Ga naar inhoud
  • 0

RNS 510; Hoe uit en in te bouwen tbv DVDfree kabel ?


CP_2007

Vraag

Hi All,

 

Ik ben in afwachting van mijn nieuwe blue motion zoals elders eerder vermeld.

Nu weet ik dat die RNS 510 uitgebreid kan worden met digitenne en dat overweeg ik ook serieus.

Maar wat ik wel nodig heb zijn 2 extra schermen voor de kidz achter.

Heeft iemand hier al kijk op of ervaring mee. Mijn dealer ( verkoper ) raad het af ivm het canbus systeem.

Vreemde uitspraak omdat naar mijnsinzien dit meer om audio en video stuursignalen gaat.

En meteen ook de vraag iemand al eerder een Iphone heeft aangesloten, voor de videosignalen en audio wel te verstaan.

Bluetooth om handsfree te bellen is geen probleem, ( lijkt me ).

 

Ik heb, als het goed is, de executive plus uitvoering.

 

Wie o wie ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Eerste probleem is dat de RNS-510 geen videobron weergeeft tijdens het rijden.

 

Af fabriek had je rear-set entertainment kunnen bestellen, maar volgens mij werkt dat ook met een losse DVD-speler (in het dashboardkastje?).

Een losse DVD-spler zou voor jou ook wel eens de goedkoopste oplossing kunnen zijn. En dan schermpjes zelf in de hoofdsteunen monteren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Eerste probleem is dat de RNS-510 geen videobron weergeeft tijdens het rijden.

.

 

Dat kan toch uitgezet worden ? Heb ik i.e.g. wel om verzocht bij de stealert. Maar ik heb nergens nog een rear aanzicht kunnen vinden van een RNS510 om na te zien of er een Video out op zit.

 

Video In moet er wel op zitten ivm de optie van een rearview camera.

 

Wie o wie heeft een goede hint voor merk en type schermpjes om in de hoofdsteunen te bouwen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Na wat research blijkt inderdaad dat rear seat entertainment een separaat verhaal is van de RNS510. Dus 2 schermen met een aparte player in het dashboard kastje.

Weet iemand een goede betaalbare set ? Bij voorkeur met goede schermkwaliteit want ben toch wel een filmgenieter !

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

kijk eens bij alpine, die hebben zeer goede schermen (de betere verkrijgbaar zelfs) en zijn relatief goedkoop .. ik schat iets van een 400€ voor de 2

ik denk zelfs dat je ze al goedkoper kunt vinden, ik heb ze gewoon zoveel betaald, liggen hier ook klaar maar moeten ook nog achteraaan ingebouwd worden..

hebben zeer goede helderheid bij goed weer e.d., In tegenstelling tot sommige setjes van 200€ en minder voor 2 schermpjes :roll:

...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb de alpine 780m (dit is het scherm met de blackbox in) en de alpine 780, het zijn 7inch shermpjes, maar ik denk dat je deze indien gewenst ook een model kleiner kunt krijgen?

 

Ik heb een pioneer avicdD3bt dus ik moet geen aparte dvd player gebruiken, op deze unit kan zowat alles aangesloten worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik heb de alpine 780m (dit is het scherm met de blackbox in) en de alpine 780, het zijn 7inch shermpjes, maar ik denk dat je deze indien gewenst ook een model kleiner kunt krijgen?

 

Ik heb een pioneer avicdD3bt dus ik moet geen aparte dvd player gebruiken, op deze unit kan zowat alles aangesloten worden.

 

Wat is een blackbox ? Heb eens zitten zoeken op de alpine site maar kan niet goed het verschil ondekken tussen de 2.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Wie kan mij vertellen hoe je een RNS 510 moet uit en inbouwen tbv het plaatsen van een DVD/TV Free kabel ?

 

Als je heet beeldscherm hebt zit er bekasting/dashbord deel er omheen, haal deze eraf. Daar zitten 4 schroeven die losdraaien en je kunt zo het navi eruit halen.

 

Als DVD in je auto wilt hebben, hebt je speciaal kasje nodig die er voor zorgt als je gaat rijden dat de AUX uitgang open blijft. Boven de 10 km/h gaat je beeld op zwart (beveiliging).

 

Hiddem

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Wie kan mij vertellen hoe je een RNS 510 moet uit en inbouwen tbv het plaatsen van een DVD/TV Free kabel ?

 

Als je heet beeldscherm hebt zit er bekasting/dashbord deel er omheen, haal deze eraf. Daar zitten 4 schroeven die losdraaien en je kunt zo het navi eruit halen.

 

Als DVD in je auto wilt hebben, hebt je speciaal kasje nodig die er voor zorgt als je gaat rijden dat de AUX uitgang open blijft. Boven de 10 km/h gaat je beeld op zwart (beveiliging).

 

Hiddem

 

zit dat geklikked dan ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nou, de dvdfree kabel zit erin en werkt feilloos met mijn rns510b ( laatste versie ). 100 euries op marktplaats.

Ook navigeren en bellen , het werkt allemaal.

 

http://link.marktplaats.nl/203977363

 

Enige nadeel was, mijn rns heeft meer stekkers in het quattroblock zitten en die moet je dus overzetten.

Daarmee vervalt het idee om de kabel te verlengen en ik heb dus die 2 connectoren + kabels vrij moeten maken van de kabelboom om een beetje lengte te creeeren.

 

Voor een ieder die dit ook toepast ! Ik heb tijdens het testdraaien het passenger airbag lampje erafgehad. Dat resulteerde dus in een airbag storing. Aangezien ik geen VAGCOM heb, moest ik even bij de dealert langs. Dus als het effe kan , dat ding laten hangen of zorgen dat je hem eerst terugplaatst voordat je de wagen op contact zet.

 

Ik heb ook gebruik gemaakt van de volgende link ;

http://www.daniundalex.de/cms/index.php ... =720773866

 

En nu zie ik dat jij toevallig dezelfde hebt gebruikt bm-er ! :D:D:idea:

 

Volgende upgrade is de comfortmodule voor electrische achterklep van Kufatec en nog schermen achterin voor de kids. En de Fiscon Bluetooth Pro module. ( ipv premium bt pakket van vw ).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mooi dat alles werkt! Is wel een lekker luxe auto geworden zo 8)

 

Ik heb ook gebruik gemaakt van de volgende link ;

http://www.daniundalex.de/cms/index.php ... =720773866

 

En nu zie ik dat jij toevallig dezelfde hebt gebruikt bm-er ! :D:D:idea:

 

Die Site is een must voor elke 3C eigenaar. Daar staat ook netjes vermeld dat je het Airbag lampje moet laten zitten tijdens werkzaamheden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden