Ga naar inhoud
  • 0

hoger verbruik door LMM? incl log


Jasper

Vraag

laatste twee maanden merk ik een beduidend hoger verbruik van m'n auto.

Van gemiddeld 1:17 a 1:18 opeens naar 1:14.5 gegaan.

Velgen + banden zijn dezelfde gebleven, bandenspanning is ook goed.

 

Vroeg me dus af of mijn LMM nog wel goed was, die zou immers een hoger verbruik kunnen veroorzaken.

 

Net dus een logje gemaakt en bijgevoegd.

 

Zoals ik het lees verschilt de LMM nogal, ene keer erboven, andere keer eronder.

Kan iemand mij uitsluitsel geven of die het probleem is, of dat ik verder moet gaan zoeken?

loggen2.xls

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
wat heb je een gekke log gemaakt, vanaf 1000rpm en maar tot 4000

 

heb je het wel in de 3e versnelling gedaan?

 

Hoe maak je een log?

 

De basis voorwaarden voor een goede log zijn: warme motor, 3e versnelling (!), plankgas van 1000 tot 4000 rpm.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

motor was warm, gelogd in 3e versnelling.

 

begonnen rond de 1200 toeren (dus niet de 1000), daarna plankgas en doorgetrokken tot 4000 toeren.

na de 4000 meteen van 't gas af gegaan.

 

heb de eerste en laatste regels verwijderd, misschien zo wat duidelijker, zie attachement.

log_edit.xls

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het lijkt me eigenlijk dat je pas bij seconde 17 gas bent gaan geven. Op dat moment zie je gelijktijdig de geinjecteerde brandstofhoeveelheid, de turbodruk en de Luchtmassa opspringen, en je EGR dichtlopen. Vanaf dan blijft ie zo te zien voluit gaan. Ik heb niet heel veel gevoel bij de precieze waardes die een tot 130 pk opgeflufte TDI moet halen maar mijn 100pk heeft beduidend lagere waardes dus wat dat betreft zit je goed :P

 

Verder valt op dat jij in zo´n 12 seconden naar 4000 rpm gaat, bij mij duurde dat zo´n 14 seconden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

nou het gekke was dat ik toen ook voluit ben gegaan maar dat er gewoon 'niks' gebeurde, echt enorm wazig.

Afgelopen weekend liep de auto ook alweer normaal 8)

 

Als ik het log van vanavond bekijk is het ook een stuk verbeterd en zie ik ook niks vreemds meer.

 

Auto is van verbruik ook weer normaal. Wat het geweest is, ik heb geen idee...

09092008.xls

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
nou het gekke was dat ik toen ook voluit ben gegaan maar dat er gewoon 'niks' gebeurde, echt enorm wazig.

Afgelopen weekend liep de auto ook alweer normaal 8)

 

Als ik het log van vanavond bekijk is het ook een stuk verbeterd en zie ik ook niks vreemds meer.

 

Auto is van verbruik ook weer normaal. Wat het geweest is, ik heb geen idee...

 

Er is meer tussen hemel en aarde... :angel:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden