Jasper Geplaatst 3 september, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 3 september, 2008 laatste twee maanden merk ik een beduidend hoger verbruik van m'n auto. Van gemiddeld 1:17 a 1:18 opeens naar 1:14.5 gegaan. Velgen + banden zijn dezelfde gebleven, bandenspanning is ook goed. Vroeg me dus af of mijn LMM nog wel goed was, die zou immers een hoger verbruik kunnen veroorzaken. Net dus een logje gemaakt en bijgevoegd. Zoals ik het lees verschilt de LMM nogal, ene keer erboven, andere keer eronder. Kan iemand mij uitsluitsel geven of die het probleem is, of dat ik verder moet gaan zoeken? loggen2.xls Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 3 september, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 3 september, 2008 wat heb je een gekke log gemaakt, vanaf 1000rpm en maar tot 4000 heb je het wel in de 3e versnelling gedaan? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Jee13 Geplaatst 4 september, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 4 september, 2008 wat heb je een gekke log gemaakt, vanaf 1000rpm en maar tot 4000 heb je het wel in de 3e versnelling gedaan? Hoe maak je een log? De basis voorwaarden voor een goede log zijn: warme motor, 3e versnelling (!), plankgas van 1000 tot 4000 rpm. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Jasper Geplaatst 4 september, 2008 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 4 september, 2008 motor was warm, gelogd in 3e versnelling. begonnen rond de 1200 toeren (dus niet de 1000), daarna plankgas en doorgetrokken tot 4000 toeren. na de 4000 meteen van 't gas af gegaan. heb de eerste en laatste regels verwijderd, misschien zo wat duidelijker, zie attachement. log_edit.xls Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Jee13 Geplaatst 5 september, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 5 september, 2008 Jasper kijk eens naar de site van gerrit speek voor meer info mbt LMM, N75, turbo http://www.gerritspeek.nl/vag-com.html Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Jasper Geplaatst 9 september, 2008 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 9 september, 2008 Jeroen, heb inderdaad even poosje zitten lezen. Wat me sowieso opvalt is dat er eigenlijk de eerste paar regels na het gasgeven totaal niets gebeurd, gevraagde hoeveelheid lucht neemt zelfs even af? Vanavond proberen nog een log te maken. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Ted Geplaatst 9 september, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 9 september, 2008 Het lijkt me eigenlijk dat je pas bij seconde 17 gas bent gaan geven. Op dat moment zie je gelijktijdig de geinjecteerde brandstofhoeveelheid, de turbodruk en de Luchtmassa opspringen, en je EGR dichtlopen. Vanaf dan blijft ie zo te zien voluit gaan. Ik heb niet heel veel gevoel bij de precieze waardes die een tot 130 pk opgeflufte TDI moet halen maar mijn 100pk heeft beduidend lagere waardes dus wat dat betreft zit je goed Verder valt op dat jij in zo´n 12 seconden naar 4000 rpm gaat, bij mij duurde dat zo´n 14 seconden. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Jasper Geplaatst 9 september, 2008 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 9 september, 2008 nou het gekke was dat ik toen ook voluit ben gegaan maar dat er gewoon 'niks' gebeurde, echt enorm wazig. Afgelopen weekend liep de auto ook alweer normaal 8) Als ik het log van vanavond bekijk is het ook een stuk verbeterd en zie ik ook niks vreemds meer. Auto is van verbruik ook weer normaal. Wat het geweest is, ik heb geen idee... 09092008.xls Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 TDI-David Geplaatst 9 september, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 9 september, 2008 nou het gekke was dat ik toen ook voluit ben gegaan maar dat er gewoon 'niks' gebeurde, echt enorm wazig.Afgelopen weekend liep de auto ook alweer normaal 8) Als ik het log van vanavond bekijk is het ook een stuk verbeterd en zie ik ook niks vreemds meer. Auto is van verbruik ook weer normaal. Wat het geweest is, ik heb geen idee... Er is meer tussen hemel en aarde... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Ted Geplaatst 9 september, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 9 september, 2008 Ah je bedoeld dat je wel je voet liet vallen maar dat er gewoon geen enkele reactie kwam? Dat is wel vaag ja. FF in de gaten houden zou ik zeggen, is niet iets wat je regelmatig aan de hand wilt hebben Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vraag
Jasper
laatste twee maanden merk ik een beduidend hoger verbruik van m'n auto.
Van gemiddeld 1:17 a 1:18 opeens naar 1:14.5 gegaan.
Velgen + banden zijn dezelfde gebleven, bandenspanning is ook goed.
Vroeg me dus af of mijn LMM nog wel goed was, die zou immers een hoger verbruik kunnen veroorzaken.
Net dus een logje gemaakt en bijgevoegd.
Zoals ik het lees verschilt de LMM nogal, ene keer erboven, andere keer eronder.
Kan iemand mij uitsluitsel geven of die het probleem is, of dat ik verder moet gaan zoeken?
loggen2.xls
Link naar reactie
Delen op andere sites
9 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten