Ga naar inhoud
  • 0

Handremprobleem - 3C


pepe

Vraag

Zaterdagavond na een lekker etentje in een mexiaans restaurant was het zo ver; problemen met de elektrische handrem van mijn 3C. Een paar weken geleden had een vriend hetzelfde probleem maar hij heeft de handrem na een tiental minuten proberen toch uiteindelijk losgekregen. In de garage hebben ze nadien de schakelaar in het dashboard vervangen.

Nou ik niet dus. Alles geprobeerd, contact op en af, 100maal de knop indrukken, de deuren sluiten, proberen te vertrekken zodat hij automatisch zou loskomen, ... niets hielp.

Gelukkig is hij nog een 2tal maanden in garantie.

Dus maar het algemeen nummer van de mobiliteitsgarantie gebeld en na een kwartiertje ( :angry: ) kreeg ik iemand aan de lijn. Het begreep wel niet echt nederlands noch frans maar hij ging toch iemand ter plaatse sturen.

Na een paar minuten kreeg ik een technieker van wacht van een naburige garage aan de lijn.

Toen ik vroeg of er geen trucje was om de handrem toch los te krijgen, vertelde hij me dat ik de batterij moest loskoppelen en de + en de - van de kabels moest kortsluiten en zo het systeem te resetten.

Na de batterij terug aangesloten te hebben probeerde ik het opnieuw en het lukte. Ik kon gewoon mijn handrem bedienen.

Ik heb ondertussen niet meer geprobeerd of deze opnieuw werkt maar maandag ga ik een afspraak maken om de boel na laten te kijken en eventueel iets te herstellen.

 

Dus een truc voor de 3C eigenaars - bij problemen met de handrem (is blijkbaar wel een gekend probleem) - gewoon het systeem resetten. Zorg wel dat je een sleutel van 10 in de wagen hebt liggen om de batterij les te koppelen want deze behoort blijkbaar niet meer tot de standaard uitrusting.

 

Edit : na een search op het forum blijkt dat ik blijkbaar niet de enige ben. Hebben de leden die zulks probleem gehad hebben na de vervanging van de schakelaar nog problemen gehad ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0
Heb het ook eens gehad...

 

Accu 5min los getrokken (zowel + als -) daarna erop gezet, en gaan :mrgreen:

 

Nooit meer gehad daarna trouwens!

 

De technieker wist me te vertellen dat door de + en - gedurende 10sec samen te houden men geen 5min hoeft te wachten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Nee gelukkig niet.

Waardeloos als je dan staat zeg!

 

Yep, vrij nieuwe wagen, netjes gepoetst en met mooie velgjes maar wel geen meter vooruit willen,

en natuurlijk heeft iedereen op de parking het gezien.

Zoals jullie zeggen : balen ....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik kwam er laatst achter dat sleutel 10 bij de standaard uitrusting van de Passat zit. Tenminste bij mij. Hij zit in de kofferbak bij de krik in de buurt. Dus ergens was VW al voorbereid op dit soort storingen. Volgens mij is 13 of 15 de andere kant van de steeksleutel. Ben benieuwd voor welke storing die is!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
les 1: zet nooit je wagen op de handrem, gewoon in de versnelling laten staan. Nooit een issue gehad ook niet in de Alpen landen.

Heb je ook niet de kans op vast vriezen 's winters

 

Als het erop zit, gebruik ik het ook en moet het ook goed werken. :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Thx voor de tip, ik gebruik de handrem ook omdat ik het wel eens vergeten ben EN ook in versnelling zetten vergeten :roll:

Van dat soort dingen ga je de handrem wel gebruiken.

 

van sleuteltje 10 zal ik ff kijken of die er al in zit anders leg ik er toch maar 1tje in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
les 1: zet nooit je wagen op de handrem, gewoon in de versnelling laten staan. Nooit een issue gehad ook niet in de Alpen landen.

Heb je ook niet de kans op vast vriezen 's winters

 

Ik kan hem niet NIET gebruiken. Als je auto-hold hebt op een 3C dan gaat hij vanzelf op de handrem zodra je de auto uitzet. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden