Ga naar inhoud
  • 0

Brandstofindicator


Groningen

Vraag

Goedenavond

 

Het is mijn eerste keer hier. Ik rijd een Passat TDI uit 1999. Ik ben de tweede eigenaar. De auto rijdt echt geweldig. Ik heb hiervoor een Ford gehad en ja ik kan wel merken dat er verschil is.

 

Hier is mijn probleem. Mijn vader had mijn auto zondag geleend. Ik had een tijdje niet getankt dus hij heeft hem even volgegooid. Tijdens het tanken hoor je die klik dat die vol is. Hij zat bijna tegen 50 euro aan dus ff doorgaan dacht hij. Hij heeft dus eigenlijk er teveel ingegooid. Nu heeft hij er al 200 km mee gereden. Ik heb de afgelopen 2 dagen ook al 50 km gedaan en de brandstofindicator is niet verschoven.

 

Ik kon er niks over vinden in de handleiding. Wat kan er mis zijn?

 

 

 

*ben maar een student, ga niet meteen naar de garage. Ik hoop dat er hier iemand iets over weet.*

Bij voorbaat bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Te veel tanken kan niet, of je moet doorgaan tot de tank overloopt. Bij de Passat en nu bij m'n Bora heb ik er een beetje last van dat de brandstofindicator niet gelijk matig verloopt. De eerste 200 km gebeurd er bij mij vrijwel niets daarna gaat het vrij rap naar een halve tank (zo rond de 500/600 km) en dan weer iets rustiger aan richting helemaal leeg. Een beetje raar verloop is bij VW's niet zo vreemd.

 

Mocht je nu 500 km gereden hebben en de indicator geeft nog steeds aan dat ie helemaal vol is wordt eens tijd om het een en ander na te kijken denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

idd, als je em voldruppeld heb ik wel eens gehad dat ie zelfs 300km niet bewoog.. maar reken maar dat ie gaat verschuiven straks. en ehmm goeie pa heb je.. heeft ie het ook betaald?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden