Ga naar inhoud

Edski

Members
  • Aantal items

    22
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over Edski

  • Verjaardag 26-06-1981

Profile Information

  • Plaats
    Enkhuizen

Edski's Achievements

0

Community reputatie

  1. Edski

    bakprobleem

    Hey, ik zie nu pas dat ik helemaal vergeten ben om te vertellen dat het bij mij inderdaad de oplossing was om de bakolie te verversen. De ouwe troep er uit laten lopen, zooitje nieuwe ATF erin en alle problemen waren als sneeuw voor de zon verdwenen Bedankt voor de tips!
  2. Jaa, zeker weten! Valt me alles mee
  3. Ik heb ook geen aparte zekering voor mijn verwarmde spiegels (die trouwens ook allebei niet meer verwarmen), maar de monteur bij VW zag bij het uitlezen dat de verwarmingselementen in de spiegelglaasjes stuk zijn.
  4. Eergistermiddag heb ik m'n auto naar VW gebracht. Aangezien de staat van functioneren van mijn auto hebben ze er een spoedklus van gemaakt. De volgende ochtend kreeg ik dan ook al een telefoontje dat de storing verholpen was. Het was het contactblok. € 117,- totaal.
  5. Ik kwam gister terug uit Frankrijk, trouwens, ramen open en vinger uitsteken als ik wilde invoegen.. en na 1250 km werkte alles ineens weer! Maar, gelukkig, toen ik thuis kwam contact uitgezet, motor weer gestart.. en niets deed het meer Dat heb ik liever dan dat alles wel weer werkt en je geen idee hebt wanneer het weer uitvalt. De Santana is van december 1982. ...En ik heb een Jetta uit 1983
  6. Ikzelf niet, maar ik zal eens kijken of degene voor mij dat misschien gedaan heeft. Wederom een goeie tip! Ik ga morgen voor twee weken op vakantie (in m'n Santana) dus het antwoord zal even op zich laten wachten. In ieder geval bedankt zo ver!
  7. Ik heb ook het storingsprogramma van de climate control bekeken. Deze komt met foutcode 4b6 02 op de proppen. Dat zou deze error moeten zijn: http://www.gerritspeek.nl/vag-com_dtc-01206.html Eén van de mogelijke oorzaken is volgens die pagina dat het contactslot defect is...
  8. Thanks. Goeie tip. Onder mijn stuur vind ik de relais met nummers 175, 197, 204, 2x 213, 202, 214 en 373. Ik heb op deze site http://www.passatplus.de/umbauteile/relais/index.htm gelezen waar welke relais voor zijn. 213 zou het ontlastrelais moeten zijn. Ik heb ze eruit gehaald, even op de grond getikt en ook met elkaar verwisseld, maar het probleem blijft bestaan. Van de twee plaatsen waar zo'n 213 zit is er één plaats die voelbaar tikt als ik de auto op contact zet, en de ander tikt niet. Als ik ze omwissel dan blijft de situatie hetzelfde. Klopt het dat er maar één hoort te tikken, of zou het een probleem in de achterplaat kunnen zijn?
  9. Hee mannen, Ik heb een probleem met m'n 3B. Het dimlicht, knipperlicht, ruitenwissers, airco en blower doen het ineens niet meer zodra ik de motor start. Als de auto op contact staat doet alles het nog wel. Het display van de climate control knippert ook ongeveer 15 seconden met alle symbolen tegelijk zodra ik het contact aan zet. Op Problemcar heb ik één vermelding gevonden; http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?id=108103 Kan iemand me verder helpen? Alvast vriendelijk bedankt!
  10. Het bleek bij mijn auto na een tijdje trouwens dat de bout wel goed was, maar de uitsparing in de revisiepomp zelf één of twee spoedjes te kort was. Extra ringetje op de bout gedaan en het lek was dicht.
  11. Edski

    bakprobleem

    Ik heb hetzelfde meerdere keren gehad met mijn vorige auto, een Corrado VR6 automaat. Als ik een noodstop maakte en daarna weer snel weg wilde rijden, kreeg de auto eerst een dot gas en schoot daarna pas weer in de eerste versnelling, dus ik denk dat het inderdaad het ontbreken van die schotjes is. Ik had zelf het vermoeden dat het aan de ABS gekoppeld zat, maar het idee van de schotjes is een stuk eenvoudiger. De reden dat ik deze topic aan het lezen ben trouwens is omdat ik met mijn huidige auto, ook een Passat 3b (uit '97) sinds vandaag het probleem heb dat hij moeilijk vanuit ontkoppeld terug wil naar zijn D of R. Als ik rustig aan rijd, even rem (zodat hij ontkoppelt) en dan weer gas geef, duurt het even voor hij hem weer in zijn eerste versnelling zet (dus een hoop toeren, maar geen resultaat en dan na een kort moment schiet hij weer in zijn versnelling). Ook kwam ik net op de parkeerplaats aan, zette hem vanuit D in de R, maar hij bleef ontkoppeld. Nadat ik hem weer in z'n D had gezet en opnieuw in de R, reageerde hij pas. Ik gok dus op nieuwe filters en nieuwe olie (of gewoon méér olie ).. maar als er iemand is die nu al vermoedt dat het méér is dan alleen dat, hoor ik het graag.
  12. Hee, Ik had dus "hetzelfde". Het begon met een kort geluidje bij het starten en een beetje piepen bij het wegrijden. Het werd steeds een beetje erger. M'n auto begon wat te schrapen tijdens het rijden en twee weken later lagen de lagers van m'n stuurbekrachtigingspomp op straat Ik heb er onderhand een andere pomp op gezet. Probleem is alleen dat de olie er gewoon weer uitloopt bij die banjobout (heet dat ding echt zo?)... die bout met die gaten erin, waar de aanvoer van de olie in de pomp gaat. Ik heb die twee conische ringetjes ook vervangen, maar nog steeds hetzelfde probleem. Ik heb nu weer nieuwe ringen binnen en wil het nog een keer proberen, maar.. Vraag: weet iemand van jullie of ik die bout misschien met een bepaald moment moet aandraaien? Misschien dat ik hem nu te strak of te slap heb aangedraaid. Alvast bedankt!
  13. Je bent een held! Ik ga morgen gelijk even kijken.
  14. Helaas, ik heb een of ander amerikaans alarm van het merk Compustar. Die heb ik gelijk als eerste gemaild, maar zij zeggen dat het niets met hun alarmsysteem te maken heeft. Ze vermoeden dat het een ander alarmsysteem op de auto is. Vdub, waar kan ik die drukschakelaar onder de motorkap ongeveer vinden?
  15. Dat het alarm af gaat is inderdaad wel zo'n logische conclusie ja! Goed bedacht. Bedankt voor de tips!
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden