Ga naar inhoud
  • 0

Luchtmassameter / lmm. Ik heb 'm vervangen.


Pasaroma

Vraag

en ik kan het eigenlijk iedereen aanraden die er over twijfeld. Ook ik had lange tijd twijfels, heb de auto met Vag-Com laten uitlezen door Vdub en uiteindelijk de lmm vervangen.

 

Mijn bevindingen met vervangen luchtmassameter zijn als vlogt:

 

  • * De motor loopt duidelijk rustiger, stiller, egaler, hoe je het ook noemen wilt.
     
    * Het gebrek aan vermogen is een heel stuk minder, heb het zelfs al eens voor elkaar gekregen om geheel per ongeluk met spinnende banden op te trekken (en die fukking Sierra nu eindelijk eens achter me te laten :twisted: ).
     
    * Over het verbruik valt niet zoveel bijzonders te melden, behalve dat dat eigenlijk wel gelijk gebleven is. Dus min of meer constant 1 op 12. (Vandaar dat ik even gewacht heb met psoten van dit bericht. Wou dat ook even met een paar keer tanken checken).
     
    * Wat me teleurstelde is dat ik het bokken bij stevig doortrekken tussen de 2600 en 2800 toeren, niet kwijt ben.
    Daar had ik toch eigenlijk heel veel hoop op gevestigd. Het lijkt wel of dat echt het ongrijpbare Passat spook is.... :(

 

Nog even dit: ga shoppen! Het is absoluut de moeite waard om vw dealers in je omgeving af te bellen en prijzen te vragen. Het scheelde bij mij echt tientjes, tussen de te dure (en onvriendelijke, maar dat geheel terzijde) firma Zentveld in Den Helder (waar ik 5 minuten vandaan woon) en de voordelige, vriendelijke Firma Schilder in Heerhugowaard (waar ik af en toe toch in de buurt ben).

Je snapt t niet maar t blijft hetzelfde onderdeel van hetzelfde merk voor hetzelfde type auto, etc, etc, en toch zulke grote verschillen.

 

 

Ik wens iedereen geluk en wijsheid.

 

 

Paulus de kluskabouter @-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

wat doet die lmm eigenlijk? en wat gebeurd er als ie op noodloop overgaat? Bij mij gebeurd dat laatste soms als ik in hem in de 3 in de 3000 toeren doortrek. Ene keer wel, andere keer niet. Waarom weet ik niet. Ik wil er eigenlijk niets meer aan doen, want ik wil binnen een half jaar een andere Passat kopen.

 

Kun je een noodloop uitlezen met VAG-com? En in noodloop, verbruikt ie dan niet veel meer?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

 

Kun je een noodloop uitlezen met VAG-com? En in noodloop, verbruikt ie dan niet veel meer?

 

Ja hoor noodloop kun je ujitlezen met vagcom, je auto gaat nooit in noodloop door een nietwerkende of slechterworderden LMM.

 

Waarschijnlijk een laaddruk probleem, maar dat kan je zien aan de hand van de foutcodes en natuurlijk een een logje laten maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
[

 

Ja hoor noodloop kun je ujitlezen met vagcom, je auto gaat nooit in noodloop door een nietwerkende of slechterworderden LMM.

 

Waarschijnlijk een laaddruk probleem, maar dat kan je zien aan de hand van de foutcodes en natuurlijk een een logje laten maken.

 

Oh, ik begreep uit eerdere post dat het de LMM zou zijn. Wat houd een laaddruk probleem in? Wat is er dan mis?

 

bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Gast TheoStek

Er is een truukje om de lmm te (omzeilen) zodat deze niet meer vervangen/vernieuwd hoeft te worden?

Dit is ALLEEN mogelijk bij Diesel motoren en niet bij BENZINE motoren..?

 

Verdere uitleg moet ik schuldig blijven...dit wordt weer een technische bla bla bla en voel ik mij niet verantwoordelijk bij onjuist toepassen hiervoor.

.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden