Ga naar inhoud

  • 0

achteraf Xenon in 3C?


Dynaudio

Vraag

  • Antwoorden 72
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Aanbevolen berichten

  • 0

Dynaudio schreef:

Zou het mogelijk zijn om achteraf Xenon in mijn 3C te zetten.

 

Doel je op achtermarket xenon waarbij je alleen de 'peertjes' vervangt of origineel xenon waarbij de hele unit vervangt ?

 

Dat eerst kan inderdaad vanaf 199 euro. Het tweede zal wat duurder worden..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

after-market xenon:

dan kan in iedere ato, maar wetgeving gaat toch veranderen?

 

origineel xenon:

gaat imo onhaalbaar dure zaak worden. hele lamp-unit is anders, aansturing nodig van adaptieve verlichting (dynamische bochtenverlichting en afbuig-verlichting) en van automatische hoogteregeling.

 

jammer dat je het niet besteld had; is echt super!

alles wat draait en beweegt levert ook echt beter zicht op!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ok, origineel achteraf wordt waarschijnlijk te duur. als ik hoor welke aanpassingen er gedaan moeten worden.

 

Zo'n setje waar jullie het over hebben, is dat wat? of moet je daar eigenlijk niet aan beginnen en gewoon accepteren dat ik een verkeerde beslissing heb genomen bij bestelling van de auto. Is het qua qualiteit wel vergelijkbaar met origineel. (afgezien van hoogteregeling, bochtenverlichting en sproeiers)

 

Overigens is de auto van begin november 2005, dus alle wetgeving is (nog) geen probleem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Even voor de duidelijkheid:

 

Origineel achteraf plaatsen is net zo goed mogelijk als een HID setje.

Met origineel achteraf hoef je net zo min aanpassingen te doen als bij een HID setje.

Je auto is in 2005 op kenteken gezet dus val je buiten de aanpassingregelgeving.

 

Het is maar net wat je mooier vindt. Origineel Xenon (als die al worden geleverd voor de 3C) of je zet er een HID setje in (Xenon lampen in je huidige koplampen)

 

De kwaliteit van de lampen is gelijk aan origineel, mits je een goed setje koopt. Het enig wat je niet hebt, zijn koplampsproeiers en hoogteregeling.

In de praktijk merk je daar niks van.

 

Dus, wil je toch graag de veel betere Xenon verlichting, koop dan een aftermarket setje!

 

Gr. Johan

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Even voor de duidelijkheid:

 

Origineel achteraf plaatsen is net zo goed mogelijk als een HID setje.

Met origineel achteraf hoef je net zo min aanpassingen te doen als bij een HID setje.

Je auto is in 2005 op kenteken gezet dus val je buiten de aanpassingregelgeving.

 

Het is maar net wat je mooier vindt. Origineel Xenon (als die al worden geleverd voor de 3C) of je zet er een HID setje in (Xenon lampen in je huidige koplampen)

 

De kwaliteit van de lampen is gelijk aan origineel, mits je een goed setje koopt. Het enig wat je niet hebt, zijn koplampsproeiers en hoogteregeling*.

In de praktijk merk je daar niks van.

 

Dus, wil je toch graag de veel betere Xenon verlichting, koop dan een aftermarket setje!

 

Gr. Johan

* wat betreft hoogteverstelling dat snap ik eigenlijk niet, ik kan mijn koplampen in hoogteverstellen, zou dat dan als ik een "aftermarket setje" heb gekocht, dit niet meer kunnen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De hoogteverstelling van de Passat blijft gewoon werken, maar er moet vanaf 2006 een automatische lichthoogtereglaar en koplampsproeiers opzitten wanneer Xenon geïnstalleerd is. Dit om verblinding van tegenliggers tegen te gaan. De sproeiers zijn ervoor om de lampen schoon te houden om zo te voorkomen dat het licht gaat strooien.

 

Hoop dat je hier wat aan hebt.

 

Groeten,

 

Oliver

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Die wat je er nu in hebt zitten, passatvw, werkt door middel van het draaiwieltje naast je stuur.

 

De hoogteregeling wat sinds een jaar of 8 verplicht bij xenon af fabriek hoort te zitten, is dynamisch. Dat wil zeggen dat sensoren op de voor en achteras de bewegingen van de auto volgen en a.d.h.v. deze gegevens de lichtbundel in hoogte verstellen. Denk hierbij aan situaties als volgas versnellen, zware belading of een drempel oprijden. Normaal zou de lichtbundel dan omhoog schijnen (niet prettig, in xenon kijken..), de dynamische lichthoogteregeling zorgt ervoor dat de lichtbundel vliegensvlug naar beneden wordt gericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

hoi, ik heb een aftermarket set xenon gekocht en wil graag inbouwen maar heeft iemand tips hoe ik de koplamp moet demonteren passat variant aug 2002. heb de bovenste 2 tork schroeven losgedraaid en 1 torkschroef aan de achterzijde alles beweegt maar krijg hem er niet uit, heeft iemand tips liefst met foto ofzo, zou ik zeer dankbaar zijn.

 

alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
hoi, ik heb een aftermarket set xenon gekocht en wil graag inbouwen maar heeft iemand tips hoe ik de koplamp moet demonteren passat variant aug 2002. heb de bovenste 2 tork schroeven losgedraaid en 1 torkschroef aan de achterzijde alles beweegt maar krijg hem er niet uit, heeft iemand tips liefst met foto ofzo, zou ik zeer dankbaar zijn.

 

alvast bedankt

 

Waarvoor wil jij de koplampen demonteren voor de inbouw van een aftermarketsetje??

Is helemaal niet nodig om dat te doen!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hmmm, bumper demoteren zie ik niet zo zitten, dan zal ik maar eens proberen de xenon in te bouwen zonder demontage, maar zie er wel tegenop, ben oh zo bang dat xenon lamp kapot te stoten omdat het allemaal zo eng is vooral links...heb jij het al vaker gedaan...?ik heb het 1x gedaan bij een seat leon, plenty ruimte binnen1 uur gefixt...

heb je verder nog "gouden" tips voor me !

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
hoi, ik heb een aftermarket set xenon gekocht en wil graag inbouwen maar heeft iemand tips hoe ik de koplamp moet demonteren passat variant aug 2002. heb de bovenste 2 tork schroeven losgedraaid en 1 torkschroef aan de achterzijde alles beweegt maar krijg hem er niet uit, heeft iemand tips liefst met foto ofzo, zou ik zeer dankbaar zijn.

 

alvast bedankt

 

Hoi.

Je moet de bunpers losmaken anders krijg het niet los

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ja, dat had ook eens gevraagd, maar volgens mij moet je de hele bumper uitbouwen,

en ik wilde alleen maar mijn grootlicht vernieuwen, maar

je komt er niet bij, er zit nog een schroef onderaan

de koplamp en daar kom je niet bij zonder de bumper uittebouwen.

Maar ik wacht wel even op een antwoordt van andere.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden