Ga naar inhoud

  • 0

Verbrande lucht in de auto..


SilverBullet

Vraag

Ik heb de laatste tijd een sterk verbrande lucht in de auto als ik stil sta bij een stoplicht..

 

Het is niet elke keer als ik stil sta...

Het is niet alleen als ik flink gegast heb, maar ook als ik rustig heb gereden...

Tijdens het rijden ruik ik het niet..

Tot nu toe nog niet geroken als ik een stuk gereden heb en de motor niet meer draaiend is..

Als ik het ruik en ik doe de motorkap open, ruik ik daar niks vreemds..

Achter bij de uitlaten ruik het ook niet raar..

 

Ik heb laatst de olie ververst.. Daar voor is het mij nog niet opgevallen. Het oliepijl is nog steeds goed.

 

Zelf denk ik dat het uit de uitlaat komt? Maar ik hoor niet duidelijk een lek..

 

Iemand nog een idee wat het kan zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Antwoorden 53
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Top Posters For This Question

Posted Images

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik had het toen de afsluiting van mijn olie peilstok kapot was...

 

Rook ook af en toe verbrand plastic.

Bleek dat er olie langs de peilstok omhoog spoot en dat dit naar beneden liep en door de rij wind op de uitlaat kwam... en tadaa.... plastic brand lucht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Al eens gedacht aan een koppelingsplaat die schroeit? Is het een hele beroerde lucht, of echt iets van verbrand plastic.

 

Een hele poos terug reed ik in een Golf 2(of vroege 3) Variant, met aanhanger.

Bij het achteruitrijden liep de aanhanger in de oplooprem (maar ik had niks in de gaten dacht dat ik vastzat op het gras).

Van t een kwam het ander.... dus verbrandde de koppeling langzaamaan.

Ik kan je wel vertellen dat je dan een gigantisch vieze brandlucht gaat ruiken..... 8O

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Tis geen plastic lucht.. tenminste.. het ruikt niet zoals een in de brand gestoken CD hoes ofzow..

Het is echt een sterke lucht.. geen stink/rotte lucht.. maar echt zo'n lucht dat je het in je keel voelt "prikken"

 

Verbrandde koppelingsplaat niet aan gedacht.. maar hoe merk je dat precies? Zou je wat moeilijk van je plek afkomen? Of merken in je toerental?

De auto rolt volgens mij wel gewoon normaal in z'n vrij..

 

ReneR, wat betreft de rijwind.. dat is dus juist zo vreemd.. Bij mij is het dus alleen als ik stil sta... :?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Silverbullet,

 

Geen idee waar je dat aan kan merken..... maar wat jij beschrijft komt wel overeen met wat ik ook ervoer.... vandaar mijn verhaaltje.

T was destijds een "auto van de zaak", die ik geleend had... de afloop heb ik er niet van gehoord.

 

Misschien weet deze of gene hoe je problemen met de koppeling kunt herkennen? Of is het beter dat je er even mee langs de garage gaat.

 

Succes ermee! :?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ja zou kunnen zijn door olie.. maar niet wat achtergebleven is na het vullen.. dat is inmiddels 2 weken geleden denk ik.. En de geur ruik je dus ook niet constant...

 

Nou, er staat er hier eentje, die al 2 maanden stinkt nadat ze bij de grote beurt olie hebben gemorst.. Dus dat kan wel degelijk!

En nee.... het is een Ford :oops:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

En nee.... het is een Ford :oops:

 

ford :evil:

 

Jajajajaaaaajajaja ik weet het...

Het is de hoer van de zaak zal ik maar zeggen.

Daar rijdt dus iedereen in rond, want het is de uitleenauto :wink:

Aangezien ik geen VW als hoer door het leven wil laten gaan..

Voel jij je nu beter Antonio :?::lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Tis geen plastic lucht.. tenminste.. het ruikt niet zoals een in de brand gestoken CD hoes ofzow..

Het is echt een sterke lucht.. geen stink/rotte lucht.. maar echt zo'n lucht dat je het in je keel voelt "prikken"

 

Verbrandde koppelingsplaat niet aan gedacht.. maar hoe merk je dat precies? Zou je wat moeilijk van je plek afkomen? Of merken in je toerental?

De auto rolt volgens mij wel gewoon normaal in z'n vrij..

 

ReneR, wat betreft de rijwind.. dat is dus juist zo vreemd.. Bij mij is het dus alleen als ik stil sta... :?

 

Omdat je schrijft dat het geen stinkende lucht maar een prikkelende lucht is begin ik toch meer te denken aan een ander vloeistofje of materiaal dat aan het dampen is. Remvloeistof?? of accu?? of misschien iets van de airco vloeistof???

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Met dat rijwind gebeuren bedoelde ik niet de stank... want die rook ik ook pas als ik stil stond...

 

Maar door de rijwind druppelde de olie wel langs een slang af de uitlaat op.

 

Pas toen ze de hele motor in de talg poeder gezet hadden was het duidelijk te zien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

dat je het ruikt als je stil staat vindt ik niet zo raar. als je rijdt gaat de wind onder je auto langs waardoor de geur dus van je auto wordt weg getrokken. als je stil staat is die "tocht"er niet waardoor de lucht dus kan stijgen ipv naar achteren gaan en dan word ie vervolgens aangezogen door je interieur filter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

hoeft niet. je hoeft maar weinig olie op de uitlaat te krijgen om een lekkere pot-pourrie van olie te creeren. en je hoeft het niet constant te ruiken...eerder de mensen die achter je rijden die het gevoel krijgend at jij een verbrande motor heb. maar weet je zeker dat je alles goed heb nagelopen? geen plastic clipje die langzaam wegsmelt? boterhamzak onder je spruitstuk hangt of in je radiator?

 

offffff..... wat ik ooit een keer had: een heel klein gaatje in mijn uitlaat die precies naar binnen blies als ik stil stond.( en daar heb ik lang over gedaan om die te vinden)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden