Ga naar inhoud
  • 0

Help: alarmlichten knipperen 20x


Edski

Vraag

Hoi iedereen,

 

Toen ik mijn 3B uit '97 tweedehands kocht knipperden de alarmlichten 20x zodra je de sleutel uit het contact trok.

Ze knipperden ook weer 20x als je na een tijdje een deur open deed. En hetzelfde als je de auto van het alarm af haalt.

Opeens hield het op. (Yay!)

Maar nu, een jaar later, is het gedoe weer begonnen. En ik wil heel graag dat het weer stopt!

 

Er zit een sleutel met alarmknopjes bij, die buiten werking zijn gesteld omdat er een ander alarm is ingebouwd. Ik heb de makers van dit extra alarm gevraagd of het een geintje van hen is, maar zij zeggen dat het niet door hun alarm komt.

Ik heb wel gemerkt dat als ik mijn eigen alarm niet inschakel door de auto met de sleutel op slot te draaien en vervolgens de achterdeur open te trekken (die gaat namelijk nooit mee op slot... het blijft een Volkswagen.. :P ) dan gaat er een evengoed een alarm af dat iets anders is dan wanneer ik de auto met afstandbediening op slot doe.

 

Toevallig zag ik van de week een Audi waarvan ook de alarmlichten begonnen te knipperen toen hij na het tanken zijn deur weer open trok.

 

Heeft iemand een idee hoe ik dit uit kan zetten? Ik vind het bok irritant namelijk. Ik kan er niets over vinden in de boekjes die bij de auto zitten en ik kan ook op geen enkel Passat forum iets hier over vinden.

 

Alvast bedankt voor de hulp! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Normaal gesproken worden bij passats als je de sleutel uit het contact trekt diverse groepen spanningsloos geschakeld (bijv. die van de radio). Bij veel andere auto's gebeurt dit al door de sleutel in de 0-stand terug te draaien. Het is een probleem dat ik nog nooit gehoord heb i.c.m. het standaard passat-alarm. Het enige dat ik dus kan verzinnen is dat het een soort storingsmelding is van het aftermarketalarm vanwege een verkeerde aansluiting. Ik denk dan aan bijvoorbeeld het probleem dat het alarm een signaal moet krijgen als het contact wordt uitgeschakeld en niet als de sleutel uit het contact wordt gehaald. Maar ik ben zeker geen expert op dit gebied... :embarassed:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

als ie 20x knippert betekend dat normaal dat je alarm afgaat, controleer ook de drukschakelaaraansluiting onder de motorkap eens, daar worden de draden vaak slecht.. zeker als door de service-stand van de neus ivm d-riemwissel los geweest is

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Helaas, ik heb een of ander amerikaans alarm van het merk Compustar.

Die heb ik gelijk als eerste gemaild, maar zij zeggen dat het niets met hun alarmsysteem te maken heeft. Ze vermoeden dat het een ander alarmsysteem op de auto is.

 

Vdub, waar kan ik die drukschakelaar onder de motorkap ongeveer vinden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden