Ga naar inhoud

  • 0

Mijn BBS Largo`s, oud en nieuw, en bandenadvies 205/225


VW-18T

Mooie winter set qua kleur?  

25 leden hebben gestemd

  1. 1. Mooie winter set qua kleur?

    • Helemaal niet mijn smaak
      7
    • Helemaal mijn smaak
      17
    • Geen mening
      1


Vraag

Toen ik mijn auto kocht zaten er BBS Largo`s op. Deze waren als optie te bestellen en zijn dus originele VW velgen van BBS.

 

post-2189-1423822980,5957_thumb.jpg

 

Begin dit jaar heb ik een nieuwe set overgenomen en mijn "oude" set heb ik laten behandelen bijna Renoblast in Mijdrecht.

 

post-2189-1423822980,8925_thumb.jpg

post-2189-1423822980,955_thumb.jpg

 

 

En na de Renoblast behandeling:

 

post-2189-1423822981,0331_thumb.jpg

post-2189-1423822981,0644_thumb.jpg

 

 

En "onder" de auto

 

post-2189-1423822981,1581_thumb.jpg

post-2189-1423822981,2206_thumb.jpg

 

 

Ik ben prettig geholpen bij Renoblast en ik ben ook zeker zeer tevreden over het resultaat en dat voor een schappelijke prijs. Clubkoting geven ze niet, maar als je met meer sets komt krijg je korting.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Antwoorden 58
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Aanbevolen berichten

  • 0

De velgen zijn ontlakt, geparelstraald, gepoadercoat en afgelakt. Daarnaast zijn de velgen weer helemaal strak gemaakt, voordat met het coaten werd begonnen. Op de foto`s kan je zien dat twee velgen problemen hadden met het velgbed (de banden liepen hierdoor leeg).

 

Ik had speciaal nog gevraagd of het naafgat en het velg-hart moesten worden afgedekt. Dit was volgens Renoblast niet nodig omdat de laag die zij aanbrengen niet dik is.

 

Ik moet de velgen nog wel laten voorzien van winterbanden. Foto`s hiervan volgen nog (uiteraard).

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bedankt voor alle reacties. Zowel positief als wat minder positief. Smaken verschillen dat is wel duidelijk en dat is maar goed ook, anders hadden we allemaal de zelfde Passat :lol: . Maar ook leuk om te lezen dat er hele enthousiaste reacties bij zitten.

Hoe dan ook, los van de totaal score, ik had toch lekker niet jaar jullie geluisterd. Ik vind het gewoon mooi staan :P

 

Nu dus op zoek naar een setje winterbanden (225/45/17). Ik hoop dat de velgen eronder zitten als we naar Duitsland gaan.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Zou je er niet beter 205/50/17 om kunnen leggen? Hoe meer druk per vierkante centimeter, hoe beter zeg maar.

 

Stefan,

 

In principe is hoe breder hoe beter (binnen grenzen uiteraard). Ook is in een test van Autoweek naar voren gekomen dat ook de remweg aanmerkelijk beter wordt met bredere banden. Met winterbanden zal dat ook wel zo zijn in de regen, maar hoe zit dit in de sneeuw, of is een smalle winterband ook beter in de regen:?:

 

Voordeel van smaller is wel dat je er een sneeuwketting onder kan leggen (waarschijnlijk), maar dat speelt bij mij toch niet, daar ik niet op wintersport ga. 205 banden zijn wel iets goedkoper. Wie weet het antwoord?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Helemaal super!!!! Heb onder de Inca in de winter ATS Cup velgen in dezelfde kleur ook bij Renoblast gecoat. En wil het onder de passat eigenlijk ook maar hij is donkerblauw en twijfel of het geheel niet te donker wordt dan.

Ps gewoon 225/45/17 houden daar zijn velgen en auto op gemaakt en ontwikkeld 225 hoort er gewoon onder en ik betwijfel of 205 goedkoper is dan 225 die laatste maat is veel gangbaarder en daardoor goedkoper. Met smalle banden heb je alleen in de sneeuw wel een voorsprong maar als je niet op wintersport gaat is de kans heeeel klein dat in een pak sneeuw terecht komt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Toch denk ik dat een 205 band in het algemeen lekkerder rijdt dan een 225 band...

 

En een goede 205 band heeft genoeg grip om lekker van zijn plek te komen. 225 band is gewoon een stuk breder, meer rolweerstand(dus je bent langzamer), zwaarder, eerder last van aquaplaneren etc.....

 

En sinds wanneer is een Passat ontwikkeld op 225 banden???

 

Ik snap eigenlijk ook niet dat de nieuwe passat 3c op 235 brede banden staat... Wat is de toegevoegde waarde van die nog bredere banden...??

 

Ik ga om mijn 17 inch velgen ook zeker 205/50/17 zomerbanden leggen... 225 brede banden hebben in mijn ogen alleen maar nadelen... Okee 1 'voordeeltje' het staat dikker/mooier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

205...225........ :?

Misschien biedt de nieuwe Autovisie uitkomst, daarin staat een test van 10 winterbanden in de maat 225 (williswaar 16"), maar dus wel in de zelfde breedte.

 

Op banden.nl zijn de 205 wel iets goedkoper, wel is de keuze wat beperkter.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ben wel zeer benieuwd naar die test. Scheelt het trouwens nog veel 225 of 205? Als het niet te veel scheelt zou ik voor de 225 gaan.

 

Het scheelt wel wat, maar is wel afhankelijk van het type band. Een Vredesteijn 205 is op internet € 14,00 goedkoper, maar een 205 Good Year is nagenoeg even duur (scheelt € 1,30 :roll: ). Ik weet nog niet wat het verschil in de "winkel" is.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden