Ga naar inhoud
  • 0

RNS510 firmware ge-update!


Cees

Vraag

Vandaag heb ik de firmware (de software waar het systeem op draait, dus niet de kaarten) van mijn RNS510 navigatie ge-update.

 

Een paar voordelen:

De zus van de koningin is van haar spraakgebrek af (Breda sprak ze bijvoorbeeld uit als: BRD, nu netjes Breda)

Het touchsreen is veel gevoeliger en werkt met minder druk, en dus prettiger

Het systeem is sneller

 

De softwareversie die er op stond was (zoals bij de meeste systemen geleverd tot eind 2007) versie 540, nu ge-update naar 1020, met de genoemde voordelen.

 

Hieronder, voor de liefhebbers, hoe dit moet:

- Maak een CD met de firmware versie 1020 (die is gratis verkrijgbaar, hoe dat moet? Stuur me maar een PM)

- Ga in de auto zitten

- Doe NIET de sleutel in het contact

- zet de radio handmatig aan

- Doe de CD in de ""gleuf"

- De rest gaat vanzelf, zoals je op de foto's kunt zien:

post-2136-1423822713,0642_thumb.jpg

post-2136-1423822713,1423_thumb.jpg

post-2136-1423822713,2361_thumb.jpg

post-2136-1423822713,2986_thumb.jpg

post-2136-1423822713,3611_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Staat allemaal in de begeleidende brief ;-)

 

Oftewel, nee alles blijft intact, MITS je softwareversie 522 of hoger hebt.

Je huidige versie staat op een sticker op de bovenkant van het apparaat, of zie je met VAGCOM, als je dit hebt tenminste.

 

Alleen je ingestelde weer te geven POI's zijn er uit en je huisadres. Als je die 2 opnieuw instelt is alles weer bij het oude!

post-2136-1423822715,236_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Cees, gelukt! ik ben benieuwd of de juffrouw van haar splaakgeblek :-) af is. Inderdaad spannend.....50 minuten updaten...waarbij het toestel regelmatig aan en uit gaat en soms lijkt vast te lopen....maar uiteindelijk komt het toch goed.

 

Systeem is inderdaad sneller en lijkt via het touchscreen ook sneller te reageren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Vandaag heb ik de firmware (de software waar het systeem op draait, dus niet de kaarten) van mijn RNS510 navigatie ge-update.

 

Een paar voordelen:

De zus van de koningin is van haar spraakgebrek af (Breda sprak ze bijvoorbeeld uit als: BRD, nu netjes Breda)

Het touchsreen is veel gevoeliger en werkt met minder druk, en dus prettiger

Het systeem is sneller

 

De softwareversie die er op stond was (zoals bij de meeste systemen geleverd tot eind 2007) versie 540, nu ge-update naar 1020, met de genoemde voordelen.

 

Hieronder, voor de liefhebbers, hoe dit moet:

- Maak een CD met de firmware versie 1020 (die is gratis verkrijgbaar, hoe dat moet? Stuur me maar een PM)

- Ga in de auto zitten

- Doe NIET de sleutel in het contact

- zet de radio handmatig aan

- Doe de CD in de ""gleuf"

- De rest gaat vanzelf, zoals je op de foto's kunt zien:

Cees, Kun je aangeven hoe ik aan deze software kom en kan ik de huidige software stand ook zien zonder de apparatuur uit te bouwen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Gast Anonymous

Gelukkig kunnen jullie nog Updaten. Enkelen onder ons kunnen dat met hun systeem niet meer .... helaas..... bij mijn systeem (RNS300) valt er niet veel up te daten geloof ik... :?

 

Han(s) 8)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Is zoiets ook beschikbaar voor een MFD2 ?

Ik ervaar dat de GPS op mijn MFD2 niet echt naukeurig is...

Soms geeft hij de posite een meter of 3 verkeerd aan en past hij zijn instructies aan alsof ik op de paralelweg rijd....

Dat is hoogst irritant soms.....

Wie weet ut ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@RENS

 

Je hebt ver%%#$#$%^&^&%* gewoon de letterlijke tekst uit mijn PM aan jou op het forum geplakt!!!! :angry:

 

Niet alleen plagiaat, of jatwerk, hoe je het ook wilt noemen, maar zoals we al zeiden, ook ALSJEBLIEFT geen illegale downloads op het forum!!

(en ZEKER niet als de bron bij mij zou kunnen liggen...)

en dat terwijl ik op vakantie ben..

 

Slechte zaak... :angry:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@Cees:

We hebben de tekst al verwijderd, het is idd niet zo netjes van hem.

@ everyone:

Zoals Groovejunk al aangaf: geen links of verwijzingen naar pagina's waar je "updates" vandaan kan toveren.

Wees er van bewust dat iedere verwijzingen doorklik links direct verwijderd wordt en je een waarschuwing krijgt.

Dit is niet de juiste plek om dit door te spelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoi, Ik heb mijn set ook geupdate, alleen werkt nu mijn multimedia interface niet meer, ik heb er een nieuwe multimedia interface ingezet welke volgens de verkoper zeker werkt met 1020 software. Je raad het al, deze werkt dus ook niet. Iemand tips? Tevens wil ik weer downgraden naar 5.20 om te controleren of de interface wel werkt. Kan iemand mij een mailtje sturen waar ik 5.20 en 1020 kan vinden?

Alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Snap er niks van Brutemax, mijn mm-interface wil juist wel alleen met 1020 werken. Wat is er toch een hoop onduidelijk rond die RNS510.

 

Volgens mij is er maar één regel die altijd geldt: Als alles werkt niks doen, lekker laten werken en zeker geen software gaan upgraden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoi,

ik heb sinds begin deze week mijn rns510 gekregen (er zat eerst een rcd 510 in). Momenteel zou er sw 1120 op geinstalleerd zijn en het is een versie B volgens het plakkertje op de radio.

Maar enkele knoppen op mijn multifunctioneel stuur werken niet. Behalve die voor het volume.

Dus ik dacht ik ga hem updaten. Eerst heb ik de 26xx geprobeert, maar elke keer opnieuw kreeg ik op het einde swl failure ofzo iets.

Dan maar de 27xx, maar hier weer het zelfde verhaal...

Is er iemand die mij meer inlichtingen kan geven wat mij te doen staat?

 

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoi, om je stuur aan de praat te krijgen moet je in de RNS juist GEEN multifunctioneel stuur coderen... als je het wel doet werkt het niet.... :shock:

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden