en ik kan het eigenlijk iedereen aanraden die er over twijfeld. Ook ik had lange tijd twijfels, heb de auto met Vag-Com laten uitlezen door Vdub en uiteindelijk de lmm vervangen.
Mijn bevindingen met vervangen luchtmassameter zijn als vlogt:
* De motor loopt duidelijk rustiger, stiller, egaler, hoe je het ook noemen wilt.
* Het gebrek aan vermogen is een heel stuk minder, heb het zelfs al eens voor elkaar gekregen om geheel per ongeluk met spinnende banden op te trekken (en die fukking Sierra nu eindelijk eens achter me te laten ).
* Over het verbruik valt niet zoveel bijzonders te melden, behalve dat dat eigenlijk wel gelijk gebleven is. Dus min of meer constant 1 op 12. (Vandaar dat ik even gewacht heb met psoten van dit bericht. Wou dat ook even met een paar keer tanken checken).
* Wat me teleurstelde is dat ik het bokken bij stevig doortrekken tussen de 2600 en 2800 toeren, niet kwijt ben. Daar had ik toch eigenlijk heel veel hoop op gevestigd. Het lijkt wel of dat echt het ongrijpbare Passat spook is....
Nog even dit: ga shoppen! Het is absoluut de moeite waard om vw dealers in je omgeving af te bellen en prijzen te vragen. Het scheelde bij mij echt tientjes, tussen de te dure (en onvriendelijke, maar dat geheel terzijde) firma Zentveld in Den Helder (waar ik 5 minuten vandaan woon) en de voordelige, vriendelijke Firma Schilder in Heerhugowaard (waar ik af en toe toch in de buurt ben).
Je snapt t niet maar t blijft hetzelfde onderdeel van hetzelfde merk voor hetzelfde type auto, etc, etc, en toch zulke grote verschillen.
Vraag
Pasaroma
en ik kan het eigenlijk iedereen aanraden die er over twijfeld. Ook ik had lange tijd twijfels, heb de auto met Vag-Com laten uitlezen door Vdub en uiteindelijk de lmm vervangen.
Mijn bevindingen met vervangen luchtmassameter zijn als vlogt:
* Het gebrek aan vermogen is een heel stuk minder, heb het zelfs al eens voor elkaar gekregen om geheel per ongeluk met spinnende banden op te trekken (en die fukking Sierra nu eindelijk eens achter me te laten ).
* Over het verbruik valt niet zoveel bijzonders te melden, behalve dat dat eigenlijk wel gelijk gebleven is. Dus min of meer constant 1 op 12. (Vandaar dat ik even gewacht heb met psoten van dit bericht. Wou dat ook even met een paar keer tanken checken).
* Wat me teleurstelde is dat ik het bokken bij stevig doortrekken tussen de 2600 en 2800 toeren, niet kwijt ben.
Daar had ik toch eigenlijk heel veel hoop op gevestigd. Het lijkt wel of dat echt het ongrijpbare Passat spook is....
Nog even dit: ga shoppen! Het is absoluut de moeite waard om vw dealers in je omgeving af te bellen en prijzen te vragen. Het scheelde bij mij echt tientjes, tussen de te dure (en onvriendelijke, maar dat geheel terzijde) firma Zentveld in Den Helder (waar ik 5 minuten vandaan woon) en de voordelige, vriendelijke Firma Schilder in Heerhugowaard (waar ik af en toe toch in de buurt ben).
Je snapt t niet maar t blijft hetzelfde onderdeel van hetzelfde merk voor hetzelfde type auto, etc, etc, en toch zulke grote verschillen.
Ik wens iedereen geluk en wijsheid.
Paulus de kluskabouter @-)
Link naar reactie
Delen op andere sites
8 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten