Ga naar inhoud
  • 0

uitlijning


mvdk

Vraag

Ik vandaag de auto uitlijnen blijkt ra teveel uitspoor te hebben?heeft iemand hier ervaringen mee?naar mijn weten is een starre achteras bij een 2wd variant van 2001 niet af te stellen?of heb ik dit mis,achteras ed gecontroleerd,lijkt me niet krom,dacht dat het de misschien de wielnaaf kon zijn maar deze opgemeten en is volgens mij ook niet krom,iemand suggesties?best vervelend probleem want de auto blijft naar rechts trekken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik hoorde er laatst dus ook vreemd van op maar dat kan..bij mij en volgens mij hebben alle vw's dat? is dat de ene kant het wiel iets meer naar binnen staat dan de andere kant.Wil het ook nog eens laten nazien bij mij maar ik heb er verder geen problemen mee,banden slijten goed niet scheef

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik kijk hier in ieder geval wel naar tijdens uitlijnen en probeer de as er in ieder geval wel zo recht mogelijk onder te zetten. Je kunt tijdens uitlijnen natuurlijk ook goed zien of de as te ver beschadigd is.

 

Jos.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

In principe lijn je elke auto op 4 punten uit. Bij de 4motion is achter uitlijnen ook nodig, deze kan versteld worden. Officieel kan de voorwielaandrijver achter niet uitgelijnd worden. Dit wil niet zeggen dat er niet gecontroleerd of iets bijgesteld kan worden.

 

Jos.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wij (profile tyrecenter gouda) werken met Hunter en dat is in mijn ogen de beste apparatuur die er is! Hunter geeft op dat de sporing achter niet afstelbaar is! Ik weet uit ervaring dat dit wel kan. Er zitten aan beide kanten 3 bouten op de achteras. Als je die losmaakt kan je de as in z'n geheel een klein stukje verschuiven! Door de as te verschuiven kan je de sporing proberen gelijk te zetten maw de rijhoek zo dicht mogelijk bij 0 graden/minuten te krijgen! Ik weet dat door een licht afwijkende rijhoek achter de auto lichtjes kan gaan trekken maar hoe was de uitlijning voor? Hoe was het bijvoorbeeld met de wielvlucht(camber) en de askanteling(caster)? Deze wielstanden kunnen ook van grote invloed zijn op het weggedrag van een passat! Dit kan je ook afstellen mbv het subframe!

Als alles goed staat en de auto trekt nog steeds zou je de wielen van links naar rechts kunnen wisselen (mits je geen draairichting op je banden hebt natuurlijk)!

Als de afwijking in de achteras te groot is moet je niet proberen er alleen een nieuwe astap op te zetten! Dit heeft vrijwel geen zin en zonde van je geld! Als het echt foute boel is is toch echt je achteras krom! Een nieuwe kost rond de 1600(!)euro ex montage!

Mvg Robin

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden