Ga naar inhoud

  • 0

Mooie velgen gezien. *Update: het worden Tomason TN4 18 inch


LED-Lightning

Vraag

Hallo,

 

Ik ben op het moment aan het wachten of Turbo-Variant z'n A8 velgen (de putdeksels) al dan niet aan iemand verkoopt die ook interesse heeft. In de tussentijd ben ik eens aan het rondneuzen.

 

Ik heb deze velgen ook altijd wel mooi gevonden:

17 inch

http://www.online-velgen.nl/wheels_41_559_17_3540.html

 

18 inch

http://www.online-velgen.nl/wheels_41_559_18_354.html

 

Bij de 17 inch staat een et waarde van 35 en ik vraag me af of dat wel past op mijn 3B.

 

Bij de 18 inch staan twee et waarden: et42 en et45. Volgens mij moeten deze zeker passen.

 

Ik moet overigens zeggen dat ik heel vlot een nette e-mail kreeg op een vraag van mij. Vraag was op zondagavond verstuurd, en maandagochtend had ik al een antwoord!

 

1. Wat vinden jullie: 17 inch (als dat uberhaupt op een 3B past) of 18 inch?

2. En als ik 18 inch zou pakken, kan ik dan beter voor et42 of et45 gaan?

 

Ter info: ik heb mijn Passat ongeveer 3cm verlaagd met Eibach veren.

 

Ik ga dan nog even wachten op reaktie van Turbo-Variant, en als ik dan te laat ben en de andere koper ze heeft overgenomen, dan ga ik eens kijken of ik ze bij online-velgen.nl ga bestellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Antwoorden 115
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Aanbevolen berichten

  • 0

Als je naar de foto kijkt zie je dat de voorkant van de spaken gepolijst zijn.

Daaroverheen zetten ze blanke lak, hierdoor worden ze iets doffer.

 

Als ik nog een keer de keus had zou ik ook zkers weer voor 19inch gaan.

Het is minimaal wat je ervoor moet inleveren kwa comfort. Dit is natuurlijk ook afhankelijk van wat voor banden je eronder gooit.

Het voordeel van de 18ers is dat het je wel wat geld scheeld in de aanschaf van nieuwe banden en je wat lager kan gaan met de auto. Ook is het in mijn ogen wel iets meer oppassen met randjes ed op de weg want je hebt niet echt een hoge band op 19inch liggen.

Je auto zal wel weer omhoog gaan als je hem zo laat omdat bij 19inch je banden omtrek groter wordt.

 

 

To blastaway

Heb hem daar niet gekocht, ben er wel wezen kijken maar ik zat toendertijd met een amerikaan in mijn maag die weg moest en die kon ik bij hun niet inruilen en verkopen, liep toen niet zo erg vlot omdat toen het gezeur met het grijs kenteken begonnen was Haha.

Hij is er wel het eerste half jaar in onderhoud geweest, daarna ben ik alles zelf gaan doen via mijn werk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Een beetje laat misschien, maar nog even wat uitleg over de ET onder een 3B:

Zelf heb ik 8Jx17 onder mijn 3B. Deze velgen hebben een ET van 35. Veel lager moet je niet gaan, want deze velgen staan bij mij gelijk met de buitenkant van de auto. De meeste 17" velgen zijn echter 7, 5J of zelfs 7J breed. Om het zelfde effect te krijgen als bij mijn auto (zie mijn garage voor foto's) kun je met een 7,5J-velg tot ET 27 gaan, met een 7J-velg zelfs tot ET 22.

Het is wel zo dat de auto wel behoorlijk gevoeliger wordt voor spoorvorming, en t.o.v. je originele banden lever je ook aardig wat comfort in, zelfs bij 'gewone' 17". Maar het oog wil ook wat :-)

En inderdaad, ga voor merkbanden. Hoe breder de band en velg, hoe kritischer het geheel wordt m.b.t. onbalans. En daarvan heb je gewoon minder gauw last bij merkbanden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het is al weer een tijdje geleden dat ik reaktie heb gehad voor de 'putdeksels', en op een tweede mail heb ik geen reaktie meer gehad, ik ga er dus maar vanuit dat ze verkocht zijn.

 

Ik heb mijn zinnen gezet op de 18 inch Nuvolari Gunmetal Polished, ik ben nog even wat informatie aan het inwinnen om te kijken of ik ze kan ophalen en wanneer. Ben benieuwd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Tja... volgens mij wil niemand geld aan me verdienen. Volgens een mail zijn de blackmetal polished nuvolari's in ieder geval voorlopig niet te krijgen.

 

Ik heb daarnet telefonisch contact gehad met iemand van T-Wheels (ben niet vergeten om je naam even te noemen, Sven). De 18 inchers had hij niet op voorraad, maar ik kon vanavond wel even komen kijken naar een 19 inch Tomason TN4 velg. Ik heb ze wel al gezien onder Sven's auto, maar ga ze toch nog even van dichtbij bekijken en kijken wat zo'n set voor mijn auto kost... wordt vervolgd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

hahaha, Doe Rob de groeten van me.

Erg geschikte kerel!

 

Let op: als je niet echt precies bent, want de velg komt 2 cm naar buiten. Elk randje, stoepje is raak en ben je direct het haasje!

 

Liefhebbersvelg dus.

 

Vrouw en ik de gek zijn echte liefhebbers :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Geschikte kerel, die Rob. Ben daarnet bij 'm geweest in Echt, en de 18 inch Tomason TN4 besteld. Hij had een 19 inch velg staan, ik heb 'm nog eens goed van dichtbij bekeken, zag er goed uit!

 

Als alles goed gaat gaan ze er zaterdag 7 juni onder. Ik heb er zin an!

 

:wohow::cool2:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden