Ga naar inhoud
  • 0

Motor slaat soms over rond de 1900-2100 toeren.


driver geert

Vraag

Hallo forumleden,

Na enig lezen heb ik de volgende vraag:

 

Wie heeft het gelijke probleem of de oplossing voor het af en toe hikken rond de 1900-2100 toeren van mijn passat.

Het gevoel is of hij even stilvalt en dan weer vlot weg wil,dit gebeuren voel je ook in de auto,lijkt als even stil vallen en dan met een schok weer weg.

Er treed ook een onregelmatig lopen op buiten het schokken om bij 2000 toeren,dit voelt als op 3 cilinders lopen en trillen.

 

De klacht komt toch steeds regelmatiger voor.

Duidt dit mogelijk op een egr probleem,

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Hoeveel heeft hij gelopen! die van mij heeft nu 85000km op de klok staan en heb dit probleem ook gehad. Heb er toen een software update uitlaten voeren, maar dit mocht niks helpen. Heb zelf maar de EGR klep los gehaald en alles schoon gemaakt met remmenreiniger en daarna nog een goedje voor EGR kleppen. Moet zeggen dat het tot op heden geen last meer heb, af en toe een verdwaalde hik. Wil hem voor de vakantie, nog maar even demonteren en alles goed schoonmaken.

 

Succes,

Gr.Speedy

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nog een slachtoffer :-(

 

Ik had juist hetzelfde probleem, ze hebben in de garage de EGR afgedopt om 2 weken test te rijden. Moet zeggen dat niet alleen het probleem rond de 2000rpm opgelost is, hij rijd over gans de lijn stukken vlotter. Dag & nacht verschil, ongelooflijk gewoon.

 

Vandaag wagen terug binnen gedaan, EGR klep blijkt niet goed te sluiten bij lage toeren. Garagisten vinden dat EGR systeem maar niets, veel problemen mee & inderdaad de wagen rijd sowieso minder vlot. Bij hun eigen wagen doppen ze die ook allemaal af, maar bij de mijne gaan ze de EGR klep repareren :-| Ze mogen hem niet afdoppen.

 

Als ik merk dat hij minder vlot rijd, steek ik onmiddelijk zelf een plaatje. Of dat de boordcomputer nu error geef of niet, foert!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Wat kan die tuner!, de foutmelding weghalen op het display als de egr is afgedopt?. Als ik weet wie dat kan gaat er morgen een plaatje tussen en zoek ik de tuner op.

 

JD kan dat nmw, ook kan ie de DPF eruitprogrammeren mocht je die hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vandaag naar de dealer geweest,bleek slang niet goed af te klemmen na deluchtmassa meter.

Deze weer afgemonteerd,er waren geen fouten in edc aanwezig.

 

Trekkracht weer terug,echter slaat ie bij vol acceleren bij 2000 toeren over,lijkt of er een klep niet goed sluit,je hoort op dat moment ook een vreemd bijgeluid.

 

Als je veel op-af remt en acceleert rond de 2000 blijft het voorkomen alleen niet te forceren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Hoeveel heeft hij gelopen! die van mij heeft nu 85000km op de klok staan en heb dit probleem ook gehad. Heb er toen een software update uitlaten voeren, maar dit mocht niks helpen. Heb zelf maar de EGR klep los gehaald en alles schoon gemaakt met remmenreiniger en daarna nog een goedje voor EGR kleppen. Moet zeggen dat het tot op heden geen last meer heb, af en toe een verdwaalde hik. Wil hem voor de vakantie, nog maar even demonteren en alles goed schoonmaken.

 

Succes,

Gr.Speedy

 

Kon de vakantie niet afwachten en ben maar aan de slaggegaan. Wat een pokkewerk, je kan echt nergens bij. Maar! ik heb alles eraf gekregen en schoongemaakt, was wel echt nodig. Nu is alleen het probleem nog niet verholpen. Ik heb zelf het vermoeden, dat de EGR-klep af en toe blijft hangen. Toen ik alles had gedemonteerd en ik de klep met de hand op zette, dan bleef deze aan het einde soms vast staan en moest hij een tikje hebben om weer te sluiten. Ik ga kijken of ik ergens een klep op de kop kan tikken voor de vakantie, kijken of het helpt. Ik zou het anders niet meer weten. :evil:

 

Gr.Speedy

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Naar de dealer geweest,deze heeft nieuwe software geplaatst.

Is hij wel anders van gaan lopen,beter op een bepaald gebied,echter rookt hij nu ook iets.

Het probleem met het haperen van de motor is minder maar toch hoor ik bij het toerental een vibrerend geluid.

Vooral bij veel wisselend toerental en belasting bij 1800-2100 toeren.

 

Ook kwam men tot de conclusie dat er dieselolie bij de motorolie in zit.

Dit kwam mogelijk door de regeneratie van het roetfilter,ten overvloede aan brandstof (voorinspuiting) dit loopt langs de zuigers??

 

Dus nog niet alles opgelost,we gaan weer terug voor verdere oplossing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De mijne is ook bij de dealer geweest voor zijn eerste onderhoud en de software werd ook aangepast.

Het schokken bij 2.000 is echter gebleven en het ratelen bij sommige toerentallen is ook nog niet verdwenen (het is precies erger bij het gebruik van de airco).

Wordt vervolgd....

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden