Ga naar inhoud
  • 0

Motorproblemen


Geert Clinckaert

Vraag

Mijn Passat 1,9 TDI bolt goed, zelfs heel goed, tot 3000 toeren. Eens boven deze 3000 toeren houdt de motor zich in en trekt mijn Passat niet meer. Om u een idee te geven, op de autoweg, haal ik niet meer dan 120 km/uur. Na lang plankgas geven, kan ik uiteindelijk 140 km/uur halen.

Door dit onhouden van de motor, is het gevaarlijk om een inhaalmaneuver uit te voeren op de autoweg.

 

Wie weet wat hier misgaat ??

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

beste stel je eers eens voor in het rubriek ik ben en ik rij .

dit bevorderd de behulpzaamheid van de mede forum leden .

 

uiteraard zou ik de auto eerst eens laten uitlezen voor dat je gaat zoeken naar defecten .

wat je omschrijfd kan door veel zaken veroorzaakt worden ,verstopte filter , verstopte katalysator , distributie riem versprongen ,turbo problemen , vacuum problemen , en zo kan ik nog wel even door gaan .

rookt de wagen fel en zo ja welke kleur rook .

 

ge kunt ook eens navraag doen als er mede forum leden in uw buurd wonen die vag-com hebben om de auto eens uit te lezen .

grz guy .

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik ben Geert en rij al jaren met Passat. Heb nu ook juist een tweede gekocht. Ik ben dus een tevreden Passat-fan, maar heb nu toch wat problemen.

 

De wagen is reeds eens binnen geweest, maar men kan blijkbaar (althans in mijn VW-garage) het probleem niet analyseren.

Wie kan er in de omgeving van Aalst (België) dit probleem ten goede

bekijken of wie heeft ideeën wat dit zou kunnen zijn ??

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

http://www.vwpassat.nl/viewforum.php?f=104

Stel je hier eens voor.

Fotootje van je wagen erbij, vinden we ook leuk.

 

Misschien wel je LMM kapot.

Maar je kunt het beste eerst even een log laten maken, praat ook een stuk makkelijker.

Kunnen diverse oorzaken zijn.

Misschien ook wel makkelijk als je wat meer gegevens geeft van je wagen.

bouwjr. welk type, motor e.d

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Zonder LMM rijden kan idd bij een diesel, niet bij een benzine.

Een logje maken vanaf 2000rpm in 3 kan ook doorslaggevend zijn.

 

Kan ook zeker bij een B-motor, heb op die manier ook een collega met z'n A3 1.8t kunnen overtuigen. Nwe LMM na test gemonteerd en geen problemen meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb dit gehad en heb wat Dieseltje ook zegt de noodklep vervongen.Ook wel de n74 klep of waisgate genoemd,Dit is een klein blokje op de zijkant van het blok.

Ik dacht ook aan de Lmm en die heb ik vervangen door een pierburg van Mercedes en dat hielp niet.Toen kwam ik bij een man die even hoorde en dacht even na Sigaar op de lip en hij zij wijs de noodklep is stuk..

Gauw andere erop en proberen sindsdien is het goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoe raar verhaal??Ik had toen de n74 klep stuk.Ook wel de waisgate of noodklep genoemd.En we hebben hier in Opende Jo,Jo is een diesel monteur die even luisterd en niks zegt hij zegt haast nooit iets alleen hm uh joh en dan later verteld hij wat er mis is en heel vaak komt het ook uit.Geen horse wisperer maar een diesel wisperer :thumb: Jo is goed.En Jo rookt sigaar,de hele godganse avond loopt Jo met een sigaar tussen de lippen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Jo is een apart man.. maar hij heeft verdomd veel verstand van diesels! Precies wat sietze zegt, hij hoeft maar even te luisteren..dan mompelt hij ff en neemt een trek van zijn sigaar.. en dan verteld hij je wat er mis is..

Hij heeft toen mijn Golf ook nagekeken, precies op dezelfde manier :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ook wel de waisgate of noodklep genoemd.

 

Bedoel je wastegate?

 

@Geert Clinckaert, als je de motor uit zet en weer start, heb je dan wel weer vermogen? Dat hoor je namelijk vaker.

 

Als je na een reset van de computer inderdaad weer vermogen hebt, blijft de vraag of het dan logisch is dat de LMM of de n74 klep kapot is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@ blaauwwiekel

 

N74 heb ik nog niet eerder iets over gehoord, wel eens van de N75.

N75 is een magneetklep voor de laaddrukbegrenzing.

 

Waisgate komt me ook niet bekend voor, wel wastegate.

Wastegate is een overdrukventiel bij de turbo.

 

Als 1 van beide niet goed werkt, krijg je ook problemen met te weinig vermogen.

 

Vandaar mijn reactie raar verhaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Waar zit die N75 magneetklep precies?

 

Heb namelijk zelfde storing met mijn 2.5TDI als Geert

Kan je deze magneetklep nog doormeten Ohm-waarde/ misschien.

Heb LMM al vervangen, auto rookt niet meer, alleen gaat in noodloop bij te veel turbodruk, na opnieuw starten is noodloop weer weg! Heb auto uitgelezen bij dealer gaf eerst LMM storing aan en te hoge druk.

 

Kan iemand aangeven waar N75 zit en wat kost zo dingetje?

 

bvd en groet ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Geef mezelf antwoord!!!!!

 

Heb even op Elsawin cd gekeken en weet nu hoe N75 magneetklep eruit ziet.

Apparaatje met 2-polig steker en al die vacuumslangetjes.

 

Ohm waarde klep moet 14-20 zijn, zoniet N75 vervangen.

Stekercontact 1 moet accuspanning aangeven, contact aan.

 

Morgen ga ik doormeten of storing aan N75 ligt.

 

Anders misschien turbo schoon maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden