Ga naar inhoud

zelf denkende lichtschakelaar ?


ikke

Aanbevolen berichten

hallo, ik heb een spannend probleem, wat hoofdzakelijk optreed als het koud is (rond vriespunt of kouder).

op het moment dat ik mijn licht inschakel (stadslicht of dimlicht), komt het vrij regelmatig voor dat het mistachterlicht vanzelf ingeschakeld wordt. de mistlampen voor gaan dan niet aan. als je een beetje aan de draaiknop rommelt gaat hij weer uit (en aan). dit is vrij irritant omdat het willekeurig gebeurd. het rare is, dat als je je mistachterlicht normaal wilt inschakelen, je aan de knop moet trekken en je dan 2 klikken voelt (dit werkt normaal en goed). nu gaan hij vanzelf aan, ondanks dat je niet aan de knop trekt (je draait alleen). het betreft een 3bg uit 2003 (130 pk tdi sportline).

het simpelste is natuurlijk de knop vervangen, maar ik wil graag weten hoe het kan en of het meer voorkomt.

het is vorige winter begonnen en nu weer aangevangen (zoals al gezegd: het gebeurd alleen bij koud weer, zomers werkt alles perfect)

Link naar reactie
Delen op andere sites

massa probleem in achterlicht-unit lijkt mij van niet, er is een extra massa-draad aangesloten (unit naar koets) en probleem is hetzelfde. tevens gaat het mistachterlicht uit als je een klein beetje aan de knop rommel (ligt draait). zit dus in knop. vind het alleen zo raar dat het alleen bij koud weer optreed. :?:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een vergelijkbaar probleem: bij inschakelen van stads- of dimlicht gaan soms de voor-mistlampen mee aan. Een beetje rommelen met de schakelaar en ze gaan weer uit.

Nou wilde ik eigenlijk die schakelaar er uit halen om de contacten te reinigen en zo, maar hoe krijg ik dat ding eruit? Ik heb al even op die Passatplus site gekeken, maar ik kan daar zo niet vinden of je die schakelaar er los uit kunt halen, of dat daarvoor het dashboard los moet, en hoe dat dan precies moet. Ik ben een beetje huiverig om er maar op goed geluk een schroevendraaier tussen te steken ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden