Ga naar inhoud

caravan spiegels


Bolleke

Aanbevolen berichten

Ik zie op dit forum veel passat rijders met een caravan. Ik zit met het volgende. Ik rijd met een 3c met caravan en ik heb last van trillen van mijn caravanspiegels. Ik heb de spiegelbevestiging al aan de onderkant zitten op het meest rechte deel van de spiegel maar toch blijft de boel trillen.

 

Heeft iemand een idee hoe ik e.e.a. kan oplossen. Ik heb de Mirror Vlak spiegelset.

 

grt

 

Randy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vaak is trillen van caravanspiegels een probleem in de constructie en is dus heel lastig te verhelpen. Het beste kun je de spiegels even monteren en kijken waar er precies speling zit waardoor hij kan trillen. Bij mij bleken dat de bevestigingen van het spiegelhuis op de arm te zijn. Gaatje geboord, zelftappertje erin en probleem opgelost.

Vooral de wat langere spiegels (voor extra brede caravans) blijven echter altijd gevoelig voor trillingen.

 

Overigens een andere tip: op je caravanspiegels zit geen spiegelverwarming. Als je dus last hebt van beslaan van of regendruppels op je spiegels, kun je een lintje achterop het spiegelhuis vastknopen. Door de rijwind wappert dat alle regen, sneeuw, mist en wat dies meer zij van je spiegelglas.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Anonymous
Daar is een speciale zuignap voor die je op je deur zet en met een bandje vastzet

 

Ik neem aan dat je de special mirror hebt?

 

suc6

 

Meest succesvolle oplossing voor een bestaande set. Ik heb geen idee of het merk Emuk spiegels heeft voor de 3C. Dan zou dat de ultieme oplossing kunnen zijn.

Han(s) 8)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Anonymous

Hi Bolleke,

 

Kun je nadat je ze wellicht aangeschaft hebt een fot plaatsen op het Forum? Ik ken het principe wel, echter niet hoe het op de 3c eruit gaat zien. Let wel op of er eventueel laneger staafjes te krijgen zijn. Ik heb het gevoel dat die soms iets tekort zouden kunnen zijn. Nu is de Passat incl. de buitenspiegels al redelijk breed. Met een 2.30 brede of nog bredere caravan zou het erom kunnen hangen.

 

Ben benieuwd.

Han(s) 8)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...
Gast Anonymous

Dag allemaal,

 

Ik ben nieuw hier, maar wil even reageren..

 

Repusel heeft wel een mooie caravanspiegel oplossing voor de Volkswagen Passat, zie hier:

Volkswagen Passat

 

Dit is de opvolger van de Special Mirror.

 

Ze hebben ook een trillingsdempers genaamd Dasta, maar bij een stevige autospiegel is dat niet nodig.

 

Groetjes,

 

fvs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb caravanspiegels gemonteerd gehad op de bestaande spiegels.

Ik vondt ze waardeloos + trillen + ze bleven niet vast zitten.

Sinds dien zweer ik bij spiegels gemonteerd op het linker/rechter voorspatbord. Twee tellen montage werk en geen trillingen.

Ik zal thuis kijken op ik nog een foto heb als er interesse is.

 

Ja Laat eens zien Harro... heb nu ook van die tril dingen en aangezien mijn Caravan 2,5m breed is moet ik de spiegels helemaal tot het uit einde van de spiegels monteren waardoor ze extra veel trillen... en nu de zomervakantie voor de deur staat aan te komen... nog 16 weekjes ofzo :) :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die spiegels om op het spatbord te zetten heb ik ook nu .. maar moet eens gaan passen omdat ie verlaagd is en ze trillen wat..

Anders moet ik gaan kijken voor andere.

Welke raden jullie mij dan aan ??

Bij halfords liggen ook spiegels.

http://www.halfords.nl/NL/Auto/Catalog/ProductDetail.htm?productId=211804

of deze

http://www.halfords.nl/NL/Auto/Catalog/ProductDetail.htm?productId=211818

 

@ Harro ..mooie grote caravan :thumb:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb van die spiegels voor onder de motorkap gehad (zoals op bovenstaande foto's) en die trilde me te erg....

Toen ben ik naar opzet spiegels overgegaan van een moekifoekie merk voor 15 euro per set ofzo... en die doen het goed :)

 

Idd in het begin aan de rechterkant ook problemen gehad met de kleinere spiegel... maar een stuk klitteband om beide banden bij elkaar te drukken en een stukje van het beugetje af freezen zodat de opzet spiegel beter past en tadaa... probleem opgelost...

Naderhad gewoon grote rechter spiegel erop gezet en toen was het helemaal geen probleem meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

vandaag heb ik de EMUK spiegels gekocht. Is wel een rib uit mijn lijf € 95 maar ze zitten erg strak om de spiegelbehuizing en tot zover ik er nu mee gereden heb 6 km heb ik nog geen trilling in de spiegel gezien. Ik zal van het weekend een foto plaatsen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Voor het type Passat 3C worden nog geen spiegels van Emuk 2e hands aangeboden, althans het is een zeldzaamheid dat je ze al tegenkomt.

Ik heb op mijn vorige auto, een 3 serie de spiegels van Emuk gehad, pasvorm perfect en trillingsvrij. Daarom nu aan het zoeken geweest waar ik ze voor de passat vanaf modeljaar 2005 kan aanschaffen. Kwam via de site van Emuk terecht bij Gimeg in de Meern en via hun bij een dealer in Houten,

 

CAMPTECH HOUTEN B.V.

NIEUWE SCHAFT 1

3991AS

HOUTEN

Telefoon: 030-6350969

WWW: www.camptechhouten.nl

E-mail: mm@camptechhouten.nl

 

Deze dealer heeft ze voor mij besteld bij Gimeg. Gimeg had nog 3 setjes op voorraad en Camptech heeft gelijk alle 3 de setjes besteld. Ik heb mijn setje daar afgehaald, dus ze hebben er waaschijnlijk nog 2 op voorraad!

 

De spiegels uitgeprobeerd op de voorloper die ik nu heb en ze werken perfect.

 

Groeten Hennie

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 months later...

ff vraagje heb op terugreis opzetspiegel stuk gereden op wegwerkpaaltje dat iets verder op de weg stond dan de andere in de rij. dat was een special mirror nu was ik daar toch al niet zo tevreden over, trillen en naar boven draaien als je harder dan 100 reed, nu lees ik hier veel positieve verhalen over EMUK spiegels maar zijn er ook mensen die er niet zo blij mee zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

vandaag heb ik de EMUK spiegels gekocht. Is wel een rib uit mijn lijf € 95 maar ze zitten erg strak om de spiegelbehuizing en tot zover ik er nu mee gereden heb 6 km heb ik nog geen trilling in de spiegel gezien. Ik zal van het weekend een foto plaatsen.

 

Betere spiegels zijn er niet, zou niet anders meer willen. maar zijn idd wel prijzig.

post-4927-1423822913,1308_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden