Ga naar inhoud

Hellooder

Members
  • Aantal items

    23
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over Hellooder

  • Verjaardag 18-02-1968

Profile Information

  • Geslacht
    Not Telling
  • Plaats
    Helmond
  • Naam
    Ap

Hellooder's Achievements

6

Community reputatie

1

Community Answers

  1. Met dat Duits komt het wel goed.....goed verhaal en goed uitgelegd! En , het zou zo maar kunnen dat er iets mis mee is maar ik heb toch m'n bedenkingen.... Om te beginnen , hij heeft dan wel 370.000 km gelopen en een half jaar geleden heb ik er een nieuwe koppeling in gezet maar geen nieuw vliegwiel. Waarom niet ? Omdat ik er pas achter kwam dat ie een DMV had toen de bak al op de werkbank lag en ik koppelingskit al besteld had. Reden 2 , het vliegwiel voelde nog gewoon goed stevig aan, ik heb ze veel en veel slechter gezien. Reden 3 , zo'n DMV is net zo duur dan de auto waard is...ik ga er geen godsvermogen meer aan uit geven als dat niet perse hoeft. Maar dan nog , de AVG is bij lange na niet zo sofisticated als de moderne CR motoren met tig inspuitingen per arbeidsslag waar die 2 duutsers het over hebben. Het is in principe de generatie 1 TDi uit de late 80's , die heb je ook zonder. Ik heb met 10 tallen DMV problemen te maken gehad op de zaak , vooral pompeduses heb ik wel eens zeer beroerd horen lopen vanwege een kapot DMV maar ik bij die ouwe tdi-tjes nooit. Waarom alleen tussen 120 en 140 relaxed op cruisecontrol en je STUURT ALLEEN MAAR een fractie naar links ? Stuur je iets verder door dan is 't meteen weer weg , stuur weer rechtuit is t ook weer weg. Of een klein beetje gas erbij doet ie het ook weer , wat meer gas d'r bij en t is weer weg..Het is zo bizar. Bovendien zou je deze trilling dan als eerste in de pook (deze zit recht in de bak bij de lengtemotor) moeten voelen maar dat is superstil. Nog een reden waarom dit niet plausibel is , hij doet dit in z'n 5 , maar ook exact hetzelfde in 4 bij dezelfde snelheid en dus een ander motortoerental !! Begrijp me niet verkeerd , als iemand me zou garanderen dat het met een nieuw DMV opgelost is zou ik het acuut doen maar ik ben bang dat het weer helemaal niks brengt net als alle andere adviezen die ik wel aangegrepen heb maar ook niks gebracht hebben. Ik had echt gedacht dat dit een heel bekend Passat /A4 probleem zo zijn waar iemand zo de oplossing uit de mouw zou schudden , maar blijkbaar niet.
  2. De bak dat lijkt me niet , je voelt niks in de pook. Het komt uit de "vloer" zeg maar , het trilt niet eens in het stuur. Dacht dat ik toch nog wat gevonden had , ik heb er eens een stalen carterplaat onder gemaakt en die zit vast aan het subframe en de voorbuis van de inter cooler. Deze raakt natuurlijk af en toe wat en was wat verbogen en zat vast tegen de stabi aan aan de linker zijde. Ik dacht nu heb ik het gevonden , even d'r af en even rechtgeperst maar ook dat is 'm weer niet...... Had ook nog even de wiellagers gecheckt maar dat voelt ook normaal al lijkt het wel dat het rechter wiel ietsjes zwaarder draait , ook als ik de remblokken even lostte. Maar dit kan ook door het dif komen natuurlijk.
  3. Nou , heb ze d'r toevallig vanavond er onder gezet..... Resultaat ? Niks...nada. . . noppes... Er is niets veranderd , om gestoord van te worden... :bash: Hij doet nog exact hetzelfde , ik wist het al toen ik de oude zag van binnen. Dat zag er goed uit , heb ze nog even gespoeld en droog in elkaar gezet maar dat was niet veel slechter dan de nieuwe.. Ze waren gelukkig niet al te duur maar t is toch weer een € 100,- en een paar uur in 't putje..... En nu ? Nog suggesties anyone ???
  4. Vandaag nog maar eens naar de aandrijfassen bekeken en d'r lijkt daar toch iets niet te kloppen qua speling. Gokje gewaagd , 2 binnenste homokineten besteld. Ben benieuwd , d'r moet iets gebeuren anders gaat de versnellingsbak d'r aan....
  5. En ik.....het is niet dat er niet normaal mee te rijden was , maar het klopte gewoon niet.......
  6. Nou ... opgelost. Wat een sneu verhaal , ik kan t zelf amper geloven Een hele fijne collega (die nog niet zo lang bij ons werkt) had zelf vcds en die had ie vandaag meegenomen naar de zaak. Uitlezen ,temperaturen waren normaal en geen foutcodes. De pomp stond wel ietsjes te laat. Afstellen , maar bracht ook niks... Weer rijden , laaddruk checken en zoals verwacht veel te laag en traag , 1200 waar 2000 moet. Weer terug naar de zaak , vacuumsysteem en vnt membraam nog eens gecheckt maar ook weer geen lek. Toen heeft ie thuis even een andere turbo stuurklep opgepikt en die hebben we er even tussen gehangen en jawel hoor....daar ging ie zoals het hoort. En toen begon het me te dagen.......iemand heeft me jaren geleden eens compleet op het verkeerde been gezet. Want , toen ik die wagen nog niet zo lang had is 't vermogen ook al eens compleet weg geweest. Er is me toen verteld dat ik de EGR stuurklep maar eens moest wisselen met de turboklep want die gaan wel eens kapot en het is uiteindelijk "hetzelfde ding". Mijn EGR was afgedopt dus die klep had sowieso geen funcie meer dus dat kon makkelijk. Aldus gedaan , maar dit loste niets op. Uiteindelijk was de tegen de chassispoot doorgeschuurde plastic leiding de dader en daarna liep de auto eigenlijk wel weer aardig vond ik. En ik heb die 2 kleppen nooit meer teruggewisseld... Wist ik veel , ik had die wagen net.... Dus , even de nummers opgezocht :1H0 906 627 = EGR , 1H0 906 627 A is Turbo. Jullie smart-asses wisten dat natuurlijk al lang....ik sinds vandaag ook. De functie is denk ik wel hetzelfde , maar dat EGR ventiel heeft van binnen een zware restrictie vermoed ik. Het viel me al wel eens op dat die EGR klep (met turbo ventiel!) met geweld open en dicht klapte als ik wat gas gaf met met de kap open. En andersom wordt de turbo dan weer zeer lafjes aangestuurd.....vandaar dat er wel vermogen is maar niet als t vlug moet....... Dus deze is opgelost , dank U allen !
  7. Precies , hier lijkt 't op. Het moet een soort gebrek aan vacuum zijn op kritieke momenten , maar wat bedoel je met vacuumklep van de herstelling ? Het membraam van de VNT ? Die van mij is in ieder geval wel goed want die heb ik toen ik 'm toch in m'n handen had wel even grondig getest met een vacuumpomp en daar was niks raars aan te zien. Waar dient die plastic bol eigenlijk voor daar rechts onder de turbo ? Is dat een soort van vacuum voorraadkamer , en kan die er iets mee te maken hebben ? Die pomptiming heb ik al langer m'n twijfels over omdat ie toch redelijk scherp loopt , ook al is die een paar keer gecontroleerd en verzekeren ze me dat ie goed staat. Maar is niet afgesteld met een testkast.......Nogmaals , in de werkplaats hebben wij alleen autocom voor de basisdingen uit te lezen en resetten en doen verder vrij weinig aan storingsdiagnose omdat dat niet onze tak van sport is. Helaas....want zo kan ik niet echt op "niveau" mee praten
  8. Van alle PD van '98 tot de laatste types is de complete kopconstructie min of meer uitwisselbaar ( alleen nokkenassen en verstuivers kunnen serieus anders zijn) en hebben ook dezelfde problemen gehad zo lang als ze bestaan. Het is wel zo dat een lichtere wagen het langer uithoudt dan een b.v een zware T5 die toch meer op z'n tandvlees loopt. Een SDi is helemaal een drama omdat die op toeren gereden wordt net als een benzine auto. Deze maakt dus nog meer omwentelingen per gereden kilometer en zijn de verstuivergaten nog veel eerder uitgeslagen. De onderblokken zijn praktisch onverwoestbaar..... Waarom die DPF versies vaak kapot lopen op het krukas lagerwerk is me niet helemaal duidelijk , heeft wellicht met olieverdunning met brandstof te maken door foutief regeneren.
  9. Denk dat ie bedoeld vastzitten door het roet....
  10. Hm....dan draai maar eens een weekje mee bij mij op de zaak. Die ruilcilinderkoppen kan ik uitdelen ivm. uitgeslagen verstuivergaten , net als ingelopen nokkenassen , klepstoters en kapotte opvoer/vacuumpompen. Om maar niet te spreken over de BLS met z'n lagerproblemen. Die eerste types worden vaak niet meer gemaakt omdat die dan economisch totall loss zijn , maar latere Audi's , Caddy's en T5's wel. Aan de lopende band
  11. Nou dat verwacht ik niet. Zou ie dan gewoon nog met gemak 190km/h op de autobaan halen ? i don't think so........ Hij loopt verder hartstikke goed , alleen neem ie na t schakelen vaak klote op....dat moet anders kunnen.
  12. Da's een Pompverstuiver AWX of zo , ik heb nog het oldskool type 1 TDi zeg maar en die is , in tegenstelling tot die drama PV's , inderdaad nogal bullitproof zeg maar. Die slangetjes heb ik recentelijk nog eens gecheckt toen ik de turbo gedemonteerd had , niks aan de hand. Ik heb zo'n plastic leiding een jaar of wat geleden wel eens kapot gehad en inderdaad op die scherpe chassis rand onder het luchtfilter , maar dan heb je ook helemaal 0 vermogen meer want dan wordt je turbo helemaal niet meer aangestuurd.
  13. Ja , dat snap ik.....maar de wiellagers is 100% niet "het probleem" ..... Dan zou het me zelf al meerdere malen opgevallen moeten zijn , en bovendien zou dan de APK keurmeester ook nog eens 2x(!) gefaald moeten hebben...... Da's nogal een afkeurpunt namelijk.
  14. Nou , dat werd me inderdaad al eens eerder verteld en ik denk dat dat toch uiteindelijk de usual suspects zijn. Maar ik wilde eerst eens wat meer verificatie van een paar mensen voordat ik weer voor een paar honderd tegen aan smijt en weer geen steek verder ben want daar wordt ik een beetje flauw van. Elke keer vind ik wel weer iets dat niet deugt , maar geen vooruitgang ! Ik heb ze inderdaad wel op een 4 kolommer gecheckt vanwege de rijhoogte anders krijg je een vertekend beeld natuurlijk. Ik merkte er toen niks geks aan maar da's intussen ook alweer een half jaar geleden. Ik ga volgende week nog eens kijken op de brug , met een collega achter het stuur die dan een beetje moet wiebelen met t stuur. Kijken of ik er nu wel iets aan kan zien. Wordt vervolgd...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden