Ga naar inhoud
  • 0

USB aansluiting


Gert-Jan

Vraag

Hallo

 

Aan mijn Kenwood zit de mogelijkheid om een USB stick aan te sluiten.

De aansluiting zit echter aan de achterkant van de radio. Deze wil ik nu op de een of andere manier in de middenconsole maken. Ik zit zelf te denken om een van de afdekplaatjes te gebruiken en deze dan pas te maken, b.v die onder de alarmknipperlichten. Moet ik hiervoor de hele console slopen of kan je die er aan de voorkant uitwippen of aan de achterkant eruit drukken. Of heeft iemand een betere oplossing of ervaring?

 

Alvast bedankt voor het meedenken

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Je kan deze "los-wippen".

Wat je ook kan doen is je radio (headunit) er uit halen, en dan zachjes aan de achtekant van het afdekplaatje drukken totdat deze loskomt.

Dit is niet zo spannend.

 

Ik zou je echter wel een andere tip willen geven:

Kun je niet beter de USB aansluiting ergens weg bouwen wat afsluitbaar is. (b.v. in de middencosole of dashboard kastje)

Het probleem met de meeste memory sticks is dat er een ledje op zit wat knippert als de informatie op de stick gelezen word.

Overdag valt dit wel mee, maar ik kan je melden dat dit 's nachts echt irritant word na een tijdje.

Ik heb de mijn ook naar het dashboard kastje verbannen.

Misschien iets om mee te nemen in je bouw-plan

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

zou hem ook in de middenconsole bouwen, zoals JNengerman heeft.

 

Als je op de plek waar Sven 'm heeft zitten een vaste bus in het dashboard bouwt is m.i. de gemiddelde bijrijder allicht een keer lomp genoeg om per ongeluk met de knieën de USB stick af te breken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

 

Wow! is er zoiets ook voor de 3c?

 

Ja hoor, ligt er een beetje aan welke radio je heb.

Ik heb een Solisto aangesloten aan m'n MFD2

Deze bevalt uitermate goed.

De USB kabel moet ik nog even verlengen, maar dat zal een soortgelijke oplossing worden.

Check deze website voor info:

Solisto NL

Ik heb deze gekocht via VW Winkel voor Eu.206,83 inclusief porto en al het aansluiting materiaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Weet iemand misschien of radio's met een USB aansluiting ook een hub verdragen? In het bijzonder een Pioneer DEH-P700BT, aangezien ik van plan ben deze aan te schaffen.

Ik zou n.l. graag op meerdere plekken een USB aansluiting hebben (in afdekplaatje, dashboard kastje, armsteun, ...). En als we toch bezig zijn... er meteen zo'n USB cardreader tussen :D. Of misschien krijg ik zelfs wel een (micro/mini) SD card-slotje in zo'n afdekkapje :P .

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden