Ga naar inhoud
  • 0

Cruise Control Part II


Rene

Vraag

Al sinds de aankoop heb ik een probleem met de cruise control. Als ik deze activeer krijg ik vaak een EPC melding. De motor blokkeert dan als het ware. Hij blijft stationair lopen maar ik kan geen gas meer geven. Ik stop de motor en start 'm weer. Dan is er geen probleem meer.

 

De garage waar ik de auto met garantie heb gekocht kon het niet oplossen en heeft mij naar de dealer gestuurd. De kosten waren uiteraard voor de garage.

 

Ook de dealer komt er niet uit. Zij hebben de fouten uitgelezen. De fout meldt dat er een te hoog voltage (of wattage of wat dan ook) in het computercircuit is geweest.

 

Ze willen het motorregelapparaat vervangen. Dit is erg duur dus gaat de garage niet akkoord.

 

Beide denken dat de te hoge hoeveelheid stroom veroorzaakt wordt door de chip van Pon. De garage wil daarom de computer (motorregelapparaat) terugsturen en terug laten zetten naar originele staat. Dat vind ik zonde, plus ik heb waarschijnlijk een lange tijd geen auto.

 

Zou een tuningexpert kunnen zien of de chip echt de oorzaak is en/of dus niet goed is?

 

Of iemand een ander idee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Als je 100% garantie hebt moeten ze toch de kosten betalen lijkt mij.

 

Je hebt bij hen een auto gekocht met chip die valt dan ook onder de garantie denk ik. Had je de autogekocht omdat hij gechipped was of wist je dat niet?

 

Als je het wist dan kun je zeggen dat je hem daarom natuurlijk gekocht hebt.

 

En wat zegt Pon? Aangezien het een chipvan hen is.

 

Sterkte en succes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Raar verhaal. Garantie is garantie en dus op alle dingen die erin of erop zaten op het moment van aankoop.

Een regelapparaat is inderdaad erg duur, maar niet onoverkomelijk. Mijns inziens moet de garage waar je hem hebt gekocht dit gewoon oplossen en dan heb ik het niet over het verwijderen van een chip!

Dat zou ik nooit accepteren!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb het wel eens eerder gehoord.. gewoon verkeerd geprogrammeerd.. je moet nl wel als je gaat chippen de originele chipsoftware gebruiken en aanpassen om niets te vergeten...

 

Wat je ook nog even kunt proberen is de CC afleren en weer aanleren, kijken of het probleem daarmee oplost.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik heb het wel eens eerder gehoord.. gewoon verkeerd geprogrammeerd.. je moet nl wel als je gaat chippen de originele chipsoftware gebruiken en aanpassen om niets te vergeten...

 

Wat je ook nog even kunt proberen is de CC afleren en weer aanleren, kijken of het probleem daarmee oplost.

 

Ja, de min-pool van de accu halen en na 5 minuten de pool er weer opzetten, de ECU is dan gereset.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden