Ga naar inhoud

Spuit advies


RuudC

Aanbevolen berichten

Hi all,

 

In het kader van de slotvrije optiek (http://www.vwpassat.nl/kb.php?mode=article&k=40) heb ik de onderdelen bij de dealer gekocht (€ 9,37 incl. btw). Uiteraard mee gelinkt KB artikel gelezen. :book:

 

Wat ik een beetje mis is hoe het plastic kapje te spuiten. Vlgs mij is deze al in de grondverf geleverd. Moet ik bijv. 1st licht schuren, ontvetten(zoja waarmee?), spuiten, met blanke lak naspuiten? meerdere lagen? Zin of onzin? Met het spuiten van plastic onderdelen moet je altijd voorzichtig zijn...

 

Wie het weet :idea: mag het zeggen.

 

Thx

Groet Ruud

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het kapje ook zelf gespoten.

Ik heb het alleen maar ontvet. Niet geschuurd.

Eerst een paar laagjes zwarte lak en vervolgens een aantal lagen blanke metalic lak. Tenslotte uitgepoetst met commandant.

 

Ik heb het kapje eerst op de metalen slotvervanger geklikt en dit geheel op een stok (een stukje bezemsteel b.v.) geprikt.

Zo kun je de boel goed vasthouden en het kapje in z'n geheel in één keer spuiten zonder dat je vingers in de weg zitten.

 

Hoewel ik weinig ervaring heb in spuiten is het prima gelukt en werkelijk niet te onderscheiden van de rest van de auto.

Dit komt natuurlijk mede doordat het maar een klein oppervlak betreft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het kapje ook zelf gespoten.

Ik heb het alleen maar ontvet. Niet geschuurd.

Eerst een paar laagjes zwarte lak en vervolgens een aantal lagen blanke metalic lak. Tenslotte uitgepoetst met commandant.

 

Ik heb het kapje eerst op de metalen slotvervanger geklikt en dit geheel op een stok (een stukje bezemsteel b.v.) geprikt.

Zo kun je de boel goed vasthouden en het kapje in z'n geheel in één keer spuiten zonder dat je vingers in de weg zitten.

 

Hoewel ik weinig ervaring heb in spuiten is het prima gelukt en werkelijk niet te onderscheiden van de rest van de auto.

Dit komt natuurlijk mede doordat het maar een klein oppervlak betreft.

 

Okee(k) :wink: ook ik heb weinig tot geen ervaring in spuiten, vandaar de vragen. Alleen ontvetten is voldoende met welk spulletje Dasty? iets anders? Rest is wel duidelijk. Thx.

 

Groet Ruud

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...
Ik heb gezocht tot ik een passat op de sloop vond die de juiste kleur had en hem toen uit de achterklink gehaald geen krassen van sleutels en wel in de kleur kosten 5 euro.resultaat op mijn gezicht onbetaalbaar.

 

Kijk dat is ook een briljant idee...

Vandaag het kapje gespoten en laten drogen. Tis goed gelukt. Mss morgen monteren, anders een andere keer :lol:

Thx voor de adviezen.

 

Groet Ruud

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden