Ga naar inhoud
  • 0

Binnenverlichting voorzijde


tomaat85

Vraag

Ook ik heb inmiddels een binnenverlichtings probleem. Verlichting aan de voorzijde is morsdood, zowel bij ontgrendelen als ook bij het openen van de deuren. De achter verlichting reageert nog wel op de AB en op het openen van de deuren. Ik heb op het forum al meerdere topics gevonden over de dipswitches die het probleem (kunnen) zijn. Maar ik heb ook al eerder signalen gekregen dat mogelijk de comfortmodule mogelijk kuren heeft. Bij het aansluiten van vagcom is dit echter niet gebleken. Ik twijfel dus nu waar te zoeken naar de oorzaak van het probleem. Hoe weet ik zeker of het de dipswitcen zijn of juist de comfortmodule? Kan ik een test doen die zeker stelt dat ik niet voor niets de deuren openmaak. En als het de dipswitches zijn is het dan altijd aan beide zijden? (of altijd beide doen?)

en og een vraagje uit gemakzucht, is er alleen een engelse how-to?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ben even aan het twijfelen gegaan :embarassed: , maar ik weet zeker dat het lampje werkt. Als ik de schakelaar op aan schuif gaan er 3 lampjes aan, Links, Rechts en de middelste. De vergrendeling werkt wel maar heeft ook kuren, als ik ontgrendel, de bestuudersdeur open maar dan niet "snel" met de sleutel contact maak gaat soms het alarm af (niet altijd) en soms ook vergrendeld de deur weer. Het lijkt erop dat er niet gemerkt wordt dat de deur open is geweest en de standaard "de deur is niet geopend dus ik ga maar weer op slot" beveiliging ingrijpt.

Niemand met een goede tip of advies? :?:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Kan het niet zo zijn dat de voeding vanuit de lichtschakelaar defect is? Of kan ik beter mijn mond houden? :)

 

Ik had laatst de dashbord verlichting helemaal stuk, en toen bleek de lichtschakelaar geen spanning meer door te geven. Sleepcontacten...... dus slijtage.

 

Misschien even testen met een schakelaar van een bevriende VW-rijder. Golf of Passat.

 

Succes.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden