Ga naar inhoud
  • 0

Draagarm probleem?


Turboman

Vraag

Heren en dames, kan het zijn dat dit een draagarm probleem is. Als ik aan het stuur heen en weer draai bij stilstand, beetje stevig, dan knakt het. Kan dit een fusee, veerschotels, draagarm of stuurhuis probleem zijn?. De auto is van 1999, is een 1.8T met 177.000 op de teller. Zit te denken om de draagarmen en de schotels aan te pakken. Tips?

 

Als het draagarmen zijn, hoor je dat dan met sturen? meer bonken of niet?

 

Alvast bedankt voor de tips.

gr.

Hans.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik heb ze zelf op Ebay Duitsland gekocht want na navraag bij Brezan blijkt dezelfde set in Nederland veel te duur te zijn.

Waarom pak je niet de set met de koppelstangetjes,die is makkelijk verkrijgbaar en zoveel zal dat niet schelen in prijs.

Op Ebay.de nog steeds te koop voor €315.00 ex verzendkosten bij hs-autoteile onder Meyle nr:1160500029/HD.

 

Greetz,Ralph

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Je kunt de Meyle stuurkogels ook los kopen, zou ze zeker op ebay.de kopen, is veel goedkoper uiteindelijk.

 

De Meyle S4/RS4 stuurkogels zijn een mooi alternatief, Meyle 116 020 0008/HD

 

Zou wel eerst zeker willen weten of het wel daar aan ligt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mannen bedankt voor al de tips, ik ga er toch voor om alles dan te vervangen, zo ben ik dan ook weer. Als het toch uit elkaar ligt, dan maar meteen goed. Ik vervang gewoon alles, aangezien in nog even met de passat wil rond blijven rijden. Ik ga morgen mijn boostvalve er weer even tussen zetten, pakt ie veel beter op. Leuke tool voor weinig en werkt erg goed, had hem er bij mijn golf ook tussen zitten. hier voor info, vast wel al bekend bij jullie. www.boostvalve.com.

 

gr.

Hans

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb hetzelfde probleem bij mijn passat, het verdwijnt wel als ik het stuur een paar keer 1/2 toer naar beide richtingen draai, de draagarmen en stuurinrichting zijn volgens de VW dealer ok. Als ik kruipolie tussen de bovenste veerschotel spuit is het bij mij een pak minder erg. Ik heb de veerpoot al los gehad, maar kan me slecht inbeelden dat met die bovenste schotel iets mis zou kunnen zijn. Of zit er echt een soort glijlager tussen de schotel en de rubber waar de veer op drukt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb ze (bovenste veerpoot lagers) nooit bij een Passat vervangen/gezien, maar wel bij een Toyota MR2, daar waren het open kogellagers :cry: had ik van Toyota niet verwacht, en die waren dus gaan roesten en....rot. Ik heb er toen dichte ingeperst maar die waren niet origineel of immitatie verkrijgbaar.

Ik kan me dus wel voorstellen dat iets dergelijks bij de Passat ook kan...zou ook wel graag weten wat er in de passat zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heren,

 

Na wat lees werkt ben ik op een Russische site wat tegengekomen, je kan bij het stuurhuis een boutje afstellen, dan knakt het niet meer als je het stuur heen en weer beweegt, het botje mag niet te vast, anders komt je stuur niet automatisch meer terug als je bv een bocht genomen hebt, dit ga ik eerst proberen. Dit moet het knak geluid voorkomen.

http://volkswagen.msk.ru/ top site voor diegene die het nog niet kennen.

 

Met 177.000 op de teller, moet ie waarschijnlijk even bijgesteld worden, is natuurlijk in bijna 10 jaar tijd een hoop aan geslingerd!

 

suc6 en toch bedankt voor alle respons, jullie horen hoe het afloopt.

 

gr.

Hans

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb bij de mijne 99er variant 1.8 turbo gisteren de armen vv. Geen gekraak en geknars meer helemaal super,als een nieuwe.Alle armen plus de stuurkogels,en uitlijnen(206.000 op de klok)Ik heb je nog niet zien rijden door het dorp.

 

 

Groet Stef

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden