Ga naar inhoud
  • 0

Hellup! mijn remmen geblokeerd!!(Part: it goes on!)


passatvw

Vraag

Hallo,

 

Vanmorgen reed ik weg met mijn wagen alles goed (wel gevloek met allemaal ijs op de voorruit)

kom ik aan de einde van mijn straat wil ik remmen, kan ik mijn pedaal helemaal niet intrappen, dus geremd met de handrem, probeer ik weer teremmen doet ie het wel, ik dacht das beter.

Maar na een km of 2 wil ik weer remmen, weer hetzelfde! maar geleerd van de vorige remactie weer de handrem gebruikt en ja door kan weer de pedaal in trappen.

Mijn vraag is hoe kan dat nu en hoe kan ik dit voorkomen de volgende keer?

Heeft 1 van jullie dit ook eens meegemaakt?Hallo,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0
Nu werkt het wel goed ?

Lijkt wel of de remklauwen vastgevroren waren.....maar daar heb ik eerlijk gezegd nog nooit van gehoord.

Ik heb een paar maal moeten doen dit handrem/pedaal
Je kon het pedaal niet intrappen, of wel intrappen maar geen effect ?
Ik kon helemaal niet intrappen
Misschien water in de remvloeistof ?
Dat lijkt mij niet... want dan zou ik maar 1 klauw niet werkend hebben en dan zou ik misschien een beetje scheef gaan trekken.

ik hoop zelf dat de remklauwen bevroren waren, maar zou toch helemaal niet mogen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nee, zaterdag ben ik alleen maar even lampje halen en vervolgens heeft ie zondag alleen maar stil gestaan.

Wat wel zou kunnen, zaterdag heeft er een laagje ijs op de ruiten gezeten en dat is waarschijnlijk ontdooid en weer opgevroren...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik weet het niet zeker, maar zit er in mijn passat 2001 een remkabeltje? zo ja, dan zet ik hem te koop, ik moet geen auto hebben met een remkabeltje, is toch geen scooter?

 

Dan zet je handremKABEL maar ff in de verkoop...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Alleen jammer dat mijn voetpedaal vast zat en niet mijn handrem * of heb ik misschien niet duidelijk uitgelegd even kijken..........Nee staat daadwerkelijk dat ik mijn voetpedaal niet in kon trappen, en dat ik geremd had met mijn handrem en toen kon het wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als ik in jouw schoenen zou staan zou ik direct naar een VW garage rijden en daar het verhaal uitleggen en de auto pas weer meenemen als het euvel verholpen is.

 

Je hebt het hier wel over het meest essentiële deel van jouw auto voor wat betreft de actieve veiligheid. Niet alleen voor jou maar ook voor je medeweggebruikers.

 

Laat ik het anders zeggen. Jij rijdt door mijn straat en mijn dochter rent achter haar bal aan de straat op (het is een kind van nog geen drie dus gevaar is geen issue voor haar). Jij komt net aan op dat moment en je trapt op je rem en .......niets. Voordat jij met je hand bij de handrem bent is het te laat. Als ik zou vernemen dat jouw rem al eerder dit soort kuren had hoop ik voor je dat je of al ver uit mijn buurt bent of verrekte hard kunt rennen.

 

Als er een probleem is met je remmen hoor je geen enkel risico te nemen. :!:

 

Het kan wat cru overkomen, well so be it.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dit was alleen vanmorgen, het had vannacht -7 gevroren, daarbij ik weet niet hoe hard ze bij jullie in Putten door de straten rijden, maar ik ben meer dan bedacht dat er in een straat altijd een kind achter een auto kan komen, ik heb allang contact opgenomen met mijn garage, en die wilde hebben dat ik langs kwam, gaat ik morgen ook doen, ik vraag het hier op het forum wat ik dan zou kunnen verwachten. Ik ben toch van mening dat het bevroren water was, vanmiddag was er helemaal niets aan de hand, heb meerdere keren geprobeerd, maar euvel is niet meer voorgekomen,

maar zoals ik al zei, morgen ben ik bij de garage, dus zou maar niet in de buurt komen van Arnhem-Zutphen, want daar rij ik tussen 6:45 en 7: 30 en vervolgens Zutphen - Heteren tussen 15:45 en 17:00 uur.

 

En dreigen daar hou ik helemaal niet van, of het nu cru is of niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Relaxed :D

 

Misschien zit er lucht in je leidingen?

Ben net naar de garage, die konden helemaal niets vinden, wat wel zou kunnen dat de remblokken vast "plakte" nu hebben ze de boel schoongespoten en een beetje kopervet op gedaan (ik neem niet aan dat ze dat op de schijf zelfgedaan maar op bewegende delen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
@ Oliver: ben je nu tevreden? Mag ik nu weer in Putten komen, daar ik daar familie heb wonen? :wink:

 

Ik twijfel nog een beetje. Misschien moet je eerst maar eens de remproef doen....goed punt zijn de camera's op bijna alle toevalswegen. En om maar op veilig te spelen laat ik mijn dochter van 2 1/2 maar niet op straat spelen :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Jah ik noem het niet voor de gein mijn stealer, uitlezen van mijn computer, test programma, testen zoeken, arbeitsloon en een beetje vet.

Ik zal morgen wel even kijken wat er nu precies op de rekening staat, maar dit was het wel een beetje wat ze gedaan hebben.

Ja ik ben niet levens moe, ik heb ook een vrouw en een kind thuis, ook papa wil heel thuis komen!

En dan wordt ik nog afgezeken ook nog! quote: "Ik twijfel nog een beetje. Misschien moet je eerst maar eens de remproef doen"

Niet iedereen heeft een nieuwe auto met dealergarantie, die voor elk wisse wasje naar de stealer gaat.

 

I rest my case.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

En dan wordt ik nog afgezeken ook nog! quote: "Ik twijfel nog een beetje. Misschien moet je eerst maar eens de remproef doen"

Niet iedereen heeft een nieuwe auto met dealergarantie, die voor elk wisse was je naar de stealer gaat.

 

I rest my case.

 

Lighten up zeg...tering tedje... zegt :wink: dit jou iets? Lijkt mij een typisch geval van "He joh, geintje" Er was op geen enkele wijze de intentie om jou af te zeiken en dit is enkel en alleen jouw eigen perceptie van hetgeen ik geschreven heb. Verwacht van mij geen excuses voor iets wat ik niet zo bedoeld heb als jij het ervaart.

 

Misschien om je een hart onder de riem te steken dat niet iedereen een nieuwe auto met dealergarantie heeft....naast de Passat hebben we ook nog een Audi 80 2.6E. Een auto van ruim 12 jaar oud. Maar ook deze gaat voor elk wissewasje naar de dealer.

 

En nou houden we op en zijn we weer de braafste jongetjes van de klas.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden