Ga naar inhoud

Verschillen automaat


migros

Aanbevolen berichten

Ik ben van plan om een passat te kopen uit 1999 of 2000 met een automatische transmissie. Nou lees ik op verschillende sites dat er 2 soorten automatische transmissies zijn. De zogenaamde triptronic en dan de gewone dus. MIjn vraag is op welk of vanaf welk model en jaar/maand de triptronic schakel zit?

 

Ik zie de bomen door het bos niet meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Type automaat hangt iig af van type motor. '99 of '00 is een 3B, volgende motoren:

 

Benzine:

1.6 en 1.8 -> AG4 automaat -> conventionele 4-traps automaat. Deze heb ik, tja, wat zal ik zeggen, het is makkelijk dat ik niet hoef te schakelen, maar het is geen toppunt van verfijning.

1.8T, 2.3 V5 en 2.8 V6 -> TT5 automaat -> tiptronic 5-traps automaat. Geen ervaring mee.

 

Diesel:

1.9 TDI 90 en 110 pk -> AG4 automaat

1.9 TDI 115 pk, 2.5 TDI -> TT5 automaat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de reacties.

 

Zit nu dan met de vraag hoe ik bij een advertentie het verschil tussen de 100 pk TDI en 130 pk TDI herken? Ik heb het verschil inderdaad gezien maar kom in de verschillende verkoopadvertenties er niet achter welk type de Passat is.

 

in advertentie staat ook vaak het aantal kW. 100 pk = 74 kW en 130 pk = 96 kW

Verder kun je het op de foto van t interieur soms zien.

Als ze de automaat hendel laten zien. de AG4 bak kan de keuze hendel alleen van voor naar achter geschoven worden

bij de tiptronic ook opzij

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden