SilverBullet Geplaatst 3 januari, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 3 januari, 2006 Ik heb de laatste tijd een sterk verbrande lucht in de auto als ik stil sta bij een stoplicht.. Het is niet elke keer als ik stil sta... Het is niet alleen als ik flink gegast heb, maar ook als ik rustig heb gereden... Tijdens het rijden ruik ik het niet.. Tot nu toe nog niet geroken als ik een stuk gereden heb en de motor niet meer draaiend is.. Als ik het ruik en ik doe de motorkap open, ruik ik daar niks vreemds.. Achter bij de uitlaten ruik het ook niet raar.. Ik heb laatst de olie ververst.. Daar voor is het mij nog niet opgevallen. Het oliepijl is nog steeds goed. Zelf denk ik dat het uit de uitlaat komt? Maar ik hoor niet duidelijk een lek.. Iemand nog een idee wat het kan zijn? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 ChromPassat Geplaatst 17 januari, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 17 januari, 2006 K kan het Donderdag voor je uitprinten en hier ff scanne.. dus de volgorde en het aanhaalmoment van de bouten heb morgen vrij daarom. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 DM Geplaatst 17 januari, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 17 januari, 2006 Als de carterontluchting vast komt te zitten door troep/sludge wordt de druk in het blok zodaning hoog dat de koppakking gaat lekken. Ik heb bij mijn 1.8T de volledige ontluchtslijn (PCV) al eens vervangen. Dit is ook een mogelijk probleem bij de V6. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 SilverBullet Geplaatst 18 januari, 2006 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 18 januari, 2006 K kan het Donderdag voor je uitprinten en hier ff scanne..dus de volgorde en het aanhaalmoment van de bouten heb morgen vrij daarom. Super!! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 SilverBullet Geplaatst 18 januari, 2006 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 18 januari, 2006 Als de carterontluchting vast komt te zitten door troep/sludge wordt de druk in het blok zodaning hoog dat de koppakking gaat lekken. Ik heb bij mijn 1.8T de volledige ontluchtslijn (PCV) al eens vervangen. Dit is ook een mogelijk probleem bij de V6. Maar nu heb je het over koelvloeistof lekkage toch? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 DM Geplaatst 18 januari, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 18 januari, 2006 Nee, over olie, ik bedoel lekkage in de kleppendeksel. Zie bijgaande picture van de 1.8T, ik heb de V6 ook wel maar die wordt te klein om de onderdelen nog zichtbaar te laten zien. Ik heb de onderdelen 2-8 en 11 vervangen, als ook de klep op de luchtinlaat. Ik had nl. last van een ratelende/schurende nokkenas ketting, de ketting wordt op spanning gehouden door een spanner die weer door oliedruk wordt gevoed. Daarnaast lekte de kleppendeksel olie. Na vervanging van de PCV lijn (Positive Crankcase Ventilation) was alles weer in orde. Geen lekkage en hoorbare ketting. Bij het ventileren van het blok komt een oliemist vrij, dit wordt gedeeltelijk opgevangen door de klep op de luchtinlaat maar er verdwijnt ook wel wat olie in het circuit achter de turbo. Dit is niet erg. Met name de onderdelen 5 en 6 zaten helemaal verstopt met olieprut/koek. Hetzelfde probleem doet zich bij de V6 voor, wel in mindere mate. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 DM Geplaatst 18 januari, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 18 januari, 2006 Hier is de V6 mbt de PCV / blokontluchting Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 SilverBullet Geplaatst 18 januari, 2006 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 18 januari, 2006 Hier is de V6 mbt de PCV / blokontluchting WOW 8O Welke nrs zijn dat bij mij? En kom je daar makkelijk bij of moet je dan echt nog veel meer los maken..? En..... is vervangen dan echt nodig als je die onderdelen los haalt? Of kan je het ook schoonmaken en dan weer monteren..? Het was eigenlijk de bedoeling om alleen kleppendekselpakking te vervangen.. maar als dit "makkelijk" is komt dit er misschien ook wel bij.. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 DM Geplaatst 18 januari, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 18 januari, 2006 Sorry, ik heb geen V6, het zal daar ongetwijfeld anders zitten. Bij mijn 1.8T moest het inlaatspruitstuk eraf anders kon ik het wel vergeten. Hier een link om je een idee te geven: http://www.passatworld.com/forums/showt ... p?t=191705 Ik heb de pakking trouwens niet vervangen, het lekken hield spontaan op. Het aanhaalmoment van de boutjes van de deksel is heel laag, ik geloof iets van 10 Nm, een beetje overdruk en de boel gaat lekken. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 SilverBullet Geplaatst 18 januari, 2006 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 18 januari, 2006 Aha okay dan.. Dankjewel. Tis wel wat vochtig langs het blok dus ik denk dat het de kleppendekselpakking is.. Ik denk dat ik eerst die alleen ga vervangen en dan komen die buisjes wel een andere keer.. Weet toch nog niet precies welke buisjes ik moet bestellen.. **EDIT** Ik zie dat er een onderdeelnr bij staat.. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 DM Geplaatst 18 januari, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 18 januari, 2006 Het lekken van de pakking heeft een oorzaak, dat gebeurd niet zomaar. Laat ons weten of dat de oplossing is geweest. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 SilverBullet Geplaatst 18 januari, 2006 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 18 januari, 2006 Dat is waar.. maar de pakking kan toch ook gewoon gescheurd zijn? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 SilverBullet Geplaatst 19 januari, 2006 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 19 januari, 2006 Weet je toevallig nog wat die onluchtingslijn ongeveer heeft gekost voor jouw auto? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 DM Geplaatst 19 januari, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 19 januari, 2006 70,- bij de dealer aan onderdelen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 SilverBullet Geplaatst 19 januari, 2006 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 19 januari, 2006 Okay.. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Rene Geplaatst 19 januari, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 19 januari, 2006 Ik had het vandaag ook! Ik stond bij 't stoplicht en ging voor de grap ff lawaai maken (stoer doen voor vriendjes)... Opeens een gigantische brand stank... Ik schrok, en hoopte dat het de auto voor me was of mn banden. Heb 'm stilgezet en de klep open gedaan. Daar rook ik niks dus het zal de auto voor me zijn geweest... hoop ik... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 SilverBullet Geplaatst 19 januari, 2006 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 19 januari, 2006 Je moet er redelijk snel bij zijn hoor.. Heb vaak genoeg gehad dat ik de klep open deed en de geur al weg was... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 antonio Geplaatst 19 januari, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 19 januari, 2006 Je moet er redelijk snel bij zijn hoor.. Heb vaak genoeg gehad dat ik de klep open deed en de geur al weg was... Hij is niet zo snel Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 SilverBullet Geplaatst 20 februari, 2006 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 20 februari, 2006 Pakkingen en die PCV buis zijn vervangen.. Bedankt DM... dat ding zat dus echt helemaal verstopt!! Ook dat kleine buisje waar die grote aan verbonden zat helemaal vol. Zal er binnenkort ff een fototje van plaatsen. Nog een vraagje.. die buisjes zaten helemaal vol, maar die buisjes gaan ook weer ergens naar toe.. Komt daar ook al dat rotzooi in? Zo ja, in hoeverre is dit schadelijk? V-Snaar is ook meteen vervangen.. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 ViperArry Geplaatst 20 februari, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 20 februari, 2006 Pas maar op met die brandluchtjes...... Vorige week kwam ik deze tegen in Almelo.... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 SilverBullet Geplaatst 20 februari, 2006 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 20 februari, 2006 Hehe whoops.... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 DM Geplaatst 20 februari, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 20 februari, 2006 Niet schadelijk, er zit doorgaans wel een beetje olie in de luchtinlaat en het circuit achter de turbo tgv het ontluchtingsmechanisme bij de 1.8T, ik weet niet waar de ontluchting van de V6 naar toe gaat maar ik neem aan ook naar de luchtinlaat. De dikke brokken kunnen echter niet de luchtinlaat bereiken, ze blijven steken bij de laatste klep van de ontluchting. Hoe is het nu met de olielekkage? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 SilverBullet Geplaatst 20 februari, 2006 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 20 februari, 2006 Ok.. mooi. Na het vervangen van de pakkingen en de pcv buis heb ik de geur niet meer geroken.. En de olie lekt als het goed is ook niet meer... gelukkig! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 antonio Geplaatst 21 februari, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 21 februari, 2006 Weer iets geleerd over de problemen die een auto kan hebben. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 SilverBullet Geplaatst 12 maart, 2006 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 12 maart, 2006 Pakkingen en die PCV buis zijn vervangen.. Bedankt DM... dat ding zat dus echt helemaal verstopt!! Ook dat kleine buisje waar die grote aan verbonden zat helemaal vol. Zal er binnenkort ff een fototje van plaatsen.Nog een vraagje.. die buisjes zaten helemaal vol, maar die buisjes gaan ook weer ergens naar toe.. Komt daar ook al dat rotzooi in? Zo ja, in hoeverre is dit schadelijk? V-Snaar is ook meteen vervangen.. Hier de foto's van de PCV.. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Turbo-Variant Geplaatst 12 maart, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 12 maart, 2006 Ik lust geen mayonaise... Lekker zooitje trouwens. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vraag
SilverBullet
Ik heb de laatste tijd een sterk verbrande lucht in de auto als ik stil sta bij een stoplicht..
Het is niet elke keer als ik stil sta...
Het is niet alleen als ik flink gegast heb, maar ook als ik rustig heb gereden...
Tijdens het rijden ruik ik het niet..
Tot nu toe nog niet geroken als ik een stuk gereden heb en de motor niet meer draaiend is..
Als ik het ruik en ik doe de motorkap open, ruik ik daar niks vreemds..
Achter bij de uitlaten ruik het ook niet raar..
Ik heb laatst de olie ververst.. Daar voor is het mij nog niet opgevallen. Het oliepijl is nog steeds goed.
Zelf denk ik dat het uit de uitlaat komt? Maar ik hoor niet duidelijk een lek..
Iemand nog een idee wat het kan zijn?
Link naar reactie
Delen op andere sites
Top Posters For This Question
25
8
4
3
Popular Days
4 jan
17
18 jan
10
19 jan
6
20 feb
5
Top Posters For This Question
SilverBullet 25 posts
DM 8 posts
Jeteka 4 posts
ViperArry 3 posts
Popular Days
4 jan 2006
17 posts
18 jan 2006
10 posts
19 jan 2006
6 posts
20 feb 2006
5 posts
Posted Images
53 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten