Ga naar inhoud

airco paneel knippert


zoef

Aanbevolen berichten

Mijn condensor (aircoradiateur) is lek.

Ik heb een nieuwe besteld voor 98 euri, deze komt morgen onder rembours binnen.

 

Woensdag a.s. wordttie geplaatst en weer afgevuld.

 

 

Heeft iemand een handleiding (uit ELSA ofzo) hoe je de condensor moet uitbouwen bij een AFB motor?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Reparatiewerkzaamheden aan airco-circuit, die alleen door werkplaatsen met geschoolde monteurs mogen worden uitgevoerd (geautoriseerde airconditioning-werkplaatsen met STEK-certificaat)

Condensor uit- en inbouwen

 

Vóór het begin van de montagewerkzaamheden de volgende handelingen uitvoeren:

• ‒ Alle elektrische verbruikers uitschakelen.

• ‒ Contact uitschakelen.

• ‒ Sleutel uit contact trekken.

Aanwijzingen:

• ◆ Het koelmedium moet eerst met servicestation V.A.G 1885 worden afgetapt.

• ◆ De tot nu toe gebruikte servicestations kunnen ook nu nog worden gebruikt =>ordner "Betriebseinrichtungen".

• ◆ Alle geopende onderdelen van het airco-circuit moeten, tegen het binnendringen van vochtige lucht, met geschikte sluitstoppen worden afgesloten.

Eerst de volgende werkzaamheden uitvoeren:

• ‒ Koelmedium met servicestation V.A.G 1885 aftappen.

Aanwijzing:

Het laten wegstromen van koelmedium in het milieu is strafbaar.

• ‒ Koelmediumleidingen van condensor loskoppelen en afsluiten.

• ‒ Bumper uitbouwen

=> Montagewerkzaamheden carrosserie, buitenzijde; reparatiegroep 63; Voorbumper; Montage-overzicht.

Aanwijzing:

Wagens 10-'00 ▸extra bumperbalk uitbouwen:

=> Montagewerkzaamheden carrosserie, buitenzijde; reparatiegroep 50; Voorzijde carrosserie; Slotplaat met aanbouwdelen uit- en inbouwen 10-'00▸

1. front

2. bevestigingsclip

o ◆ wagens 10-'00

3. steun

o ◆ wagens 10-'00

4. bovenste doorvoerrubber

5. condensor

6. luchtgeleidingsplaat links

7. luchtgeleidingsplaat rechts

8. zeskant-combibouten

o ◆ wagens ▸ 09-'00

o ◆ 8 Nm

o ◆ 4 stuks

9. onderste doorvoerrubber

post-3191-1423822684,7221_thumb.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij is gisteren het systeem onder druk gezet (stikstof). Heel snel bleek het lek bekend te zijn. De houder van het gas is compleet afgerot. De tank is dus stuk.

Nieuwe nat/droger van waeco € 65,00 ex + montage.

Daarna vullen en hopen dat er nix boven komt drijven van een ander lek.

 

En Jurgen als de druk 0 is, is hij zo leeg als het maar zijn kan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

airco na laten kijken bleek mijn droger lek te zijn vervangen maar nu als ik vai mijn climatronic uit lees krijg ik 444 00 op te staan maar ben op gerrit spreek geweest kom er geen wijs uit weet iemand wat het betekent ???? :thanks:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag laten vullen, helaas niet met de gast-en-de-prijs die ik in gedachte had, maar bij ATU voor 97 euri dan maar.

 

Het is nu ARTIC-cool in de passomaat!

 

Ben weer een ijskoude op dat gebied zo te zeggen... ;)

 

(bij mij was een slang lek, maar is de condensor, droger en een slang vervangen.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ben op gerritspreek.nl geweest en kwam deze storing dat is het storing wat ik op dit ogenblik hebt weet iemand wat dit betekent 01092 Schalter für Verdeck abgelegt (F171) [Convertible Top Open Position Switch (F171)]

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Ik heb ook al meer dan een half jaar foutcodes in het systeem zitten.

 

Belangrijkste code is code 414 = 01044. Fout gecodeerde airco? Daarnaast verschijnen er foutcodes voor de stel motoren. Die waren vandaag echter weer verdwenen. Het lijkt me ook vreemd dat er 3 stelmotoren tegelijk defect zouden zijn. Hopelijk is het op te lossen met het opnieuw coderen van de airco?

 

Heeft iemand hier ervaring mee?

 

De airco doet het dus niet. Pomp en fan draaien niet. Er staat wel druk op het systeem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier ook nog steeds geen lek en goed koud.

BTW.. bij ATU hebben ze gratis een kleurstof door het goedje gegooid.

 

Mocht het ooit nog eens lek raken dan kun je het zo traceren met een UV-lamp.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Anonymous

Nou ook hier een knipperend airco paneel .. krijg een de volgende code, 4F9 02. Iemand enig idee wat dat inhoud ? Heb al op div forums gezocht maar word er nog niets wijzer van.

 

Grtzz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren even bij Jos geweest om naar de codering vna de airco te kijken. Die staat doodleuk op 00000. Probleem is echter dat er geen nieuwe code in te krijgen is. Waarschijnlijk een probleem in het regelapparaat. Kost nieuw bij de dealer iets van 410 euro excl...

 

Maar eens kijken of we een andere kunnen vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

ik heb dus een code 25b 00 is de code tabel ook van toepassing bij een passat 3bg?

 

heb vandaag de airco opnieuw laten afvullen er zat maar 275 gram koelmiddel in en geen smeerolie.

men display knipperde zo af en toe, en de airco gaat aan en uit en weer aan en weer uit de hele tijd door.

code bekeken zoals omschreven dus iemand een idee ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast TheoStek

Volgens mij maar ben niet zeker, heeft die code te maken met de stelmotor van de voetenruimte, verschillende standen van ontwaseming.

Dit is geen belemmering voor de airco.

 

Het aan/uit slaan van de compressor kan veroorzaakt worden door o.a.?

1a. Te hoge druk in het systeem.

2a. Magneetkoppeling.

3a. Compressor

 

 

1b. Verstopping in het systeem veroorzaakt door filter-droger, cq orifice tube, of de condensor ventilator slaat niet aan.

2b.Speling magneetkoppeling te groot.

3b. Regelventiel compressor defekt.

 

 

Remedie.

 

Kontroleer bij 1b. of de condensorventilator aanslaat, zo niet rechtstreeks 12 volt geven.

Draait ie wel blijft er niets anders over dan de orifice tube inclusief de filter/droger te laten vervangen.

Moest ie niet draaien, maar wel rechtstreeks op 12 volt drukschakelaar defect.

 

2b. speling kontroleren magneet koppeling, luchtspleet mag niet meer bedragen dan 0,5 mm.

 

3b. Helaas nieuwe compressor, dit onderdeel is niet los te verkrijgen.

Het is niet altijd te horen, maar in veel gevallen hoor je de compressor ronken!!

Laat de airco dan uit, want als de compressor vast slaat, is het leed nog niet geschied.

Vanaf dit seizoen rijden nu al 6 klanten van mij met arko..ramen gaan handmatig/elektronisch open en dicht.

 

Mijn advies ..

 

Laat de airco UIT totdat je weet wat er precies aan de hand is..

Er is maar 1 manier! dat is een fatsoenlijke diagnose laten maken, en niet zomaar bijvullen en voor de rest nergens meer naar om kijken.

 

succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

de climate control werkt gewoon :embarassed: ik ben airco gewend. had hiervoor een vento met airco en die was wel kouder. men buurman heeft ook een passat zelfde type en die is eigenlijk net zo koel als dat mijn climate control is. vandag nog wat navraag gedaan her en der en men zegt dat het gewoon werkt maar , omdat de buiten temp zo hoog is heeft hij er moeite mee om een koelkast te imiteren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast TheoStek

Neem ééns een goede raad aan van iemand die naar het schijnt er verstand van moet hebben, en niet her en der informeren..

Er is een duidelijk verschil tussen een koelkast en een auto-airco installatie, daar wil ik mij nog niet meer aan toewijden om dit toe te lichten.

 

Maar nu kan ik er helemaal niets meer van thuis brengen, gezien je eerste oproep..

heb vandaag de airco opnieuw laten afvullen er zat maar 275 gram koelmiddel in en geen smeerolie.

men display knipperde zo af en toe, en de airco gaat aan en uit en weer aan en weer uit de hele tijd door.

code bekeken zoals omschreven dus iemand een idee ?

 

Nu moet de airco gewoon werken!! maar heeft er moeite mee ? omdat de buiten temperatuur zo hoog is om een koelkast te intimideren..

 

Hoe hoog was de temperatuur dan gisteren, 2, 3, 10, 15, 18, graden celsius t.o.v 23 juli j.l.

Heb ik even geinformeerd bij het K.N.M.I 23 juli 2008

Temperatuur gemiddelde 18,3 °C

Maximum 23.2 °C

Minimum 13.5 °C

 

Voor 24 juli j.l

Gemiddelde 20.5 °C

Maximum 26.0 °C

Minimum 13.4 °C

 

@jean-claude, ik heb je reactie gelezen elders op desbetreffend forum, maar ik kan niet meer zeggen dat je geen vergelijk moet maken met de airco installatie, van jouw buurman, of er vanuit moet gaan omdat je verwacht dat de vw dealer dat allemaal wel bij houd.

Daar bega je een fout, want garage's houden zich niet bezig met airco!! buiten de reguliere motorische onderhouds werkzaamheden.

 

Wil ik nog aanhalen dat de uitstroom temperatuur niets wil zeggen, hiervoor zal de oververhitting en nakoeling berekend moeten worden van het systeem.

Dit vanwege het feit, dat dan pas bepaald kan worden of het systeem de juiste vulgraad heeft en zijn functionalitiet bereikt.

Er kan dus te weinig of overvuld zijn, of andere problemen steken de kop op die deze zaken kunnen beinvloeden.

Ook al is het de hoofd monteur van kwik fit? dit doet niet terzake.

Zaak is dat deze volgens de regels en normen moet werken, en niet zomaar de uitstroom temperatuur moet gaan meten.

Hierdoor geraak je dus in een dubio wie, wat hoe, heeft de oplossing.

 

 

Wat ik ook uit kraam, berust op ware feiten en gebaseerd op ervaring.

Wat verwacht je als de temperatuur nog hoger wordt...

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden