Ga naar inhoud

jean-claude

Members
  • Aantal items

    30
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over jean-claude

  • Verjaardag 27-10-1969

Profile Information

  • Plaats
    brabant

jean-claude's Achievements

0

Community reputatie

  1. Zo dan het zit er weer in. Zag ook dat de diesel slangen haarscheurtjes vertonen dus dat word het volgende project. Niet slecht voor een auto met 300.000 op de teller.
  2. slang is binnen kosten incl 16,50 dus we gaan weer even hobbyen. hoorde verschillende meningen over de tijd dat de diesel de slang aantast de een spreekt over jaren een ander weer over maanden maar, er is dus eigenlijk geen pijl op te trekken. Dacht zelf een goed idee te hebben en de slang te vervangen voor een brandstof slang maar, deze kan weer niet tegen het kvs middel schiet dus ook niet op. Mocht het dus binnen een aantal maanden weer zo zijn dat ik kvs verlies dan dus toch maar de tandem/vacuumpomp repareren en of vervangen.
  3. heb zojuist de slang er tussen uit gehaald en duidelijker kan het niet zijn lijkt me zo. http://6.media.hyves-static.net/1473760 ... 60341.jpeg http://2.media.hyves-static.net/1473760 ... 60185.jpeg http://5.media.hyves-static.net/1473760 ... 60268.jpeg de 3e foto is de tandempomp in het rood zie je nummer 1 welke aansluiting is dit ? de 2e aansluiting is een brandstof aansluiting waar gaat deze nu uiteindelijk naar toe en wat is de functie hiervan ? Heb bij het verwijderen van de slang wel de behuizing waar het diesel filter in geklemd zit verwijderd dit omdat anders de slang niet zonder geweld er tussen uit te halen viel.
  4. Heb een nieuwe slang besteld bij de vw garage kosten 13,50 dus dat zijn ze ook niet. De chef werkplaats wist me nog te vertellen dat het aandraaien van de bouten cq moeren op de tandempomp soms afdoende kon zijn voor een eventueele lekkage dus dat gaan we morgen maar eens doen. Zal de slang ook in een schutbuis voeren die we voor koperen leidingen gebruiken in de muur (ben loodgieter). Deze buis bied toch enige bescherming denk ik mocht dit lukken
  5. Helaas onze passat lekt nog steeds. Vanmorgen even een klein blokje om geweest en meteen de motorkap open gedaan nadat ik weer thuis kwam en spijtig genoeg zag ik kvs druppelen op de sensor dus, het komt van boven de sensor. Nu had ik al het uitgebreide topic gelezen over een tandempomp die diesel zou kunnen lekken op de slang die hieronder zit. Als dit zo zou zijn zou je toch ook diesel moeten ruiken? Ga dus maar eens kijken of ik die slang zelf ook nog kan vervangen want, aan de aansluiting zie ik wel dat deze dikker is ik bedoel dus te zeggen, daar waar de (slang)knelclip vast zit op de behuizing heeft de slang zen oorspronkelijke diameter en meteen erachter is hij aardig dik cq gezwollen. Iemand nog handige tips ?
  6. Zojuist de sensor met o-ring vervangen nu maar even afwachten of de lekkage daadwerkelijk lag aan de afsluiting van de o-ring. Deze viel er eigenlijk meteen uit nadat ik de sensor uit zen behuizing had genomen. De nieuwe ring is natuurlijk even wat dikker en heeft veel meer veerkracht . Totale kosten 23,20 2 liter koelvloeistof van de action en een sensor met ring van de amg.
  7. Hoi Ronald. Heb zojuist even het een en ander gedemonteerd om de boel goed te kunnen bekijken. En ik heb dus zwaar het idee dat idd de o-ring van de g62 sensor lekt. Heb met behulp van dit draadje ( viewtopic.php?f=163&t=27005) eens gekeken hoe en wat te doen. Ik kan overigens niet iets anders verzinnen wat er aan die kant zou kunnen lekken met betrekking tot de koelvloeistof.
  8. Goedemorgen deze morgen. Onze passat 3bg verliest koelvloeistof. Moet elke week wel een liter bijvullen. Zover ik kan beoordelen bevind de lekkage zich tussen het schutbord en de achterkant van het motorblok en, dan aan de linker kant van het midden. Welke aansluitingen kan ik daar aantreffen en wat is hiervan de meest voorkomende lekkage? De koelvloeistof lekt echt naar buiten weg want na een poosje stil te hebben gestaan ligt er een beetje onder de auto. Het is niet de airco want, dat verschil zie je duidelijk aan de kleur van de vloeistof.
  9. we zijn nu op 300000 en nog steeds geen noemenswaardig olie verbruik
  10. Hallo ik reageer ff op dit draadje. heb dus ook een lekkage die ergens aan de achterkant van het blok zit. Dus tussen het schutbord en de motor zogezegd. Was jou lekkage ook op deze plaats ? Ik moet er om de week een litertje bij gooien gelukkig heeft de action de juiste koelvloeistog voor zeer weinig 2 euro de litet. Maar dat neemt niet weg dat die lekkage gefixt moet worden.
  11. de climate control werkt gewoon ik ben airco gewend. had hiervoor een vento met airco en die was wel kouder. men buurman heeft ook een passat zelfde type en die is eigenlijk net zo koel als dat mijn climate control is. vandag nog wat navraag gedaan her en der en men zegt dat het gewoon werkt maar , omdat de buiten temp zo hoog is heeft hij er moeite mee om een koelkast te imiteren.
  12. ik heb dus een code 25b 00 is de code tabel ook van toepassing bij een passat 3bg? heb vandaag de airco opnieuw laten afvullen er zat maar 275 gram koelmiddel in en geen smeerolie. men display knipperde zo af en toe, en de airco gaat aan en uit en weer aan en weer uit de hele tijd door. code bekeken zoals omschreven dus iemand een idee ?
  13. nog even een update. heb van de week gebeld met de vw garage en idd het is een filter bedoeld voor een automaat. heb daarna onschuldig gebeld met mijn garage om eens te vragen hoe of wat. de monteur wist niet te vertellen hoe het intrieur filter genoemd werd en heeft dus voor de haldex gekozen. het betreft hier een garage dat geen merk vertegenwoordigt en waar jan en alleman hun auto komt brengen, zelf kom ik er al 20 jaar zowat. enfin raadsel opgelost.
  14. als ik kijk naar mijn onderhoudsboekje dan zie ik toch duidelijk haldex staan?
  15. jean-claude

    haldex filter

    heb men passat vandaag voor eenbeurt weg gebracht, alle filters laten vervangen + nieuwe olie geen long life meer erin maar half syntetisch van esso. nu vertelden ze mij dat er ook een haldex filter was vervangen maar, ik heb geen flauw idee wat dat nu eigenlijk is en waar het voor dient. wie weet het wel? voor de beurt was moest ik overigens €273,15 betalen,een kleine beurt bij de vw garage koste me €299,00 zonder alle fitlers te vervangen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden