Ga naar inhoud
  • 0

verlagen met veren of met schroefset??? 3bg


marcel-passat

Vraag

heey mensen ik heb een vraag aan jullie

 

ik heb gehoort dat als je een schroefset onder een passat uit 2002 wil plaatsen dat dit een rot karwij is (om het even netjes te zeggen ) dit ivm met 2 draag vlakken of zoiets

 

nou wil ik weten of dit klopt of niet en waar ik eventueel mijn passat goed kan laten verlagen in de buurt van 's-Hertogenbosch ik heb bij mijn vorige wagen het zelf gedaan maar ik wil daar nu niet echt meer zelf aan beginnen

of het moet heel gemakkelijk zijn

 

wat vinden jullie schroef set of veren met nieuwe dempers

 

ik hoor het wel ok

 

alsvast bedankt voor de reackties

 

gr marcel

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

hallo marel

 

Heb zelf ook de schroefset eronder gezet .

Vind het wel mee vallen het is goed te doen .

achter de schokbrekers los binnen in en dan kom de achterbrug naar beneden de oude veren er tussenuit halen nieuwe ertussen de nieuwe schokbrekeres eraan en zakken en weer vast zetten .

En voor is je wel bekend denk ik.

spuit de boel even goed in met wd40 ofzo voor je begint kan nogal vast zitten .

 

groeten patrick

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Er zit geen verschil in montage tussen beide sets.

 

Schroefset voordeel is duidelijk: je kunt de auto op de gewenste hoogte zetten. Het wordt nog interessanter als je een schroefset met instelbare hardheid hebt, zodat je nog meer je eigen wensen kunt vervullen qua rijgedrag. Daarentegen is een schroefset bijna één keer duurder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als je de keus hebt zou ik zeker voor een schroefset gaan, bevalt mij nog steeds uitstekend. Achter is idd geen probleem voor daarentegen kan het wel eens lastig zijn als de boel goed vast zit. Bij mij zijn we voor een paar uur bezig geweest om die bout tussen de draagarmen los te krijgen. Uiteindelijk moest er een brander aan te pas komen met als gevolg dat die rubbertjes in de fik vlogen dus heb toen ook gelijk een nieuw setje draagarmen erop gezet. Maar goed, als die vast zit heb je hier ook last van als je een vaste verlagingsset gaat monteren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik zou ook voor een schroefset gaan

zo kan je niet enkel je wagen op gewenste hoogte zetten maar de plaatsing is ook gemakkelijker.

Je draait de kit op zijn laagste voor je de poten er onder steekt en dan heb je geen last om ze er onder te steken.

Daarna draai je het boeltje gewoon omhoog...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Als je de keus hebt zou ik zeker voor een schroefset gaan, bevalt mij nog steeds uitstekend. Achter is idd geen probleem voor daarentegen kan het wel eens lastig zijn als de boel goed vast zit. Bij mij zijn we voor een paar uur bezig geweest om die bout tussen de draagarmen los te krijgen. Uiteindelijk moest er een brander aan te pas komen met als gevolg dat die rubbertjes in de fik vlogen dus heb toen ook gelijk een nieuw setje draagarmen erop gezet. Maar goed, als die vast zit heb je hier ook last van als je een vaste verlagingsset gaat monteren.

 

 

MEt die draagarmen had niet gehoeven :D

 

JE had uiteindelijk de Mcpherson veerpoot tussen de rest ertussen uit kunnen demonteren...

 

Dan blijft die klus met de draagarmen je bespaard....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Maar ik zou in principe voor een schroefset gaan......

 

Als je kans ziet om het schroefdraad gedeelte te beschermen ( volledig in tapen met ducktape of iets dergelijks ) dan kan het schroefbare gedeelte best wel interactief gebruikt worden...

 

Heb een ander voertuig hier staan waar 11 jaar geleden een H & R Schroefset onder is gegaan en uit de praktijk bleek dat er heel weinig aan geschroefd werd.Aanvankelijk om de hoogte te bepalen, maar ook afzonderlijk tov van elkaar( Per as) nog wat andere waardes net kritischer te kunnen afstellen.

Met het gebruik van mijn 3B zou ik toch wel voor geschroefd gaan, zeker nu ik toe ben aan mijn 2e set ....

 

Met vakanties zou ik de achterkant iets kunnen verstellen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Als je de keus hebt zou ik zeker voor een schroefset gaan, bevalt mij nog steeds uitstekend. Achter is idd geen probleem voor daarentegen kan het wel eens lastig zijn als de boel goed vast zit. Bij mij zijn we voor een paar uur bezig geweest om die bout tussen de draagarmen los te krijgen. Uiteindelijk moest er een brander aan te pas komen met als gevolg dat die rubbertjes in de fik vlogen dus heb toen ook gelijk een nieuw setje draagarmen erop gezet. Maar goed, als die vast zit heb je hier ook last van als je een vaste verlagingsset gaat monteren.

 

 

MEt die draagarmen had niet gehoeven :D

 

JE had uiteindelijk de Mcpherson veerpoot tussen de rest ertussen uit kunnen demonteren...

 

Dan blijft die klus met de draagarmen je bespaard....

 

Dit heb ik wel vaker gehoord maar volgens mij lukte dit toen echt niet. Misschien zit hierin verschil tussen een 3b en 3bg?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

daar zit normaal geen verschil tussen.

Als je bovenaan aan de bak waar je batterij zit kijkt ter hoogte van de schokdempers, daar zitten 2 rubbers. Die pruts je los en dan kan je die 2 bouten losdraaien, dan de onderste bout en moer van de veerpoot en je kan de complete schokdemper en veer eruit halen, enkel wat gewrik zal nodig zijn doordat de veer op spanning staat en zo het geheel omlaag duwt.

 

Greetz

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden