Ga naar inhoud

Kleurcode


chris0503

Aanbevolen berichten

  • 10 months later...

wie kan me dit uitleggen.

Heb bij de dealer spuitbussen besteld,en heb nav dit topic gekeken welk kleurnummer ik heb.

Heb bij de dealer op kenteken gegevens de spuitbussen laten bestellen,en dit is ook hetzelfde kleurnummer.

Nu komt het,de kleur is een tint lichter.....

Maakt niet uit hoeveel lagen ik erop spuit,het blijft te licht..

 

Weet iemand hoe dit kan komen,ben met het slotvrije optiek bezig geweest en het ziet er niet uit!!

Spuitwerk is wel strak,alleen is het te licht..

Link naar reactie
Delen op andere sites

De verklaring is simpel:

 

Van jouw kleur bestaan meerdere varianten (tinten)

Het kleurnummer is wel hetzelfde maar de alternatiefcode niet.

Daarom is het ook raadzaam om de kleur bij een bodyshop te laten maken en dus niet een spuitbusje te gebruiken

 

Heb op de site van Motip gekeken,maar die geven ook maar 1 kleur op.

Tevens vind ik het van de dealer dan een rare gewaarwoording,die behoren zoiets toch te weten lijkt me?

 

 

 

 

Mmmm lekker dan, en nu zit hij met een 4 tal spuitbussen waar hij niet de juiste kleur van heeft...jammer van 't geld en de moeite.

 

Heb gelukkig nog maar 1 spuitbus binnengekregen,rest staat in back-order.

Dinsdag maar even naar de dealer,kijken wat ze eraan gaan doen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tevens vind ik het van de dealer dan een rare gewaarwoording,die behoren zoiets toch te weten lijkt me?

 

Tuurlijk joh...

De dealer doet ONDERHOUD van wagens en is geen spuiterij toch?

Denk je nou echt dat een dealer weet dat er verschillende alternatief codes zijn? Die zijn allang blij dat ze de kleur weten!

Dat kun je hen echt niet kwalijk nemen. Je gaat toch ook niet naar een spuiter toe om technische vragen over het motorblok te stellen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tevens vind ik het van de dealer dan een rare gewaarwoording,die behoren zoiets toch te weten lijkt me?

 

Tuurlijk joh...

De dealer doet ONDERHOUD van wagens en is geen spuiterij toch?

Denk je nou echt dat een dealer weet dat er verschillende alternatief codes zijn? Die zijn allang blij dat ze de kleur weten!

Dat kun je hen echt niet kwalijk nemen. Je gaat toch ook niet naar een spuiter toe om technische vragen over het motorblok te stellen?

 

Sorry Johan,maar daar ben ik het dus totaal niet mee eens...

 

 

Lijkt mij dat de dealer juist zo behoren te weten hoe en wat over hun product....

Een bakker weet toch ook wat ie in een brood dondert,of doet die ook maar wat?? om het even een vergelijk te geven.

Als je onderdelen besteld[reken daar dus ook de spuitbussen onder] en je doet door middel van je kentekengegevens,dan lijkt het me dat hun zo kunnen zien wat voor kleur en welke[eventuele] alternatieve code.

 

Ze kunnen bij wijze van zien welk boutje ergenst in je auto zit,maar een kleur kunnen ze niet zien? Die vlieger gaat bij mij niet op..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alternatief code is NIET te zien! Dit kun je maar op 2 manieren bepalen te weten:

1) je gaat met lakstalen op de auto kijken welk alternatief het moet zijn (hebben alleen spuiterijen)

2) je gaat met een speciale scanner de kleur bepalen (hebben ook alleen de spuiterijen)

 

Een dealer kan alleen maar kijken welke (standaard) kleurcode de wagen heeft en weet niets van alternatieven af. Dit is voor hun dus ook niet vast te stellen. De vergelijking van een bakker gaat dan ook niet op tenzij je bij de slager vraagt wat de bakker exact in zijn brood "donderd" zoals jij het zegt ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden