Ga naar inhoud

Alle activiteit

Deze stream update zichzelf

  1. Vandaag
  2. de 1.6TDI is eigenlijk ook gewoon een K..motor.. heb er nu ook een staan met tuning(niet van JD/mij), vorig jaar ander DPF geplaatst, 5000km oud, nu een jaar later ook stuk... Overigens zag ik nu ook weer dat deze auto vreemd start, bij mn eigen kun je drukken wat je wil op de startknop, hij start als die zelf vind dat het er tijd voor is, die 1.6TDI begint meteen met starten/ronddraaien als je de knop bekijkt, wat vrijwel altijd resulteert in een motor die slecht aanslaat/vaak rond moet draaien.
  3. Heb je hier iets aan met etka kun je de nummers vinden.
  4. De stel mengklep rechts achter het dashboard maakt heel veel lawaai. Weet iemand toevallig het OEM nummer? Ik heb al op een auto onderdelen site gekeken, maar daar staan er zoveel dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Alvast bedankt.
  5. Dank voor de feedback. In measuring blocks kan ik zien dat het stuur recht staat. De hoek verandert ook als ik aan het stuur draai. Dus denk dat er bij mij de onjuiste hoeksensor is ingebouwd. Dit kan ik pas zien als ik alles heb gedemonteerd. Feedback volgt nog, alleen heb ik de komende tijd te weinig tijd om aan de auto te klooien.
  6. Ik heb onlangs toevallig exact dezelfde foutcode gehad bij een Polo. Deze werd met dit probleem aangekocht. Ik kreeg de stuurhoeksensor ook maar niet gekalibreerd. Lang verhaal kort: De sleepring was bij het vervangen door de vorige eigenaar 1 slag gedraaid. Dit kon je ook terug zien in VCDS (Steer.Angle Sens.). Bij deze Polo bleef echter het ESP lichtje wel branden. Na deze een slag terug te hebben gedraaid en in te loggen op de ABS, kon de stuurhoeksensor weer ingeleerd worden en daarmee verdween deze foutcode ook.
  7. Gisteren
  8. Met al die hoge temperaturen krijg ik flashbacks naar mijn vorige blok voordat die sneuvelde. Ook daarvan waren de temperaturen altijd veel te hoog, en het werd ook alleen maar erger totdat hij overleed. Ook wel eens 120 graden olie gezien in Frankrijk op de snelweg, maar dat was alleen ik en geen caravan. Watertemperatuur was (achteraf gezien) altijd te hoog. Vrijwel nooit meer onder de 100, en nu moet ik moeite doen om hem boven de 90 te krijgen met het nieuwe blok.
  9. Weer thuis aangekomen met auto EN caravan. De laddluchttemperatuur tijdens de rit in de gaten gehouden en die schommelt tussen de 54 en de 74 graden. Je kan dan ook gelijk zien dat de (lucht!) temperaturen voor de inlaadluchtkoeler dus na de turbo oplopen tot 170 graden. Olie was zoals verwacht nog te hoog continu tegen de 130 graden aan, maar daar hebben we wel een oplossing voor denk ik. Koelwatertemperatuur rond de 104 graden. Auto beladen, 4 personen en caravan beladen totaalgewicht 3600 kilo snelheid 94 op de cruise is 90 in het echt. Morgen ga ik het expansievat onderzoeken wat er nu na het schoonmaken nog inzit, wordt vervolgd.
  10. Afgelopen week
  11. Hoi allemaal! Heb ik niet gisteren een nieuwe lader gescoord, dient het volgende probleem zich aan. Vandaag maakte de airco ineens best wel flink herrie. Ik vermoed de compressor. (rechts voorin ergens?) De lucht die uit de roosters komt is wel best koud. Hebben jullie hier ervaringen mee? Kennen jullie iemand omgeving Rotterdam/Den Haag die airco's vult/leegt als gecontroleerd moet worden of er nog voldoende gas in zit? Wederom bedankt voor het meedenken!
  12. Dank beide voor de feedback. Hier zal ik rekening mee houden!
  13. 654BK is dus ook passend aangezien het de opvolger is
  14. Voor het 2003 bouwjaar kon ik er maar 1 vinden, dus zou de goede moeten zijn. Let wel op daar kan ik geen garantie op geven.
  15. Yesss, dat moet het zijn. Ik denk dat er de verkeerde is gemonteerd in mijn auto. Ga ik zsm vergelijken en evt de juiste kopen. Hartelijk dank voor de moeite!
  16. Beste leden, Naar aanleiding van het wissen/herstellen van een foutcode ben ik op zoek naar iemand met ETKA die mij het juiste onderdeelnummer kan geven voor mijn Passat. Hieronder alle info. Het VIN nr kan ik evt via pb sturen. Voertuig: VW Passat 3BG Sedan 2003 1.6 ALZ Foutcode: 00778 = Onjuist model stuurhoeksensor (G85) Not Matched -Mogelijke verschijnselen: - ESP functioneert niet - Een lampje op het dashboard knippert (iets met ESP of remmen) n.v.t. - Storingslampje (MIL) brandt n.v.t. -Mogelijke oorzaken: - Stuurhoeksensor niet goed gemonteerd - Tsja... hoe duidelijke wil je het hebben: De gemonteerde Stuurhoeksensor is niet het juiste type voor deze auto -Mogelijke oplossingen: - Haal de Stuurhoeksensort er uit en monteer hem (zorgvuldig) opnieuw - Check of dit onderdeelnummer wel de juiste is voor deze auto Aanvullende info: Meerdere pogingen gedaan om het stuur te calibreren, helaas zonder succes. 03 ABS brakes > Measuring blocks > group 05 > Alle meetwaardes ok. 03 ABS brakes > Basic Settings > group 03 > ESP actief en ok. 03 ABS brakes > Basic Settings > group 01 > Error, Not Available (<-- nodig om te calibreren) 03 ABS brakes > Measuring blocks > group 01 > Alle wielen geven 1 kmpu bij stilstand. Is dit normaal? Fysieke ESP knop in het dash is niet actief en licht ook niet op. Alvast bedankt!
  17. Bedankt voor de link, ik ga eens kijken wat de mogelijkheden zijn!
  18. https://www.bm-parts.nl/onderdelen?s=Laadkabel
  19. Het zou een knop kunnen zijn, als ik deze video mag geloven, de charger heeft het weer even gedaan, maar sinds gisteren wil hij helemaal niet meer.
  20. Vdub

    koppeling

    En? Probleem al verdwenen/opgelost?
  21. Dat zit er ook in alleen een beetje van het navullen. Het koelsysteem is in totaal een liter of 8. Als je de slangen wegneemt loopt niet alles leeg en spoelen met demiwater is moeilijk dat kon ik alleen met koud of warm water via de mengkraan van de badkamer. Het warme water komt hier op de camping uit een electrische boiler en die is 80 graden, dus dat is wel redelijk kalkvrij. dus optimaal mogelijk geprobeerd als mogelijk was. Het spoelen van het hele blok heb ik als volgt gedaan: Na alle rotzooi spoelen met koud water, daarna spoelen met warmwater (afhankelijk van de temperatuur zodat je thermostaat ook open gaat bij een graad of 80). Je pakt niet alles met de tuinslang er zitten teveel slangen via allerlei wegen naar andere delen en het water neemt de weg van de minste weerstand en er zitten ook terugslagkleppen in. Na het weer samenbouwen afvullen met demiwater en je blok warm laten lopen. daarna bleek er nog steeds roze vloeistof te circuleren en toen heb ik de overloop van het expansievat in een emmer laten lopen en in het bolletje warm water gegoten zodat ie op pijl bleef en na twee emmers warm water was het redelijk schoon. Toen een dag gereden om te proberen zoveel mogelijk te ontluchten en nadat het peil redelijk constant was het flesje Wynss erbij gegooid en dat zit er nu nog steeds in. Als we thuis zijn zal ik nog eens kijken naar de kleur en de deeltjes die erin zitten, ik wil eerst naar huis met de caravan zonder capriolen. Het ontluchten van de B8 zonder apparatuur is echt niet te doen, bij het minste of geringste lucht doet gelijk je kachel radiateur niet meer goed mee. Soms duurt het een week voordat het peil in de nacht (vaak als het goed koud is geweest) ineens een stuk is gezakt en soms krijg je dan ook melding dat je vloeistof moet bijvullen. Daarna blijft het wel goed op peil. Dus een rondje rijden en dan denken dat de lucht eruit is, werkt voor geen meter.
  22. Lek is hij volgens mij niet, maar we gaan het zien de komende tijd, er zit nu warm dus hopenlijk redelijk kalkvrij water in met een flesje Wynss radiator cleaner.
  23. Zou die troep iets van lekstopper zijn ivm een kleine lekkage ooit? Die luchtinlaatkoeler is bij mij ook al lang geleden vervangen, maar dan stond ik ook elke week een beetje bij te vullen, dat was dus geen kleine lekkage.
  1. Laad meer activiteit
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden