winningmood Geplaatst 28 mei, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 28 mei, 2008 hallo mijn auto loopt stationeer met iets te weinig toeren de hele auto schud en rammelt als ik stil sta. maar als ik gas bijgeef tot net onder de 1000 toeren dan is dat allemaal weg. hoe kan ik zelf het toerental verhogen? of moet ik daarvoor naar de deale? alvast bedankt. het betreft een passat variant uit 98 1.9 tdi 110 pk Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 28 mei, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 28 mei, 2008 je moet de oorzaak zoeken waarom ie zo schud.. het toerental staat in de computer ingesteld, waarschijnlijk staat de pomp niet meer op tijd ofzo.. maar niet zomaar alleen de toeren verhogen, want stationair draait een AFN iets van 800rpm Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 winningmood Geplaatst 28 mei, 2008 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 28 mei, 2008 kan die pomp dan zomaar verspringen? en welke pomp is dat? de brandstofpomp? wat zal dat kosten om dat te controleren en eventueel bij te stellen? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 28 mei, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 28 mei, 2008 die brandstofpomp kan uiteraard verspringen door een te slappe riem, of doordat bij de riemwissel er niet goed gemarkeerd is. Wat het kost om te verzetten dat weet ik niet.. Je zou eventueel even met Guyke & Appi contact opnemen, zij zitten in Hasselt(. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 DM Geplaatst 28 mei, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 28 mei, 2008 Kan ook liggen aan versleten motorsteunen alhoewel je dit niet vaak hoort met diesels. Hoeveel km's op de teller? Timing kun je ook meten met vag-com en eventuele andere fouten die uit te lezen zijn Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 winningmood Geplaatst 28 mei, 2008 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 28 mei, 2008 ik heb nu 309000 op de teller staan dit probleem is iets van de afgelopen weken sinds dat ik die problemen heb gehad met het koppelingspedaal,(hulp en hoofdkoppelingscilinder vervangen Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 28 mei, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 28 mei, 2008 dan kan het ook zijn dat ze met het vervangen daarvan iets niet meer vast hebben gemaakt.. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 winningmood Geplaatst 21 juni, 2008 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 21 juni, 2008 vandaag alles nalaten kijken en alles zit goed vast stationeer is het nog steeds niet opgelost. daarvoor zou ik naar een dealer moeten gaan. nu draait de motor stationeer net iets meer dan 900 toeren en dat was altijd rond de 980. de hele auto schudt en trilt enorm. lijkt steeds erger te worden. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 21 juni, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 21 juni, 2008 980 rpm is VEEL te veel voor een tdi, tussen de 650-850rpm is min-max. Dus even de pomptiming en pompspanning uit laten lezen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Marco456 Geplaatst 21 juni, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 21 juni, 2008 Vraag ff aan iemand op het forum of die er naar wil kijken bv: Guyke & Appi. Na het uitlezen weet je waarschijnlijk al wat is aan de hand is. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vraag
winningmood
hallo
mijn auto loopt stationeer met iets te weinig toeren
de hele auto schud en rammelt als ik stil sta.
maar als ik gas bijgeef tot net onder de 1000 toeren dan is dat allemaal weg.
hoe kan ik zelf het toerental verhogen?
of moet ik daarvoor naar de deale?
alvast bedankt.
het betreft een passat variant uit 98
1.9 tdi 110 pk
Link naar reactie
Delen op andere sites
9 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten