Ga naar inhoud

  • 0

Verbrande lucht in de auto..


SilverBullet

Vraag

Ik heb de laatste tijd een sterk verbrande lucht in de auto als ik stil sta bij een stoplicht..

 

Het is niet elke keer als ik stil sta...

Het is niet alleen als ik flink gegast heb, maar ook als ik rustig heb gereden...

Tijdens het rijden ruik ik het niet..

Tot nu toe nog niet geroken als ik een stuk gereden heb en de motor niet meer draaiend is..

Als ik het ruik en ik doe de motorkap open, ruik ik daar niks vreemds..

Achter bij de uitlaten ruik het ook niet raar..

 

Ik heb laatst de olie ververst.. Daar voor is het mij nog niet opgevallen. Het oliepijl is nog steeds goed.

 

Zelf denk ik dat het uit de uitlaat komt? Maar ik hoor niet duidelijk een lek..

 

Iemand nog een idee wat het kan zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Antwoorden 53
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Top Posters For This Question

Posted Images

Aanbevolen berichten

  • 0

Als de carterontluchting vast komt te zitten door troep/sludge wordt de druk in het blok zodaning hoog dat de koppakking gaat lekken.

 

Ik heb bij mijn 1.8T de volledige ontluchtslijn (PCV) al eens vervangen. Dit is ook een mogelijk probleem bij de V6.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Als de carterontluchting vast komt te zitten door troep/sludge wordt de druk in het blok zodaning hoog dat de koppakking gaat lekken.

 

Ik heb bij mijn 1.8T de volledige ontluchtslijn (PCV) al eens vervangen. Dit is ook een mogelijk probleem bij de V6.

 

Maar nu heb je het over koelvloeistof lekkage toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nee, over olie, ik bedoel lekkage in de kleppendeksel. Zie bijgaande picture van de 1.8T, ik heb de V6 ook wel maar die wordt te klein om de onderdelen nog zichtbaar te laten zien.

 

pcv.jpg

 

Ik heb de onderdelen 2-8 en 11 vervangen, als ook de klep op de luchtinlaat. Ik had nl. last van een ratelende/schurende nokkenas ketting, de ketting wordt op spanning gehouden door een spanner die weer door oliedruk wordt gevoed. Daarnaast lekte de kleppendeksel olie. Na vervanging van de PCV lijn (Positive Crankcase Ventilation) was alles weer in orde. Geen lekkage en hoorbare ketting.

 

Bij het ventileren van het blok komt een oliemist vrij, dit wordt gedeeltelijk opgevangen door de klep op de luchtinlaat maar er verdwijnt ook wel wat olie in het circuit achter de turbo. Dit is niet erg.

 

Met name de onderdelen 5 en 6 zaten helemaal verstopt met olieprut/koek. Hetzelfde probleem doet zich bij de V6 voor, wel in mindere mate.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Hier is de V6 mbt de PCV / blokontluchting

 

WOW 8O

Welke nrs zijn dat bij mij?

En kom je daar makkelijk bij of moet je dan echt nog veel meer los maken..?

En..... is vervangen dan echt nodig als je die onderdelen los haalt? Of kan je het ook schoonmaken en dan weer monteren..?

 

Het was eigenlijk de bedoeling om alleen kleppendekselpakking te vervangen.. maar als dit "makkelijk" is komt dit er misschien ook wel bij..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Sorry, ik heb geen V6, het zal daar ongetwijfeld anders zitten. Bij mijn 1.8T moest het inlaatspruitstuk eraf anders kon ik het wel vergeten.

 

Hier een link om je een idee te geven:

http://www.passatworld.com/forums/showt ... p?t=191705

 

Ik heb de pakking trouwens niet vervangen, het lekken hield spontaan op. Het aanhaalmoment van de boutjes van de deksel is heel laag, ik geloof iets van 10 Nm, een beetje overdruk en de boel gaat lekken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Aha okay dan.. Dankjewel.

 

Tis wel wat vochtig langs het blok dus ik denk dat het de kleppendekselpakking is.. Ik denk dat ik eerst die alleen ga vervangen en dan komen die buisjes wel een andere keer.. Weet toch nog niet precies welke buisjes ik moet bestellen..

 

**EDIT**

Ik zie dat er een onderdeelnr bij staat..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik had het vandaag ook! Ik stond bij 't stoplicht en ging voor de grap ff lawaai maken (stoer doen voor vriendjes)...

 

Opeens een gigantische brand stank... Ik schrok, en hoopte dat het de auto voor me was of mn banden. Heb 'm stilgezet en de klep open gedaan. Daar rook ik niks dus het zal de auto voor me zijn geweest... hoop ik...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Pakkingen en die PCV buis zijn vervangen.. Bedankt DM... dat ding zat dus echt helemaal verstopt!! Ook dat kleine buisje waar die grote aan verbonden zat helemaal vol. Zal er binnenkort ff een fototje van plaatsen.

Nog een vraagje.. die buisjes zaten helemaal vol, maar die buisjes gaan ook weer ergens naar toe.. Komt daar ook al dat rotzooi in? Zo ja, in hoeverre is dit schadelijk?

 

V-Snaar is ook meteen vervangen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Niet schadelijk, er zit doorgaans wel een beetje olie in de luchtinlaat en het circuit achter de turbo tgv het ontluchtingsmechanisme bij de 1.8T, ik weet niet waar de ontluchting van de V6 naar toe gaat maar ik neem aan ook naar de luchtinlaat. De dikke brokken kunnen echter niet de luchtinlaat bereiken, ze blijven steken bij de laatste klep van de ontluchting.

 

Hoe is het nu met de olielekkage?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Pakkingen en die PCV buis zijn vervangen.. Bedankt DM... dat ding zat dus echt helemaal verstopt!! Ook dat kleine buisje waar die grote aan verbonden zat helemaal vol. Zal er binnenkort ff een fototje van plaatsen.

Nog een vraagje.. die buisjes zaten helemaal vol, maar die buisjes gaan ook weer ergens naar toe.. Komt daar ook al dat rotzooi in? Zo ja, in hoeverre is dit schadelijk?

 

V-Snaar is ook meteen vervangen..

 

Hier de foto's van de PCV..

post-1701-1423821983,8562_thumb.jpg

post-1701-1423821984,3874_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden