Ga naar inhoud

Beschermplaat Passat Variant 3B TDI 66 KW


LED-Lightning

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

In verband met het verlagen van mijn Passat binnenkort, ben ik op zoek naar een beschermplaat voor onder mijn motor, die zit er reeds langere tijd niet meer onder en is niet meer in mijn bezit.

 

Het leek me dus verstandig om maar weer een beschermplaat eronder te (laten?) zetten.

 

Nou heb ik een aantal topics gezien over een W8 beschermplaat die prijstechnisch gezien een stuk goedkoper was. Mijn vraag is nu: past deze ook onder mijn Passat 3B TDI 66 KW uit 1999/modeljaar 2000?

 

Of moet ik toch de duurdere nemen die specifiek voor deze motor geschikt is?

 

Alvast bedankt voor jullie hulp...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de reakties!

 

Ik had ook al even met de VW dealer hier in Weert gebeld, en die hadden er nog nooit van gehoord dat dat zou passen... ik heb echt geen vertrouwen meer in die lui. :blink:

 

Het is dat ik zelf niet de mogelijkheid en/of spullen voor heb, anders bestelde ik 'm zelf en schoof ik 'm er zelf onder.

 

Iemand die een goed adres weet hier in de buurt (Roermond en omgeving) waar ik het plaatsen van zo'n beschermplaat zou kunnen regelen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had ook al even met de VW dealer hier in Weert gebeld, en die hadden er nog nooit van gehoord dat dat zou passen... ik heb echt geen vertrouwen meer in die lui. :blink:

 

De dealers weten veel dingen niet ( of willen het niet weten)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is er iemand in de omgeving van Roermond die de mogelijkheid heeft om zo'n bodemplaat te monteren (daar bedoel ik mee: iemand die de mogelijkheid heeft om verantwoord de auto wat hoger te zetten) en wat tijd heeft?

 

Dan bestel ik de W8 bodemplaat gewoon los, en dan zoeken ze het maar uit bij de dealer...

 

Moeten er ook nog schroefjes los bij besteld worden dat jullie weten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mijn garage in Oosterblokker en de VW dealer in Enkhuizen is er wel verschil in de platen van een benzine en een diesel.

Die van de diesels zouden enige isolatie hebben.

 

Toevallig heb ik pas de mijne vernieuwd omdat de oude hier en daar stuk was.

Ik heb een originele genomen. Kostte rond de € 110,-

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan me inderdaad voorstellen dat die van diesels meer isolatie hebben, maar ach, ik hoor de fietsers/voetgangers vast niet klagen dat 'ie meer geluid maakt dan met een andere beschermplaat ;-)

 

Ik heb de W8 beschermplaat daarnet besteld. Ben echter vergeten te vragen of er ook bevestigingsmateriaal bij zit. Iemand die toevallig weet of dat erbij zit, of dien je dit er nog los bij te kopen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Ik heb de W8 beschermplaat daarnet besteld. Ben echter vergeten te vragen of er ook bevestigingsmateriaal bij zit. Iemand die toevallig weet of dat erbij zit, of dien je dit er nog los bij te kopen?

 

De bevestigingsmateriaal zit er niet bij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De 3 achterste draaipennen (metaal zilverkleurig 18mm - 8D0 805 121) en de houders (rubber - 4A0 805 137) zitten er al aan, vervolgens heb je nodig:

 

-4x plastic draaipen, 2 per wielkuip - 4A0 805 121 A

-2x draaipen (metaal zwart 20mm) voorkant - 8D0 805 121 B

-1x 10mm bout voorkant - ???

 

Nummer van de W8 onderplaat is 3B7 825 235 A. Mocht het zo zijn dat je ook de tweede onderplaat thv de transmissie hebt moet je de 3 zilveren pennen vervangen voor de zwarte, deze zijn net wat langer ivm het vastzetten van 2 onderplaten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3B7825235A_oben.jpg

 

3B7825235A_unten.jpg

 

Een extra geisoleerde is stierenpoep....

Er is wel een versterkte versie... (de laatste in onderstaand lijstje)

 

Hier nog ff het verschil in prijzen:

 

 

8D0863 21S Unterfahrschutz 4 und 5-Zylinder Benziner 72,83

3B0825235B Unterfahrschutz 4-Zylinder Diesel 111,03

8D0863821Q Unterfahrschutz 6-Zylinder Benz./Diesel 111,03

3B7825235A Unterfahrschutz 8-Zylinder W8 72,83

8D0863821AC Unterfahrschutz, verstärkt 236,81

Link naar reactie
Delen op andere sites

ruben moest je op een of andere reden de oude terug willen geen probleem heb die nog liggen .

en monteren doe ik gratis dat weet je :P .

als je een brug nodig hebt voor een nieuwe te monteren no problem .

ik hoor het wel .

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden