Ga naar inhoud
  • 0

6-bak olie verversen ? !


Marco456

Vraag

In de KB staat een mooie manual van de 6-bak maar die is niet te open omdat het een plaatje is met een link en dat gaat niet icm de nieuwe layout. :(

 

Nu is mijn vraag is dat makkelijk te vervangen?

En hoe doe ik dat?

 

Moet van de week toch mijn motor olie verversen dus wou ik die ook meteen even mee nemen.

En is er nog verschil of ik een olie fiter bij vw haal of bij de automatialen zaak?

 

Ik hoor het wel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Volgens mij werkt dit exact hetzelfde als bij een 5-bak, dwz je haalt de vulopening los bij de linker aandrijfas (inbus 17mm) en dan met een antidiefstal multipoint de afvoer losmaken en de olie afvoeren.

 

Voor vullen eerst de afvoerplug terugplaatsen en dan via de al geopende vulopening de olie erin gieten totdat'ie overloopt. Dit doe je door een aquariumslang (bv 10mm) van 1 meter van boven via de motor naar de bak te laten lopen en bovenaf via een trechter te vullen.

 

Het is dus zaak om de auto goed horizontaal te zetten voor een juist volume. Dit is de tool die ik gebruikt heb

 

metalnerd.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Kijk maar ff opnieuw in dat topic, met het kopieren van de oude KB naar de nieuwe, en met de komst van het nieuwe forum deze maand werken er wat BBcode tags niet meer. Ik heb die nu aangepast.

 

Wat een service !! jij bent sneller dan 1ste hit op goooooogle (http://www.vaglinks.com/Docs/VW/mt_02t_1.pdf) :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden