Ga naar inhoud

passsat

Members
  • Aantal items

    59
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Community reputatie

6 Neutral

1 Volger

Over passsat

  • Verjaardag 06-05-1953

Profile Information

  • Geslacht
    Not Telling
  • Plaats
    dry45r
  • Naam
    dfhgjrtw3

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

  1. Hallo, Wie kan mij helpen met het volgende verhaal. Ik heb al jaren last van een niet werkende kachel in mijn Passat B5 TDI 1.9 Comfortline uit 2000 met Climatronic. Met deze klacht ben ik afgelopen winter naar een garage gegaan en met uitlezen kwam de volgende foutcode naar voren: 025B Voetruimte/defr.-klep stelmotor / Component defect Hierop heeft garage zelf besloten de klep welke te bereiken is bij de voetenruimte vast te zetten in een stand waarbij er zoveel mogelijk warmte doorgegeven zou moeten worden en er zo min mogelijk koude lucht van buiten kan komen. Ze konden er moeilijk bij komen, omdat daar weinig ruimte is om te werken en te kijken. Ze gaven aan dat deze klep normaal gesproken bedient wordt met een stelmotor, maar dat het stangetje waarmee deze aan elkaar bevestigd horen te zijn was afgebroken. Deze aanpassing heeft helaas minimaal tot niet geholpen met het volgende vreemde resultaat: Buiten rond 7 graden >> bij warmer zetten dan 22 graden stopt het systeem met lucht blazen uit roosters (wel is een ventilator duidelijk hoorbaar) en komt er koudere lucht de cabine in. Bij kouder zetten dan 22 graden wordt er wel warme lucht de cabine in geblazen. Buiten 2 graden of kouder >> alleen koude in de cabine.Toen ik hoorde dat deze aanpassing was gemaakt, vroeg ik me meteen af wat dit zou betekenen in de zomer: "wordt het dan niet veel te warm in de auto?" Daarop werd aangegeven dat ze de vastgemaakte klep weer gemakkelijk los konden maken en zorgen dat deze weer in de positie zou komen zoals deze was vóór de aanpassing. Mijn zorg was gegrond, want toen het weer warmer weer werd merkte ik dat het op een gegeven moment onhoudbaar warm wordt in de auto. Of ik de Climatronic nu in stand OFF of 18 graden of 28 graden heb staan. Bij een temperatuurinstelling van 18 graden wordt er veel hete lucht de cabine in geblazen en bij een instelling van 28 graden voel je geen wind, maar wordt het wel heet. De airco heeft net onderhoud gehad incl. bijvullen, maar als ik deze aan zet dan merk ik dat deze niet kan opboksen tegen de hitte die meekomt.Bij een gepland onderhoud in juni heb ik bovenstaande aangegeven en men gaf na het onderhoud aan dat de klep weer terug gezet is in de originele positie, maar dit heeft geen graad geholpen. Hierna ben ik nogmaals met deze klacht terug gegaan en ze gaven aan dat ze de klep toch echt terug gezet hebben, maar de enorme hitte houdt aan… Ik baal hier enorm van, want met buitentemperaturen van 18 graden en hoger is het werkelijk niet meer uit te houden. Tussendoor kan ik nog ramen opendoen, maar op de snelweg is het natuurlijk helemaal niet te doen om uren met de ramen ver open te moeten rijden. In de winter kan je nog een trui extra aan doen..Mijn vraag is of iemand hier wellicht ervaring heeft met Climatronic/kachelhuizen/kleppen etc. en mij hierbij zou kunnen helpen. Of een garage weet die hier wél kundig in is. Dit is een specifiek klusje en als een monteur hier geen ervaring mee heeft zal het alleen uitmonden in te duur prutswerk.
  2. Hallo, Mijn speaker links achter van mijn Passat B5 uit het jaar 2000 werkt niet goed meer. Soms moet ik er een klap tegenaan geven, voordat er goed geluid of überhaupt geluid uit komt. Ik denk dus eerst maar eens de bedrading controleren. Heeft iemand een idee hoe ik deze speaker los kan krijgen? Dank!
  3. Radio heeft zeker beide antennes niet nodig. FM gaat er over een aantal jaren ook helemaal uit.
  4. Hoe gaan ze dan zo makkelijk bij m'n autoradio uitkomen?
  5. Hallo, Ik heb een Passat B5 uit het jaar 2000. De FM-antenne op het dak wil ik door een garage laten vervangen door een DAB+ exemplaar. Hierbij zal ook de bekabeling vervangen moeten worden. Deze antenne heb ik hiervoor gekocht. Volgens garage zal dit neerkomen op een uurtje werk. Ik ben alleen benieuwd hoe men dit gaat doen, want ik heb even gekeken achter de radio. Wat blijkt; alles is in een kabelboom vast gemaakt. De zwarte antennekabel heb ik met een pijl aangewezen. Hoe moet je nu in vredesnaam de antennekabel vervangen?
  6. Er is niet overlegd of wat dan ook...
  7. Onlangs heeft mijn auto bij een niet nader te noemen garage een onderhoudsbeurt en APK gehad. Hierbij bleek dat er een koelmiddel lekkage was met mijn waterpomp/slang koelmiddel/radiateur en deze onderdelen zijn vervangen. In totaal is hier 12 uren aan arbeid voor berekend met een totaal bedrag factuur van €1233,- Dus voorgenoemde euvel is verholpen + olie verversen, oliefilter, luchtfiler. Voor de rest was er niets aan de hand. Ik vraag me alleen af of dit niet een ietwat hoog bedrag (lees: veel uren berekend) is voor wat er is uitgevoerd. Klopt er hier iets niet of is er een foutje gemaakt met opmaak factuur wellicht.. Volkswagen PASSAT bouwjaar: 2000 brandstof: diesel motorcode: AHU cilinderinhoud: 1900cm3 vermogen: 66kw
  8. Ook heb ik tijdens vakantie laatst het volgende geconstateerd; na een tijd koelen komt er bijna geen lucht meer door de roosters zetten en het wordt warm in de auto. Als ik dan de airco uitschakel en veel lucht laat blazen komen er op een gegeven moment kleine brokken ijs door de roosters heen geblazen.
  9. Een airco specialist heeft er naar gekeken en constateerde inderdaad dezelfde symptomen (begin goed koelen, na een tijdje wordt het slechter). Daarop heeft hij geconstateerd dat de 2 leidingen van/naar verdamper bevriezen en daarmee dus ook de verdamper. Conclusie was dat er wellicht vuil/vocht in de verdamper aanwezig was en hij heeft daarop geprobeerd om de verdamper te reinigen dmv doorspuiten oid. Volgens hem heeft dit niet 100% geholpen, want als je de Climatronic op LOW zet (1 standje lager dan 18) dan bevriezen de leidingen alsnog. Als je de Climatronic dan weer op 18 graden zet ontdooien de leidingen volgens hem weer. Volgens hem ligt het sowieso aan de verdamper, maar vervangen is dus nogal een dure aangelegenheid. Zou dit toevallig nog wat anders kunnen zijn?
  10. Bedankt voor de reacties! Koudemiddel heb ik afgelopen jaren meerdere malen laten bijvullen zonder enig verschil. De airco ventilator draait wel goed. Weet iemand een goede airco specialist in regio Deventer / Zwolle?
  11. Uitlezen is reeds gebeurd, maar daar kwam niets uit naar voren volgens monteur.
  12. Hallo, Sinds een aantal jaren heb ik het volgende probleem: De airco heeft de eerste jaren dat ik deze auto had altijd erg goed gewerkt, maar nu is het zo dat als ik de airco inschakel bij warm weer (climate control AUTO op 18 graden) dat deze in het begin goed koelt. Er wordt dan ook hard geblazen uit de roosters. Na zo'n 3 kwartier is het blazen wat zachter geworden en komt er ook bijna geen koude lucht meer uit de roosters. Op een gegeven moment is het met heet/warm weer gewoon bijna ondoenlijk om uren richting het zuiden te rijden... De airco heb ik 2014 en 2015 wel bij laten vullen, maar dit heeft geen verschil gegeven. Vorige zomer viel het me op dat er na een uur af en toe waterdamp uit de roosters kwam zetten. Een garage en Pouw Zwolle hebben er al een keer naar gekeken, maar die constateren alleen een goede koeling (in het begin dus...) en hebben er behalve bijvullen niets aan gedaan. Voordat ik allerlei zaken laat uitproberen door garages wat me wellicht veel gaat kosten zonder resultaat (want heb al diverse zaken gehoord wat het zou kunnen zijn van monteurs) ben ik benieuwd of iemand uit ervaring weet wat dit zou kunnen zijn of tips wat het beste geprobeerd kan worden. Alvast bedankt voor het meedenken! Volkswagen PASSAT bouwjaar: 2000 brandstof: diesel motorcode: AHU cilinderinhoud: 1900cm3 vermogen: 66kw
  13. Maakt niet uit, want zoals ik al zei is dit toch uit het zicht!
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden