koop geweest op een V6 tdi uit 2002, hele mooie auto om te zien maar er bleek veel aan te mankeren.

Even zeker weten dat jij niet dezelfde wilt kopen....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Staat de betreffende auto te koop op internet? Geef er ff een linkje van.

Ik ben laatst ook nog te koop geweest op een V6 tdi uit 2002, hele mooie auto om te zien maar er bleek veel aan te mankeren.

Even zeker weten dat jij niet dezelfde wilt kopen....

 

bedankt voor je reactie. hij staat nog niet op internet. Hij was zaterdag net binnen bij een garage waar ik vaak kom.

Zodra ik meer weel laat ik het je zeker weten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok nou dan gaat het niet om dezelfde.

Het schijnt dat inderdaad bij bepaalde types motoren de nokkenassen erg slijten.

Rond de 160.000 km schijnt dit echt extreem te worden vandaar dat ze rond die stand van weg gaan.

Pas dus op dat je niet de ellende van een ander koopt.

Ik heb er ook in gereden en het liep prachig, die welke ik wilde kopen was ook nog eens gechipt naar 180 pk.

Dus aan vermogen geen gebrek!!! Maar het verbruik is er ook naar.....

 

Een 131 pk H6 of automaat is een uitstekend alternatief!!!! Enorm betrouwbaar en nagenoeg net zo sterk. En veel zuiniger!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok nou dan gaat het niet om dezelfde.

Het schijnt dat inderdaad bij bepaalde types motoren de nokkenassen erg slijten.

Rond de 160.000 km schijnt dit echt extreem te worden vandaar dat ze rond die stand van weg gaan.

Pas dus op dat je niet de ellende van een ander koopt.

Ik heb er ook in gereden en het liep prachig, die welke ik wilde kopen was ook nog eens gechipt naar 180 pk.

Dus aan vermogen geen gebrek!!! Maar het verbruik is er ook naar.....

 

Een 131 pk H6 of automaat is een uitstekend alternatief!!!! Enorm betrouwbaar en nagenoeg net zo sterk. En veel zuiniger!

 

volgens de garage loopt hij doordat hij is gechipt zuiniger en moet 1 op 13-14 op de snelweg haalbaar zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heej Buster ,

 

ik rij zelf 2.5 tdi i.c.m. met de tiptronic 5 (automaat )

Inderdaad de AKN en AFB motoren zijn de motoren met de extreme nokkenasslijtages !

Kijk of laat kijken ofdat de koppen met nokkenassen reeds gewisseld zijn of dat de schade van de originele koppen met nokkenassen

nog ruim binnen de toleranties vallen .

Mocht dit niet het geval zijn , laat de passat a.u.b. staan !! het gaat je zeer veel pijn doen in je portemonnee .

 

Ook de automaatbak kent wel wat problemen i.c.m. 2.5 TDI door de hoge koppels raken de frictieplaten van de bak vaak overbelast

en gaan slippen . ( vergelijkbaar met het rijden met een voet steunend op het koppelinspedaal )

Revisie van een TT5 kost tussen de € 1.500,- en € 2.500,- , zorg dus dat je een exemplaar koopt waar de

automaatbak van gereviseerd is !

 

ook de inspuit / verdelerpomp is een onderdeel dat geregeld problemen veroorzaakt , en vooral bij de

gechipte exemplaren .

Dit komt volgens diverse deskundigen doordat de pomp al op de tenen loopt en de ingebouwde electronica

niet de allerbeste ooit is .

 

Verder zijn de kleppendekselpakkingen en de carterventilatie vaak een bron van ergernis , d.w.z. voor het vervangen van

de carterontluchtingsfilter en de kleppendekselpakkingen dienen alle hogedruk inspuitleidingen gedemoteerd te worden .

 

Ik wil je totaal niet ontmoedigen , maar let wel op met wat je koopt !

Het zijn extreem fijne auto , indien ze bij de vorige eigenaar ook al alle liefde gekregen hebben .

 

Mocht de auto bij jou lokale garage niks zijn , dan heb ik mijn passat 2.5.tdi tt5 highline variant nog in de aanbieding 8)

 

succes !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heej Buster ,

 

ik rij zelf 2.5 tdi i.c.m. met de tiptronic 5 (automaat )

Inderdaad de AKN en AFB motoren zijn de motoren met de extreme nokkenasslijtages !

Kijk of laat kijken ofdat de koppen met nokkenassen reeds gewisseld zijn of dat de schade van de originele koppen met nokkenassen

nog ruim binnen de toleranties vallen .

Mocht dit niet het geval zijn , laat de passat a.u.b. staan !! het gaat je zeer veel pijn doen in je portemonnee .

 

Ook de automaatbak kent wel wat problemen i.c.m. 2.5 TDI door de hoge koppels raken de frictieplaten van de bak vaak overbelast

en gaan slippen . ( vergelijkbaar met het rijden met een voet steunend op het koppelinspedaal )

Revisie van een TT5 kost tussen de €

 

 

Wil je de laatste zin even afmaken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heej Buster ,

 

ik rij zelf 2.5 tdi i.c.m. met de tiptronic 5 (automaat )

Inderdaad de AKN en AFB motoren zijn de motoren met de extreme nokkenasslijtages !

Kijk of laat kijken ofdat de koppen met nokkenassen reeds gewisseld zijn of dat de schade van de originele koppen met nokkenassen

nog ruim binnen de toleranties vallen .

Mocht dit niet het geval zijn , laat de passat a.u.b. staan !! het gaat je zeer veel pijn doen in je portemonnee .

 

Ook de automaatbak kent wel wat problemen i.c.m. 2.5 TDI door de hoge koppels raken de frictieplaten van de bak vaak overbelast

en gaan slippen . ( vergelijkbaar met het rijden met een voet steunend op het koppelinspedaal )

Revisie van een TT5 kost tussen de € 1.500,- en € 2.500,- , zorg dus dat je een exemplaar koopt waar de

automaatbak van gereviseerd is !

 

ook de inspuit / verdelerpomp is een onderdeel dat geregeld problemen veroorzaakt , en vooral bij de

gechipte exemplaren .

Dit komt volgens diverse deskundigen doordat de pomp al op de tenen loopt en de ingebouwde electronica

niet de allerbeste ooit is .

 

Verder zijn de kleppendekselpakkingen en de carterventilatie vaak een bron van ergernis , d.w.z. voor het vervangen van

de carterontluchtingsfilter en de kleppendekselpakkingen dienen alle hogedruk inspuitleidingen gedemoteerd te worden .

 

Ik wil je totaal niet ontmoedigen , maar let wel op met wat je koopt !

Het zijn extreem fijne auto , indien ze bij de vorige eigenaar ook al alle liefde gekregen hebben .

 

Mocht de auto bij jou lokale garage niks zijn , dan heb ik mijn passat 2.5.tdi tt5 highline variant nog in de aanbieding 8)

 

succes !

 

bedankt voor zoveel info. Ik zal er goed naar kijken. Ga er woensdag mee rijden. Hoe oud is die van jou? en hoeveel KM

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn Passat is van 1999 en heeft nu 240 Dkm gelopen .

 

vervangen zijn :

 

Automaat tiptronic bak ( febr 2008 factuur € 2.300,- aanwezig )

Verdeler / inspuitpomp ( vervangen bij vorige eigenaar incl. distributie en multiriem + span en looprollen en waterpomp )

Cilinderkoppen ( bij vorige eigenaar , maar aantoonbaar middels bescheiden )

Dynamo ( 2008 )

Carterontluchtingsfilter incl. kleppendeksels en pakkingen

 

Ik heb in de loop van de tijd alles vervangen voor originele onderdelen waarvan ik maar enige verdenking had dat het maar defect kon raken .

Aan mijn auto zit niet een imitatiedeel .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik rij ook een V6 tdi automaat 4motion. De bak is vorig jaar mei gereviseerd en de kosten waren toen totaal 2750 euro incl. BTW, dit heeft de garage betaald waar ik de auto van dan had ;):)

 

Dit is mijn 2e V6 diesel en ik ben er erg content mee.... hij rijdt wat duurder maar het genot is er ook en gelukkig heeft ie mij nog nooit in de steekgelaten!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik rij ook een V6 tdi automaat 4motion. De bak is vorig jaar mei gereviseerd en de kosten waren toen totaal 2750 euro incl. BTW, dit heeft de garage betaald waar ik de auto van dan had ;):)

 

Dit is mijn 2e V6 diesel en ik ben er erg content mee.... hij rijdt wat duurder maar het genot is er ook en gelukkig heeft ie mij nog nooit in de steekgelaten!

 

Kun je mij ook vertellen wat het gem verbruik is. Ik zelf rij veel snelweg

 

gr. Paul

Link naar reactie
Delen op andere sites

Paul,

Ik rij bijna alleen maar snelweg en als ik mij aan de max. snelheid houdt, dan rij ik gemiddeld 1 : 16.

De mijne is wel handgeschakeld, maar heeft ook wel weer ruim 3½ ton gelopen.

 

De meeste V6 TDI rijders halen dat echter niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden