Ga naar inhoud

'Startpakket' meguiars voor starter Wat is kleien :) ?


Dimitri-Turbo

Aanbevolen berichten

Mijn oude poetsspul is op en nu wil ik ook aan de meguiars maar wat moet ik allemaal gaan kopen? Het moet niet te gek worden (ongeveer max 100 euro om te beginnen)

 

Mijn auto heeft een 2 tal oppervlakkige krasjes en die er machinaal uit wil halen.

Waar moet ik 'mijn' collectie mee starten? dan kan ik van de week naar de Brezan in Alphen om het eea te kopen.

Ik hoef nog niet perse banden zwartspul ed.. maar gewoon de goede poetsmiddelen.

 

Dimitri

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben niet helemaal de aangewezen persoon om je dit te vertellen, maar ik ga toch een poging doen om even te kijken wat ik nou van Jee heb opgestoken de laatste paar keer.

 

NXT Shampoo om de auto te wassen.

Klei / Quickdetailer om de auto te kleien.

Polish Step 2 om je lak te voedden.

M16 om de auto mee af te toppen. Of anders NXT wax

 

En natuurlijk wat pads en doeken om mee te beginnen.

 

Dat is een aardig begin denk ik zo. Dit is overigens van de consumentenlijn. Als dit bevalt (of op is) kan je altijd nog overstappen op de pro lijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou eerst beginnen met de step 1 namelijk de cleaner.

Handmatig is dit van Meguiars de Step 1: Deep chrystal cleaner.

Dit zou evt wel machinaal te verwerken zijn maar als je echt het spul wil hebben voor machinaal te poetsen zou je de M83 (dual action cleaner) van de professionele lijn kunnen aanschaffen.

 

Hierna kan je wat Groovejunk heeft aangegeven met de Polish Step 2 beginnen en als laatste met M16 of een andere wax.

Voor de krasjes zou je ook de Sratch X van Meguiars kunnen gebruiken, dit is met de hand te doen of eventueel ook machinaal.

 

gr Leonard

Link naar reactie
Delen op andere sites

weinig aan toe te voegen heren

 

goed verhaal :wink: (m16 is prof by the way)

blauwe microvezels haal je bij de action voor 1 euro per stuk

 

gele soft foam applicator pads om produkten mee aan te brengen

 

washmitt om te wassen had je al ?

micacle dryer om auto te drogen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoevaak kan je kleien met zo'n pakket? En doe je dan de hele auto, of alleen gedeeltes zoals motorkap en onderaan bij de deuren enz.? En hoe krijg je swirls het best en goedkoopst eruit?

 

please tell me..... kleien doe ik normaliter op het toilet :shock:

wat is het en wat doet het??

 

 

thx en greetzzzz Bert.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben ook wel benieuwd! Ik vertelde al tegen mijn vrouwtje dat de auto 'geklei'd' moet worden waarschijnlijk... en die kon alleen maar lachen.

 

Heb je dan een bonk klei in je hand die je over je auto heen rolt?? of smeren?? Ik heb zelf ook geen idee wat ik hiervan moet verwachten! Ik kan er ook alleen bijna om gaan lachen.. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kleien = met klei en vloeistof de auto reinigen. Zelfs als je de auto gewassen heb blijft er nog "rommel" achter, voel de lak maar 's na het wassen. Je zult merken dat er nog oneffenheden op zitten.

 

Met de klei en vloeistof haal je de verontreiniging die met wassen niet verdwijnt er dus nog af.

 

Zie hier een voorbeeld: http://www.carclean.nl/product/Meguiars ... 00051.aspx

 

Staat ook een filmpje bij hoe het kleien in z'n werk gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij het Quick clay system van Meguiars krijg je een stuk klei en een quick detailer. Van de klei die je erbij krijgt kan je beter een stukje van afhalen en dat gebruiken om te kleien ivm het op de grond vallen en wat als gevolg heeft dat hij vol met zand zit.

 

Als de auto vaak onder bomen heeft gestaan kan het zijn dat er hars etc op ligt. Dit kan je voelen door met je hand over de lak te gaan, dan voel je oneffenheden op de lak zitten. Dit kan ook door weersomstandigheden etc komen. Deze verontreinigen kan je eraf halen door te kleien.

 

Je moet het oppervlak inspuiten met Quick Detailer en daarna met de klei eroverheen wrijven. Net zo lang totdat je geen oneffenheden meer voel op de lak.

 

 

gr Leonard

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb het helemaal door nu!

Thx voor de link met het filmpje, laat niets aan de verbeelding meer over!!

MOET IK OOK HEBBEN, MOET IK OOK HEBBEN.

 

Ik heb na het wassen, tijdens het waxen regelmatig van die kleine plekjes vuil die je niet ziet maar wel voelt.......Kleien dus!

weer wat geleerd! Thx mannen!

 

greetzzzzz Bert.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ligt eraan hoe vuil je auto is.

 

Snij het blokje even in 2 of 3 stukken als je het binnen hebt. Dan is het wat makkelijker te hanteren en kneden. Je kan aardig lang doorkleien voordat de klei echt helemaal zwart/bruin ziet en je aan het volgende stukje toe bent. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe vaak je het kunt gebruiken ligt aan hoe vies de auto is en hoeveel klei je per keer gebruikt.

 

Bij normaal gebruik kan je denk ik ongeveer 10/15 auto's ermee kleien misschien ook wel meer. Ligt er denk ik ook aan hoeveel delen van de auto je hebt gekleid etc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dimitri, ik kan je vooral de miracle dryer aanrader, die zou ik zeker aan je 'starterspakket' toevoegen.

 

Misschien is het een idee om van tevoren even te bellen of alles wat je wilt aanschaffen voorradig is, er zijn nogal wat leveringsproblemen bij de Meguiar's dealers en er zijn een boel lege schappen op het moment

Link naar reactie
Delen op andere sites

MD (miracle Dryer) is heerlijk zacht

 

je zou hem bijna gaan knuffelen, he.... :wink:

 

het werkt ook gewoon véél sneller, je hoeft de doek alleen maar dubbel te vouwen, over je auto heen te halen, vervolgens nog een keertje binnenstebuiten vouwen om de laatste druppeltjes weg te halen.

 

Ik denk dat ik mijn variant binnen 2 minuten zonder te wringen streeploos en kurkdroog had.

 

(het lijkt wel 'amazing discoveries' met Mike, maar het werkt serieus gewoon erg goed)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden